kill_me Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 (redigerad) Hej jag håller på med en svensk tutorial till zmodeler 1.7 den är nästan klar. modelering i zmodeler ladda ner zmodeler här 1.(klipp blueprintsen först i ett bildprogram paint tror jag går bra!)Först ska du få in blueprintsen i zmodeler (om du har).då trycker du på right>background>image>load image. Då ploppar det upp ett fönster. Klicka på add och leta sedan upp filen du ska ha som bakgrund. 2. gör din första face. för att göra en face måste du först göra en surface för att göra det tryck på create>surfaces>flat och dra den där din blueprint är. sen trycker du på create>faces>single tryck på surfacen då blir den röd på några ställen 3. första polygonen Nu är bilen helt platt. Så nu måste man göra en polygon. ta fram så att det står User View (som ovan) gör en face någonstans på taket eller vid huven. Nu har du gjort en polygon men än är det inte klart. Nu trycker du på modify>move och flyttar facen så att taket blir rakt. 4.nu är bilen halv. för att göra den hel så högerklickar man först på (i mitt fall Union[0]) create copy nu finns det två Union Union[0] och union[1]. kom ihåg att ha X axeln intryckt tryck nu på modify>mirror och tryck på din halva bil vipps blev det två halvor. Tryck på modify>reorient på den nya halvan. och tryck sedan på modify>move och flytta över den nya halvan så att den passar in med den andra. sen trycker man på select>all och så högerklickar du på en av dom. nu lyser dom rött. Gå till create>objects>UniteSelect och klicka på dom nu ploppar en ruta upp. där kan du skriva in vad objektet ska heta m.m. 5. Nu ska vi texturera bilen. Då trycker man på surface>AssignUV. Nu ska vi fixa rutorna. då trycker man på material editor och sen trycker man på glowing och sen på opacity och ändrar den tills bollen är så genomskinlig den ska. Nu ska vi göra så att rutorna blir genomskinliga.då trycker man på select>single och högerklickar på de face's som ska vara genomskinliga. Sen högerklickar man på Union[2] och går in i face's>properties då kommer det upp en ruta där ändrar du så att dina faces har den texturen som du gjorde tidigare nu ska du vara klar. Sen kanske jag inkluderar hur man gör en COL fil. Tack till pinner och hultan på gtasajten som har hjälpt mig med texturering. ps jag är nybörjare inom 3d modlering. jag har gjort denna guiden väldigt fort och den kan innehålla många fel. jag kommer kanske inkludera bilder senare. om det är fel på guiden skicka mail till pellejons1@hotmail.com, eller skicka ett pm. NI FÅR GÄRNA ÄNDRA DENNA GUIDEN. Redigerad 18 juli, 2005 av kill_me Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
icy_fire Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Good men lägg till att om man vill modifiera en sa bil så måste man öppna den med 3d max 7(dff pluggin) och sen exrtrahera i .3ds så man kan importera i zmodeler 1,7 och där i sparar man den sen öpnar man zmodeler 2 och importerar en zmodlerar fil från 1.7 om man tycker mer om 2:an Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kill_me Skrivet 18 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Oleg jobbar på ett sa filter! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kuken Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Jga vet inte hur jag ska klippa till bilderna så kan nån vara snäll å gör de Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Oleg jobbar på ett sa filter!!! Är inte det skaparen till zmod? isåfall komemr det att kosta pengar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kill_me Skrivet 18 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Vadå kosta pengar? det kostar ju lite att köpa spelet men annars kostar det väl inget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Nej jag har läst på gtaforum.com plus andra gtaforum och alla säger att det kommer att kosta pengar om man vill ha sa filtret Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kill_me Skrivet 18 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Då är det till 3ds Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Vadå kosta pengar? det kostar ju lite att köpa spelet men annars kostar det väl inget? Vadå köpa spelet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kill_me Skrivet 18 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Är inte det skaparen till zmod? isåfall komemr det att kosta pengar det kommer nog inte att kosta pengar efter som att zmodeler är gratis. http://www.zmodeler2.com kolla nyheterna!!! det är inte släppt än Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kuken Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Hur gör man fönster+böjer moddelen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_booty Skrivet 20 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2005 Kill_me: Det skulle vara bra ifall du kunde lägga in bilder till de olika "stegen" i guiden kanske? //_b Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts