P1rsson Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 När jag ska spela upp filmer, i vilken spelare som helst, så blir bilden alltid överdrivet ljus, så man knappt ser några färger. Det har fungerat tidigare, men inte nu. Någon som vet vad jag kan göra för att fixa det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Drewek Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Samma problem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Kolla inställningarna för grafikkortet? Annars har ju t ex. Windows Media Player inbyggd färgmatchning där man kan ändra ljus och färg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Drewek Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Kolla inställningarna för grafikkortet? Annars har ju t ex. Windows Media Player inbyggd färgmatchning där man kan ändra ljus och färg. Wmps ljusstyrka kan jag inte ändra på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Googla? Nä men seriöst det verkar vara ett väldigt konstigt problem, tror dock att det är lätt att rätta till. Kanske kolla inställningar i varje spelare eller, som jag tidigare föreslog, googla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Min bild är störd ibland med. Den blir ljusare ibland. Fast mina filmer blir istället mörkare i WMP, störande. Du kan testa Gamma Panel, sök på google efter de. Kan fynka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Jag hade samma problem, Det är Nvidias nya drivrutiner som krånglade med överlagring. Jag löste det genom Färgkorrigering i Nvidias inställningar Där ska man välja: [Tillämpa färgändringar på:] "Alla" "Alla kanaler" Då ska det fungera som vanligt igen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Drewek Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Jag hade samma problem, Det är Nvidias nya drivrutiner som krånglade med överlagring. Jag löste det genom Färgkorrigering i Nvidias inställningar Där ska man välja: [Tillämpa färgändringar på:] "Alla" "Alla kanaler" Då ska det fungera som vanligt igen... Thx m8 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 20 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2005 Jag hade samma problem, Det är Nvidias nya drivrutiner som krånglade med överlagring. Jag löste det genom Färgkorrigering i Nvidias inställningar Där ska man välja: [Tillämpa färgändringar på:] "Alla" "Alla kanaler" Då ska det fungera som vanligt igen... Tack så mycket! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts