Renard Skrivet 6 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2010 (redigerad) Det är så gulligt när ni försöker se kunniga ut. Om du tänker efter så är det dagens sanning. Generellt sett går folk på grafik mer än på gameplay nu för tiden. Om jag nämner att ett spel kommer bli skitbra så svarar mina polare "Är det bra grafik?" Känns det igen? Redigerad 6 maj, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 6 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2010 Om du tänker efter så är det dagens sanning. Generellt sett går folk på grafik mer än på gameplay nu för tiden. Om jag nämner att ett spel kommer bli skitbra så svarar mina polare "Är det bra grafik?" Känns det igen? Byt polare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2010 Om du tänker efter så är det dagens sanning. Generellt sett går folk på grafik mer än på gameplay nu för tiden. Om jag nämner att ett spel kommer bli skitbra så svarar mina polare "Är det bra grafik?" Känns det igen? Inte vårt fel att dina polare inte har rört en konsoll sedan playstation 1. Nuförtiden så gäller inte grafik, snarare att folk gillar INTE gameplay de inte känner igen. Försöker någon göra något innovativt så är det oftast en flopp, för att det är någon mainstreamen inte känner igen, därav vill inte pröva - eller gillar det inte alls. "folk bryr sig bara om grafik" är ett uråldrigt argument som inte gäller längre, då grafiken är mer eller mindre densamma i alla spel. Då är det två större faktorer som gäller istället. Gameplay, och story. Oftast är det enbart det förstnämnda. Givetvis har multiplayer en gigantisk roll i det hela också, men det anser jag tillhöra gameplay. När folk skriver om något i en recension, "Måste de haka upp sig på små skitsaker som man inte tänker på om man inte är grafikkåt tv-spelsguru?" det är pga. att det är deras jobb att vara kritiska. Småsaker är saker som räknas. Det är inte dig de skriver till, som ibland köper ett spel och spelar och tycker att det är bland det jävla roligaste som finns att göra. De skriver till hardcoren, vilket sorgligt nog är gruppen av människor som inte direkt gillar spel på samma sätt. Jag tillhör den gruppen. Jag tycker inte att spel är roligt per say, det är snarare ett tidsfördriv och jag kommer definitivt märka och irritera mig på småsaker om jag ser dem. De skriver till den gruppen som företaget tjänar mest pengar på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 12 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2010 Fick det idag, spelat lite grann. Än så länge är jag inte så otroligt imponerad. Saknar den där krypande känslan av skräck. Nu är det mest bara en massa monsterfarbröder som springer runt och vill cutta mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 15 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2010 Fick det idag, spelat lite grann. Än så länge är jag inte så otroligt imponerad. Saknar den där krypande känslan av skräck. Nu är det mest bara en massa monsterfarbröder som springer runt och vill cutta mig. Spelar vi verkligen samma spel? Det var längesedan jag spelade ett så kusligt spel. Känns verkligen som faran kan komma precis var som helt. Och det hela här så bra gjort. Som när jag var i hus så kunde jag svära på att jag såg någon springa förbi fönstret utanför men det var så hastigt så man undrar lite om man verkligen såg vad man tyckte man såg. Visst, en hel del är såkallade cheap scares med gungor som börjar gunga av sig själv och plötsliga jordbävningar men jag finner ändå en krypande skräck i spelet. Och spelet är verkligen välgjort. Ett av de mäst välgjorda jag har spelat med en perfekt blandning av äventyr, drama, skräck och action. Upplägget är verkligen som i en TV-serie. Spelet känns verkligen värt hypen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 15 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2010 En annan sak jag är besviken på är..gameplayet. Alltså, ni kanske tycker att jag är en riktigt dillfåne. Det känns som att allt det där att man springer runt i skogen med galningar efter sig bara är som en slags utfyllnad till den verkliga storyn. Ett typiskt Alan Wake scenario ser ut så här (imo). Alan ska träffa någon i stan. De träffas. Alan ska fara någonstans, helst en stuga ute i skogen. Alan åker dit. Alan tuppar av. Alan vaknar upp mitt ute i skogen. Alan måste ta sig därifrån. Alan tar sig ut. Nytt kapitel Repeat. Är lite besviken på spelet faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 23 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 Klarade spelet nu. var riktigt roligt o spela fram tills slutet sista kapitlet var en riktigt tråkigt o spela... och slutet var kasst. och så fatta jag inte heller varför det just var kaffe muggar som man skulle samla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 23 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 och så fatta jag inte heller varför det just var kaffe muggar som man skulle samla? Jag har inte spelat spelet men det kanske har något att göra med att man ska dricka kaffe för att hålla sig vaken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 23 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 Kaffetermosar är det ju. Jag tolkar det som så att det är vanliga campare som har glömt sina termosar i skogen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 23 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 Kaffetermosar är väl mer logiskt än att skjuta duvor i GTAIV. Man spelar ju en författare med sömnproblem som är beroende av kaffe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 23 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 Grymt kul spel Det enda jag stör mig på är att spelet är så jävla repetitiv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 11 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2011 Första trailern till XBox Live Arcade spelet Alan Wake: American Nightmare som ska brygga Alan Wake med Alan Wake 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2011 Fortfarande bara till Xbox? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2011 Fortfarande bara till Xbox? Vad jag vet ja så är första spelet bara till Xbox. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2011 Vad jag vet ja så är första spelet bara till Xbox. Ok! NÄr släpps andra spelet då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 12 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2011 Microsoft är utgivare=Tveksamt att det kommer till ps. - Jag köpte det här i veckan, ska spela under jullovet. :yes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 12 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2011 Ok! NÄr släpps andra spelet då? Det vet ingen. Eftersom de släpper mindre spel mellan innan de ens har presenterat 2:an så lär det nog ta några år. Och som sagt, M$ är utgivare och har dessutom hjälpt dem att göra klart första spelet så du lär aldrig se spelet på PS3. Tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 12 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2011 Bara jag som tycker Alan Wake är ett riktigt bra och underskattat spel? Det sålde inte så bra har jag för mig. Ska lätt köpa den här uppföljaren! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 13 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2011 Bara jag som tycker Alan Wake är ett riktigt bra och underskattat spel? Det sålde inte så bra har jag för mig. Ska lätt köpa den här uppföljaren! Jag skulle kunna lät bidra med pengar om dem kunde släppa första spelet på PC! Istället för att va pengakåta jävlar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 13 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2011 Jag skulle kunna lät bidra med pengar om dem kunde släppa första spelet på PC! Istället för att va pengakåta jävlar. Inte dom som gör spelet som är pengakåta. Och om dom nu var det så hade mer pengar rullat in om det kom ut till PC,ps3 och xbox. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts