Jump to content

Grafikkort

RadiuZ
 Share

Recommended Posts

MB är inte det som spelar störst roll med grafikkort. Det grafikkortet som finns på den datorn du kollar på är integrerat i moderkortet, vilket är lika med skit. Du kommer inte få någon hög fps eller nåt i spel om det är det du är ute efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har tittat på en del datorer och hittade en bra, billig dator på Siba. Problemet är att det inte står hur bra grafikkortet är. Grafikkortet heter S3 Savage Pro integrerad grafik (VIA KM400 chipset) och jag vet inte hur många MB det ligger på. Vet någon det :wacko:  :ermm:

Värdelöst... kortet är ju inbyggt i moderkortet, köp ett riktigt grafikkort till den istället.

BTW Ceone det är ett utmärkt kort :blink: känner många som har det.

Redigerad av Fargo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

KÖP ABSOLUT INTE!!!!

Det är Inbyggt i Moderkortet...

Jag känner 2 som har just det grafikkortet och det är så äckligt dåligt...

På t.ex: Far Cry blir färgerna inverterade, och spel med halvbra grafik har låg FPS ----> DET HACKAR sönder!

KÖP INTE!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Får kolla vidare då :wacko:

Har hittat två andra, det mesta verka bra men jag är inte precis någon expert på området. Är någon av dom något att ha? Det är en

HP A1009 AMD Athlon 64 3200+

och

Fujitsu Siemens Scaleo L Celeron 335

Båda går att hitta på här :blink:

Redigerad av RadiuZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket. Dels för att jag har en celeron processor som inte funkar till något och sen så säger alla på sweclockers forum att AMD är bästa spelprocessorn medan Pentium är bäst för redigering av film och såna saker.

Helt rätt, det är bara söka lite på google efter recensioner av processorer och liknande så ser man att AMD är överlägsen i de flesta spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket. Dels för att jag har en celeron processor som inte funkar till något och sen så säger alla på sweclockers forum att AMD är bästa spelprocessorn medan Pentium är bäst för redigering av film och såna saker.

Well, jag har redan en Mac så jag behöver inte precis en multimedia-dator :blink::wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det inte du som sa att amd sög för nåt halvår sen?

Jajjemen. Här är en quote som jag har haft ett längre tag i ett textdokument.

jo då mikolan...pro är stabilare än 2000 och linux...desutom så är amd procercorn den sämsta...chraschar hela tiden. intel ska de va...
Länk till kommentar
Dela på andra sidor