Mr.Magic Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Heres the deal. Min pappas Hårddisk kunde ha totalt 5GB men sen så ändrade han det på något sätt så att han kunde ha totalt 8GB. Det var som att dom där 3GB:na var gömda någonstans. Nu börjar jag få lågt med plats på min hårddisk som kan ha 38,8GB totalt. Men det finns inte att köpa hårddiskar som bara har 38,8GB det brukar vara 40GB så jag måste ju ha "gömd plats" på hårddisk. Så jag undrar: Hur "töjjer man" ut hårddisken? Tack på förhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Töja ut? Nämen det med 38.8 gb är så med windows det är inte 40gb om du köper 40. Jag köpte en 120gb hårdisk och kan bara lagra 111gb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 18 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Töja ut? Fel ordval kanske Nämen det med 38.8 gb är så med windows det är inte 40gb om du köper 40. Jag köpte en 120gb hårdisk och kan bara lagra 111gb Konstigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Slippy Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Om du vill töjja ut din hårddisk så trycker du in ballen i den (skojjar) köp 250 gb så töjjer du ut den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 18 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Du borde bannas ett tag din lilla spammare. Tyckte att du behövde veta det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Slippy Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Du borde bannas ett tag din lilla spammare. Tyckte att du behövde veta det. Många som säger det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Vet inte riktigt hur han klarade av det, hårddisken använder ju en del av sitt eget utrymme för att hålla reda på kluster och sektorer m.m Han kanske lyckades slimma ner de på något sett, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Har läst i nån tidning ("Pc för alla" eller "Pc hemma")att man han klona sin hårddisk på nätet så den för dubbelt så mycket minne.. Vet inte om det är sannt.. Guiden var 5 sidor lång.. orka läsa igen allt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Många som säger det. Det är nog inte bara tomma ord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Många som säger det. Kanske ett tecken på att det är.. sant? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Slippy Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Kanske ett tecken på att det är.. sant? Banna mig då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Banna mig då Om jag ändå kunde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Konstigt Inte alls. ---- Antagligen satt det någon spärr för 5gb på moderkortet som din farsa gick förbi. Du kan väl fråga honom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Vissa hårddiskar går att jumpra på ett visst sätt för att begränsa storleken men om din disk överhuvudtaget har den funktionen är det inte så sannolikt att den är inställd på det. Om du inte vill köpa en ny disk kan du alltid frigöra lite utrymme genom att köra diskrensning som söker av datorn efter onödiga temp-filer och annat som kan tas bort för att spara utrymme. Gå in på hårddiskens egenskaper och välj diskrensning, då körs en kontroll som tar några minuter sedan visas en lista där du får välja vad du vill ta bort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Han kanske komprimerade den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Har läst i nån tidning ("Pc för alla" eller "Pc hemma")att man han klona sin hårddisk på nätet så den för dubbelt så mycket minne.. Vet inte om det är sannt.. Guiden var 5 sidor lång.. orka läsa igen allt.. Haha pc hemma. Där står det typ hur man installerar ett nytt program. Sen för de riktigt avancerade användarna: Hur du ändrar ordningen i Startmenyn. Hjärtat i modermodemet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Vissa hårddiskar går att jumpra på ett visst sätt för att begränsa storleken men om din disk överhuvudtaget har den funktionen är det inte så sannolikt att den är inställd på det. Om du inte vill köpa en ny disk kan du alltid frigöra lite utrymme genom att köra diskrensning som söker av datorn efter onödiga temp-filer och annat som kan tas bort för att spara utrymme. Gå in på hårddiskens egenskaper och välj diskrensning, då körs en kontroll som tar några minuter sedan visas en lista där du får välja vad du vill ta bort. Vart ligger hårddiskens egenskaper? (ja, ja e kass på datorer ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Allt utan blöjja går att töjja serru. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 (redigerad) Vart ligger hårddiskens egenskaper? (ja, ja e kass på datorer ) Den här datorn -> Högerklicka på C:/(eller whatever) -> egenskaper - > och tryck på Diskrensning. Redigerad 19 juli, 2005 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 (redigerad) Den här datorn -> Högerklicka på C:/(eller whatever) -> egenskaper - > och tryck på Diskrensning. Jaha.. haha.. va dum ja e... va gör den då.. asså exakt? den tar väll inte bort sånt ja installerat o vill ha kvar? EDIT: när ja trycker på de ja ringat in, så får ja upp den lilla rutan till höger.. vad menas? vill inte gö nåt så datan inte startar sen eller nåt.. så va händer om ja trycker där? Redigerad 19 juli, 2005 av BroDD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts