skribb Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 (redigerad) Microsoft har på en presskonferens nyligen visat upp det nya Windows-operativsystemet som kommer att heta Windows Vista. Alltså det som förut gick under arbetsnamnet Longhorn. Här finns en bild på någon sorts... Hiphopdans verkar det som. Tss. Jag tycker att Vista är ett dåligt namn och det kommer antagligen vara fult, tråkigt och jag ser absolut inte fram emot Palladium, nån sorts säkerhetsgrej som gör att... Jag vet faktiskt inte, men den kommer nog vara dålig. Läs vidare Hemsida Redigerad 22 juli, 2005 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Såg det på FZ. Vista. Låter litet. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 När kommer det?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Fan va fult.. Tack för informationen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 (redigerad) Nästa år. Edit: Släpps det alltså. Redigerad 22 juli, 2005 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Vista? Pfft, typ något med "type" eller "soli" i titeln hade varit bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Nästa år. Edit: Släpps det alltså. Men släpps som beta för it-proffs (jag ska prova....) den 3 Augusti i år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 XP lät och låter stort och mäktigt. Men Vista. Det låter litet och pipigt Jaja jag samlar ju till en dator och jag får ju inte ihop till någon det här året så jag får väll Vista då när jag köper en... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Men släpps som beta för it-proffs (jag ska prova....) den 3 Augusti i år. Kanske jag också. Men isåfall på en annan burk, typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Kommer den här versionen suga lika hårt som de föregående? Min dator klarar typ Doom3 me all grafik på max, men inte tio fönster i internet Explorer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Kanske jag också. Men isåfall på en annan burk, typ. Näää...menar du det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Jag har en liten teori angående namnvalet. Förkortningen för Vista blir WinVI likadant som förkortning för Windows XP (eXPerience då) blir WinXP. MS introducerade sitt nya "system" med startmeny osv. med Windows 95. Efter det har 4 stycken stora operativsystem släppts. Så i ordning blir det: Win95 Win98 Win2000 WinME WinXP WinVI VI är 6 med romerska siffror. och Vista är deras sjätte stora release. Så jag tror att detta kan vara anledningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Vista=/ njaa llåter inte lika bra som XP.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 ÅÅÅH NEEEJ!!! vilket fult namn.. hela världen går under Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Gaaah, kan slipsgubbarna på MS inte hitta på något bättre? Förhoppningsvis kommer inte Palladium vara så jobbigt som det låter, men man får väl se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Gaaah, kan slipsgubbarna på MS inte hitta på något bättre? Förhoppningsvis kommer inte Palladium vara så jobbigt som det låter, men man får väl se Det kommer att vara jättejobbigt. Men precis som windows brandvägg och allt annat stort skit i windows kommer man nog att kunna stänga av det i services eller nåt sånt. Annars får man väl byta till linux för gott då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bjorneman Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 När kommer det?? I slutet av 2006. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Vad är paladium? Är det den där grejen som på något sätt ska hindra piratkopiering? BTW fult namn på ett OS. Det skulle ha hetat Longhorn som projektnamnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Verkligen dåligt namnval, och dansen Får se om den blir lika smart uppbyggt som Tigern Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Vad är paladium? Är det den där grejen som på något sätt ska hindra piratkopiering? Japp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts