Crille_ Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 (redigerad) Min fps ligger på 16 - 22 typ när jag lirar SA och det är störande så ska jag fixa nytt grafikkort eller processor eller båda? Processor : Intel celeron 2,80 GHz Grafikkort : GeForce FX 5700... Redigerad 19 juli, 2005 av Crille_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fargo Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Min fps ligger på 16 - 22 typ när jag lirar SA och det är störande så ska jag fixa nytt grafikkort eller processor eller båda? Processor : Intel celeron 2,80 GHz Grafikkort : GeForce FX 5700... Tror nog grafikkortet räcker till spelet för att det inte ska lagga, men jag skulle säga båda. för processorn du har är tyvärr usel för spelande, grafikkortet är inte så jättenyttl, men celeron är en av de sämsta processorna när vi pratar spel. så helst byt båda, men om du bara kan byta en sak byt processorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 19 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 (redigerad) Okej är det bara att sätta in den och sen är det färdigt? Processon alsså... Är Intel pentium 4 2,8 GHz bra? Redigerad 19 juli, 2005 av Crille_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Okej är det bara att sätta in den och sen är det färdigt? Processon alsså... Är Intel pentium 4 2,8 GHz bra? Den är över vad som behövs för bra fps i SA. Men alltid bra att gardera sig för framtiden. Du måste dock kolla ditt moderkort vad det har för socket, till processorn, brukar stå på det har jag för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miami_Gold Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 (redigerad) Kolla i moderkortsmanualen om det är S478 eller S775. Processorn alltså (CPU). Redigerad 19 juli, 2005 av Miami_Gold Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Kolla i moderkortsmanualen om det är S478 eller S775. Processorn alltså (CPU). Socket A finns också faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 (redigerad) Min AMD 1800+ (1.53 ghz) presterar precis dubbelt så bra som min Celeron 2.8ghz. Ditt grafikkort har mer än tillräckligt med kraft för både san andreas och andra spel. Det är CPUn som är flaskhalsen. Om du ska köpa nytt så ska du lyssna på föregående postare. Du måste hitta info om vilken socket du ska ha för ditt moderkort. Sen finns det också ibland begränsningar på hur snabb den nya Cpun får vara. Därför kan t.ex. inte jag uppgradera till något snabbare än 1800+, även om det finns snabbare till socket A (som jag då har.). Leta fram manualen EDIT: Har du läst min Fps-guide? Länk i signatur. Redigerad 19 juli, 2005 av Pain To ThE MaX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miami_Gold Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Socket A finns också faktiskt. Mm, för AMD. Socklarna för Intel heter S478 som är på väg ut och den nya S775. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 19 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Min AMD 1800+ (1.53 ghz) presterar precis dubbelt så bra som min Celeron 2.8ghz. Ditt grafikkort har mer än tillräckligt med kraft för både san andreas och andra spel. Det är CPUn som är flaskhalsen. Om du ska köpa nytt så ska du lyssna på föregående postare. Du måste hitta info om vilken socket du ska ha för ditt moderkort. Sen finns det också ibland begränsningar på hur snabb den nya Cpun får vara. Därför kan t.ex. inte jag uppgradera till något snabbare än 1800+, även om det finns snabbare till socket A (som jag då har.). Leta fram manualen EDIT: Har du läst min Fps-guide? Länk i signatur. Ja jag har läst den och gjort som det stog men det är ändå dåligt... men kan man inte titta det typ på datorn eller nått , jag tror inte jag hittar manualen , ska iaf försöka hitta den... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts