Jump to content

Naturkatastrofer

leftbehind
 Share

Recommended Posts

Är det bara jag som reagerat på dom naturkatastrofer som vart det senaste halvåret?

I december var det en Tsunami som skördade uppemot nästan 200 000 liv.

Senast för några dagar sen skrevs det om orkanerna Emily och Dennis som härjar i Usa, Emily är nu på väg ner till Mexiko.

Just nu, så är en Tyfon från Taiwan på väg in mot Kina.

Man börjar ju fundera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Man börjar bli riktigt orolig för att nått skit kommer dra in över Sverige.

Nja, så pass drastiska förändringar tror jag inte de kan bli. Men man vet ju aldrig.

Sverige ligger ju relativit skyddat här och vi har ju ganska "stabilt" väder, än så länge...

Man har ju hört om lite småtromber och jordbävningar uppmätta till 4 på richterskalan, men inga stora rackare

Redigerad av beat
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollade på kanal 5 för några veckor sen där var ett program om "super vulkaner" som kunde utrota hela mänskiheten på jorden. En vulkan vid denver, colorado kunde få det. Det hade varit ett sånt utbrott tidigare då alla människor nästan dog. Jordens befolkning var då 2000.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom och tänka på programmet jag såg om Asteroider och himlakroppar.

Asteroiden som dom tror utrotade dinosaurierna, när den slog ner i jorden, såg var fortfarande andra änden en mil upp i himlen, ganska stort alltså, och det är bara slumpen som avgör om en komet eller asteroid slår ner på oss, eftersom om en asteroid krockar me en annan, då byter den ju bana, såg på programmet, att jorden låg i mörker flera dagar efter, pga all aska som vart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som alla forskare säger.. "Växhus effekten" AMAGAD! Den blir förstör..>_>

Det är sant, men den de säger ej allt, den blir förstör om ett antal mijonerår.. Eller tusen :'(

"Den blir förstör" :o

vilket land är du ifrån?

@ Moongoose (igen)

Stilla havet söker du efter

Nej, indiska oceanen

Redigerad av berit
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollade på kanal 5 för några veckor sen där var ett program om "super vulkaner" som kunde utrota hela mänskiheten på jorden. En vulkan vid denver, colorado kunde få det. Det hade varit ett sånt utbrott tidigare då alla människor nästan dog. Jordens befolkning var då 2000.

Såg det också.. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håll inne med dina lama kommentarer tack.

Vilket land är du själv ifrån? Eftersom du inte förstår vad han menar? Jag är nästan 100 på att det ska vara ett D efter r:et.

Jo, klart jag fattade

Det är sant, men den de säger ej allt, den blir förstör om ett antal mijonerår.. Eller tusen 

den meningen står inte heller så snyggt formulerat

står det inte i forumets regler att man ska skriva snyggt och tydligt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Den blir förstör" :o

vilket land är du ifrån?

@ Moongoose (igen)

Nej, indiska oceanen

Aokiie beritlille

Jag ska sitta och kolla igenom mina inlägg, och dina så du vet när du stavar fel

Samt, Asiatländer ligger också mot Stilla Havet, eller räknas inte dom?

Edit: Skriver om den då mamma..

Forskarna upptäcker någon liten sak som kan göra så att växthus effekten blir förstör, då säger dom att de behöver pengar( :( ) för att kunna forska om hur man kan stoppa det. Egentligen, så säger dom ej att det kanske kan förstöra, samt om hur kång tid.

Eller, de säger "om 10-100 år" så kommer det ha förstörts. Men, egentligen är det 1000 år +. På nästan allt de upptäcker.

De gör stora nyheter om saker, kan ta ett exempel på liknande.

När något företag eller dyl sa att man kunde dö/få cancer av chips, så gjorde dom en stor grej av det. Men de sa aldrig hur mkt man var tvungen att äta då, bara att det fanns en risk. Du kan få kanske av allt mat, utom en enda sak som jag tyvärr har glömt, men om du äter det, så dör du.

Forskarna talar ej full sanning för de vill ha pegnar och kunna forska

Redigerad av Moongoose
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samt, Asiatländer ligger också mot Stilla Havet, eller räknas inte dom?

Trodde du syftade enbart på thailand och området där tsunamin var

på jag missuppfattade dig :o

@ leftbehind

Tyfon heter det när en orkan härjar i Stilla Havet.

Orkan heter det väll vid Medelhavet.

jag tror inte en orkan bara är på speciella ställen, det är väl liksom en vindstyrka

storm är det väl vid typ 25 m/s och en orkan är det väl när det blåser 40 m/s

den stora stormen för typ ett halvår sen, då var det orkanstyrka på vissa ställen

tyfon är väl en sorts storm som bara uppkommer i stilla havet

Redigerad av berit
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den skulle försöra en stor del av USA men inte utrota mänskligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor