Cortez Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Jag kollade på kanal 5 för några veckor sen där var ett program om "super vulkaner" som kunde utrota hela mänskiheten på jorden. En vulkan vid denver, colorado kunde få det. Det hade varit ett sånt utbrott tidigare då alla människor nästan dog. Jordens befolkning var då 2000. Utrota hela mänskligheten? Jag har svårt för att tro det. Utbrott över hela jordklotet? Låter lite väl otroligt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Utrota hela mänskligheten? Jag har svårt för att tro det. Utbrott över hela jordklotet? Låter lite väl otroligt... Kan sossarna styra ett land så kan en vulkan få ett mega utbrott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HemuleN Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Kan sossarna styra ett land så kan en vulkan få ett mega utbrott. Det är ju just det dom INTE kan... har du inte märkt det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Utrota hela mänskligheten? Jag har svårt för att tro det. Utbrott över hela jordklotet? Låter lite väl otroligt... Nja, inte så svårt. Om jordskorpan skulle spricka upp på sina tunnaste ställen runt hela jorden så skulle vi snart ha ett hejdundrandes fyrverkeri. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Det är ju just det dom INTE kan... har du inte märkt det? Just det, dem kan inte men gör det endå.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 (redigerad) Den där vulkanen kan utrota väldigt mycket, men mänskligheten och djuren är nog ganska starka så det kan man överleva, Inte alla då. men några. Som sedan bygger upp det på nytt, så är vi på ruta ett igen. Kanske dags för Moder Jord å restarta mänskligheten? Redigerad 19 juli, 2005 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Säger som Fred Phelps [på GodHatesFags.com], "God takes vengeance upon the fag countries that endorse gay marriage, and he strikes down on those dumb fag Swede jackasses who enjoy their filthy vacation in the East! Yuck-yuck!" Praise the Lord-ah. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MultiplyO Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Växthuseffekte är över huvud taget inte något faktum, det är bara en teori. Man kan nog ganska säkert säga vid det här laget att en klimatförändring sker på jorden just nu, med vissa extrema väder som följd. Men faktum är att klimatförändringar sker på jorden med jämna mellanrun av olika anledningar. På 1600-talet var det något som kallades "lilla istiden" i Europa då vintrarna höll på fram till maj och somrarna var inte varmare än tio grader. För fyratusen år sedan var det betydligt varmare i skandinavien med lövskog ända upp i lappland och sköldpaddor i svenska sjöar. Min poäng är att vi vet för lite om förändringarna än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Det var ju en vulkan på ön Krakatoa mellan Java och Sumatra som fick ett utbrott och sprängde bort hela ön. Vulkan-utbrottet orsakade en chockvåg på 15 meters höjd, som raderade ut byar och städer på 100 mils avstånd från sitt epicentrum. Den atmosfäriska chocken vid Krakatoa registrerades i Tyskland, ja, över hela världen, och ljudet hördes på Madagaskar, Sri Lanka och i Australien, områden som låg upp till 5.000 km från utbrottet. Vulkanutbrottet drev fram flodvågor (tsunamis), som dränkte 36.000 människor på Javas och Sumatras stränder och vräkte stora fartyg flera kilometer upp på land. Dessa tsunamis cirklade runt jorden två gånger innan de lugnade ned sig. Tror det var på år 1883. Forskade om det på lågstadiet så det är därför jag känner till det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Den skulle försöra en stor del av USA men inte utrota mänskligheten. Tänkte jag med. Aldrig att en Vulkan har dödat nästan alla människor på jorden. Låter inte speciellt troligt. En Vulkan på tex Island kan inte döda oss i Sverige. Hur skulle det gå till? (Till den första skribenten vem det nu var). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Växthuseffekte är över huvud taget inte något faktum, det är bara en teori. Man kan nog ganska säkert säga vid det här laget att en klimatförändring sker på jorden just nu, med vissa extrema väder som följd. Men faktum är att klimatförändringar sker på jorden med jämna mellanrun av olika anledningar. På 1600-talet var det något som kallades "lilla istiden" i Europa då vintrarna höll på fram till maj och somrarna var inte varmare än tio grader. För fyratusen år sedan var det betydligt varmare i skandinavien med lövskog ända upp i lappland och sköldpaddor i svenska sjöar. Min poäng är att vi vet för lite om förändringarna än. Menar du att de är en teori att atmosfären släpper igenom visst solljus som värmer upp jordytan oc hsedan reflekteras tillbaka men i sin tur reflekteras av gaserna i atmosfären och stannar kvar? Lite konstigt skrivet men men. Hade detta inte varit faktum så hade medeltemperaturen vid jordytan varit -18 grader, kallt kallt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Hehe, inget om naturkatastrofer men idag regnade det som fan här så hela viadukten blev fylld med vatten och polisavstängd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Streetwave Skrivet 20 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2005 Den skulle försöra en stor del av USA men inte utrota mänskligheten. För mig får vulkanjäveln explodera när som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 20 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2005 För mig får vulkanjäveln explodera när som helst. Ok? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 20 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2005 Ok? Ok? ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 20 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2005 För mig får vulkanjäveln explodera när som helst. Bara för att du inte gillar USA så borde du inte vilja att alla där dör(vilket jag gissar att du menar) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 20 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2005 Utrota hela mänskligheten? Jag har svårt för att tro det. Utbrott över hela jordklotet? Låter lite väl otroligt... Utbrottet skulle göra så att skitvarma gaser spred sig långa vägar. Och om man kom in i gaserna så dör man direkt för allt vatten i ens kropp kokar upp till ånga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 20 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2005 Utbrottet skulle göra så att skitvarma gaser spred sig långa vägar. Och om man kom in i gaserna så dör man direkt för allt vatten i ens kropp kokar upp till ånga. Jag tror man skulle hinna varna i tid+så tror jag att det skulle kylas ner på hela vägen till ett ställe om det åker igenom ett skitkallt ställe... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MultiplyO Skrivet 23 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2005 Menar du att de är en teori att atmosfären släpper igenom visst solljus som värmer upp jordytan oc hsedan reflekteras tillbaka men i sin tur reflekteras av gaserna i atmosfären och stannar kvar? Lite konstigt skrivet men men. Hade detta inte varit faktum så hade medeltemperaturen vid jordytan varit -18 grader, kallt kallt. Inte det, men att det är vi människors överdivna utsläpp av koldioxid och metan som skapar klimatförändringarna, men sen är det klart att den atmosfär som fanns innan mänskligheten började lägga sig bidrog till att skapa en stabil temp på jorden, lite som en sund växthuseffekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 24 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2005 Inte det, men att det är vi människors överdivna utsläpp av koldioxid och metan som skapar klimatförändringarna, men sen är det klart att den atmosfär som fanns innan mänskligheten började lägga sig bidrog till att skapa en stabil temp på jorden, lite som en sund växthuseffekt. De du menade var alltså "Människans påverkan av växthuseffkten"? Men nog borde de påverka lite, koldioxid är ju en av de viktigaste växhusgaserna och med dom kollosala utsläpp som finns i världen borde halten i atmosfären öka en aning (om de nu inte bryts ner där uppe, osäker på de) vilket borde leda till en viss temperaturökning, på sikt alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts