P-C Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 (redigerad) Jag har alltid gillat den underbara komediserien Fawlty Towers. John Cleese har gett mig många skratt under åren och inte blev det sämre då jag köpte säsong 1 och 2 på DVD. Manus och regi är John Clease och Conni Booth I england harman uppmätt att 7 miljoner tittare har under åren sett Fawlty Towers i England och 2.4 miljoner kopior av DVDn Fully Booked har sålts. för er som inte känner till denna serie så handlar det om ett litet hotell i den brittiska småstaden Torceu. Hotellet sköts av Basil och Sybil Fawlty. Basil Fawlty (John Cleese) är en hetlevrad man i sina värsta år som sköter hotellet. Han är otroligt sarkastisk och då saker går fel så bryter han ihop genom att sätta sig med händerna över huvudet och hoppa runt som en groda och samtidigt gråta högt. Han har två sätt att behandla gäster: 1. passa upp dom hela tiden och slicka deras kängor 2. spotta gift på dom och jämföra dom med diverse otrevligheter. Sybil Fawlty (Prunella Scales) fördriver dagarna med att bläddra i kosmopolitan och ta hand om det "tunga" jobbet (nagelfilning och manikyr).Sybil är nog den enda personen Basil faktiskt lyder då han gärna skriker åt gästerna och kallar dom för "bortskämda shimpanser"! Polly (Conni Booth) serverar och städar på hotellet. Hon är nog den enda anställda som faktiskt har en IQ över 12 Manuel är allas favorit. Den otroligt dumme piccolon från Barcelona ställer ständigt till det med utdragna korkade konversationer och klassikern "Que?". Basil använder honom gärna som boxningssäck och för att kunna bli av med olidliga gäster då Manuel knappt förstår ett ord engelska http://www.thesundaymail.news.com.au/common/imagedata/0,1658,427996,00.jpg Den senile "Major" har bott i 7 år på hotellet och är en ständig skrattfaktor då han hela tiden glömmer allt oj nu blev det lite långt.. öh.. ja... vad tycker NI om Fawlty Towers? Redigerad 22 juli, 2005 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 John Cleese i sitt esse. Jag och farsan har kollat på det sen urminnes tider. Minns redan när jag var runt 5 och jag såg det. Farsan tycker det är det roligaste som gjorts under tv-historien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Vote: Jodå, är rätt skoj Har kollat på det ett antal gånger när jag sett pappa kolla på det. Rätt skoj verkar det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Går att kolla på... Finns dock mycket roligare filmer/serier där självaste herr Python (tänkte på Cleese nu) själv medverkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bogart Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Har sett det ett par gånger.. och jag måste säga att det är riktigt dålig humor.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Det är skoj. Men jag gillar nog "Monty Python's Flying Circus" lite mer. Eller... Mycket mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 En av de roligaste TV-serierna jag någonsin sett! Förövrigt lyder den svenska översättningen "Pang i Bygget!" så inget missar det. Vote: FAWLTY TOWERS ROCKAR HELFETT! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 En av de roligaste TV-serierna jag någonsin sett! Förövrigt lyder den svenska översättningen "Pang i Bygget!" så inget missar det. Vote: FAWLTY TOWERS ROCKAR HELFETT! Vote: FAWLTY TOWERS ROCKAR HELFETT! Morsan och farsan har alla avsnitt inspelad . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Har aldrig sett det, men av det du berättade låter det som att det är en ganska kul serie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 (redigerad) Råkade rösta fel, tänkte rösta på att det är asskul Sänds det fortfarande? Minns ett program där en man dog i hotellet så försökte dom gömma honom hela tiden! Redigerad 22 juli, 2005 av Alpha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fargo Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Världens mest underbara brittiska serie. John Cleese är så förbannat rolig, underbar serie har den på DVD-BOX säsong 1. Tumme upp för sarkasm! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Råkade rösta fel, tänkte rösta på att det är asskul Sänds det fortfarande? Minns ett program där en man dog i hotellet så försökte dom gömma honom hela tiden! Det sänds inte fortfarande. Det avsnittet var roligt. Även ett asvnitt då Manuel har en råtta är riktigt kul . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Är det där "Pang i Bygget" på engelska? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Är det där "Pang i Bygget" på engelska??? Det heter "Pang i bygget" på svenska. Om du menar att det är engelskt talande? Ja det är ingen dubbning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Aldrig kollat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 22 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Minns ett program där en man dog i hotellet så försökte dom gömma honom hela tiden! Det är Fawlty Towers älskar det avsnittet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Avsnittet "The Germans" är ju skit kul. Basil nämner hela tiden något med WW II och nazism . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 22 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 John Cleese i högform. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 22 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2005 Favoritavsnitt = Horsemoney typ älskar den döva tanten då John Cleese mimar för att få henne att skruva upp sin hörapparat och sen skriker rakt in i örat på henne Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts