Speeder Skrivet 9 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2003 Moraltanterna- Uch och fy Vi- Yeah mer spelet är det ju våld i men det är faktisk hemskare i verkliga livet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Speeder Skrivet 9 januari, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2003 VICE CITY ROCKAR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiiiim Skrivet 9 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2003 va snackar du om ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 9 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2003 Jag tycker det är bra att de sätter åldersgräns på spelat så typ inte 9-11-åringar sitter och spelar spelet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Space Hunter2001 Skrivet 9 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2003 Jag tycker det är bra att de sätter åldersgräns på spelat så typ inte 9-11-åringar sitter och spelar spelet... dumt sagt! inte 9-11 typ 7-9 för då kan det bli jäkligt konstigt i hjärnan på dem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 9 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2003 dumt sagt! inte 9-11 typ 7-9 för då kan det bli jäkligt konstigt i hjärnan på dem Du kände dig träffad va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foka Skrivet 9 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2003 snälla, detta med åldergräns är bra. Dock bör man sänka 18 till 15/16. Minns ni ungarna som hade sätt på Power Rangers? Dom gick ut och misshandlade en flicka för att dom tyckte det var coolt. Det händer en jädra massa grejjor, små barn är lättpåverkade och inspireras väldigt lätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Speeder Skrivet 9 januari, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2003 Jag är 10 men inte går jag ut och misshandlar någon. Och sen så är det sant att verkliga livet är hemskare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foka Skrivet 9 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2003 Speeder: Nej, majoriteten misshandlar såklart ingen. Men det finns ett fåtal av den typen jag beskrev. Och för varje person dom misshandlar/dödar (som i fallet jag tog upp) så går en persons liv miste. Så åldergräns är nödvänligt. Och du, jag tycker den som langade ut spelet till dig bör tänka om. Speciellt om det var någon av dina föräldrar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Speeder Skrivet 9 januari, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2003 Jag har alla GTA men jag tänker om då och då på vad som verkligen kan hända Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foka Skrivet 9 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2003 Hm, om du behöver tänka på ditt psyke lite då och då när du spelar GTA så bör du verkligen fundera på att lägga ner spelandet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DawnLord Skrivet 10 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2003 Min nioårige son (jag är ju hur gammal som helst) skulle aldrig få spela GTA eller liknande spel. Jag tycker det är vettigt med åldersgräns på spel, dock är det fett töntigt att totalförbjuda spelen som GTA råkat ut för i vissa länder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 10 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2003 Jag har alla GTA men jag tänker om då och då på vad som verkligen kan hända Du borde kanske spara spelen tills du blir större?! För det kan ju knappast vara bra för dig att spela de spelen. Och förresten tror jag inte du riktigt kan tänka dig hur hemsk verkligheten är eftersom den inte hör till din vardag. Det är svårt att föreställa sig.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 10 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2003 Även fast jag spelade GTA1 när jag var ganska liten tycker jag det borde vara en åldersgräns. Men inte 18, Kanske 13-14 nånting. Jag tror ändå det bästa är att föräldrarna har talat om för barnet vad som är rätt och fel, då är det nog svårare att bli påverkad av spel och filmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foka Skrivet 10 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2003 13-14 är också för lite. Det finns en massa jäkla streetwannabes som tycker dom är coola etc.. När dom spelar alltså. Vissa personer leker för mycket, spelar dom där gängen som finns i gta och någon dag så händer det, dom misshandlar någon cuban eller dylikt. Okej, jag kanske överdriver. Men ni förstår väll vad jag menar. Vid 15 år så händer det något för dom flesta, man blir lite mer mogen... antaligen därför det finns bio med 7 års gräns, 11 års gräns, 15 års gräns och 18 års gräns. Det är dom här balkarna som jag tycker man bör lyssna till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Speeder Skrivet 10 januari, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2003 Jag vet allt om gta och hur hemsk det är. men tänk på läget i afghanistan, kärnvapen och allt sånt där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 10 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2003 Det finns jud om som blir påverkade, i nån artiklel i en tidning frågade dom vad en grabb ville bli, han svarade "Jag ska bli gangster".Även om han inte lär vara mer än 7-8 år så är dig inte bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Speeder Skrivet 10 januari, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2003 Ne det va en negativ upfattning som han hade fått in Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pastor Vercetti Skrivet 10 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2003 jag e för fan 13 men blir fan inte påverkad av det ålldersgränsen borde vara 14 jag känner ett 10 årigt barn som spelar gta3 och gta vc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
karlen Skrivet 10 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2003 Men det där om power-rangers barnen hände juh säkert i usa och där finns det juh barn som skjuter sina klass-kamrater ..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts