Jump to content

Låg fps

Share

Recommended Posts

Min fps ligger på 16 - 22 typ när jag lirar SA och det är störande så ska jag fixa nytt grafikkort eller processor eller båda?

Processor : Intel celeron 2,80 GHz

Grafikkort : GeForce FX 5700...

Tror nog grafikkortet räcker till spelet för att det inte ska lagga, men jag skulle säga båda. för processorn du har är tyvärr usel för spelande, grafikkortet är inte så jättenyttl, men celeron är en av de sämsta processorna när vi pratar spel. så helst byt båda, men om du bara kan byta en sak byt processorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej är det bara att sätta in den och sen är det färdigt? Processon alsså...

Är Intel pentium 4 2,8 GHz bra?

Den är över vad som behövs för bra fps i SA. Men alltid bra att gardera sig för framtiden. Du måste dock kolla ditt moderkort vad det har för socket, till processorn, brukar stå på det har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min AMD 1800+ (1.53 ghz) presterar precis dubbelt så bra som min Celeron 2.8ghz. Ditt grafikkort har mer än tillräckligt med kraft för både san andreas och andra spel. Det är CPUn som är flaskhalsen.

Om du ska köpa nytt så ska du lyssna på föregående postare. Du måste hitta info om vilken socket du ska ha för ditt moderkort. Sen finns det också ibland begränsningar på hur snabb den nya Cpun får vara. Därför kan t.ex. inte jag uppgradera till något snabbare än 1800+, även om det finns snabbare till socket A (som jag då har.).

Leta fram manualen :o

EDIT: Har du läst min Fps-guide? Länk i signatur.

Redigerad av Pain To ThE MaX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min AMD 1800+ (1.53 ghz) presterar precis dubbelt så bra som min Celeron 2.8ghz. Ditt grafikkort har mer än tillräckligt med kraft för både san andreas och andra spel. Det är CPUn som är flaskhalsen.

Om du ska köpa nytt så ska du lyssna på föregående postare. Du måste hitta info om vilken socket du ska ha för ditt moderkort. Sen finns det också ibland begränsningar på hur snabb den nya Cpun får vara. Därför kan t.ex. inte jag uppgradera till något snabbare än 1800+, även om det finns snabbare till socket A (som jag då har.).

Leta fram manualen :)

EDIT: Har du läst min Fps-guide? Länk i signatur.

Ja jag har läst den och gjort som det stog men det är ändå dåligt...

men kan man inte titta det typ på datorn eller nått , jag tror inte jag hittar manualen , ska iaf försöka hitta den...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor