Foo Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 (redigerad) När man ska köpa en högtalare så står det t.ex: 10" subwoofer eller 12" osv... Men är det Radien, eller Diametern som är 10 resp. 12 tumm då eller? och varifrån på högtalaren mäter mäter man för att få måtten?? Jag undrar dte för jag har en låda, men ett hål i och jag vill att den nya ska passa där utan att jag ska behöva ändra storlek på hålet... Redigerad 22 juli, 2005 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 När man ska köpa en högtalare så står det t.ex: 10" subwoofer eller 12" osv... Men är det Radien, eller Diametern som är 10 resp. 12 tumm då eller? och varifrån på högtalaren mäter mäter man för att få måtten?? Jag undrar dte för jag har en låda, men ett hål i och jag vill att den nya ska passa där utan att jag ska behöva ändra storlek på hålet... Det är väl storleken på högtalaren, rakt över. Iaf på gitarrlådor är det det. 4x12 t.ex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Diametern, rakt över alltså. Men om den står typ 10" så är väl det storleken på själva elementet. Högtalaren runt om kanske är större med metallhöjle och sånt. Maila tillverkarna och fråga efter exakta mått Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts