Maxz Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Är det någon som har en D-link 504G router? Jag behöver nämligen hjälp med att öppna UDP och TCP portar. Eller om någon är hajj på routers och portöppning som kan hjälpa mig. 504G är inte så lika andra routers, iaf inte de jag har sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 1. Advance knappen 2. Virtual Server Knappen 3. Skriv in din dators ip 4. Skriv in porten i Private port 5. Skriv samma i public o välj all, Tryck Apply. 6. Gå in i tools 7. Tryck på Miscellaneous 8. Tryck Save & ReBoot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 18 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 1. Advance knappen 2. Virtual Server Knappen 3. Skriv in din dators ip 4. Skriv in porten i Private port 5. Skriv samma i public o välj all, Tryck Apply. 6. Gå in i tools 7. Tryck på Miscellaneous 8. Tryck Save & ReBoot. Hmm hittar inte det du snackar om, har du en likadan router som jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 (redigerad) Okej, nej jag har inte en likadan som dig. Tog det från en annan sida där det stog det namnet som din router har. Känner igen den layouten, hade de på en gammal router/modem. O de var ett rent helvete o fixa portarna på den. ska se om jag kan komma ihåg hur man gjorde. EDIT: kan du fixa print på bridging, ip route och ip addr EDIT2: Skit i bilderna hittade de. 1. Välj services och sedan "Nat" och sist i Nat options väljer du "Nat Rule Entry" 2. Välj ADD och skriv in sedan som i bilden - http://www.itnugget.se/Image3.jpg Redigerad 18 juli, 2005 av aKi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 18 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Okej, nej jag har inte en likadan som dig. Tog det från en annan sida där det stog det namnet som din router har. Känner igen den layouten, hade de på en gammal router/modem. O de var ett rent helvete o fixa portarna på den. ska se om jag kan komma ihåg hur man gjorde. OK, det är till Battlefield 2 jag ska öppna portar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Okej och dom portarna är? om du inte förstog min förra post så kan jag säga vart du ska skriva in det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 18 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 (redigerad) Det är en hel del portar... UDP 27900 UDP/TCP 29900 TCP 80 TCP 4711 TCP 29901 UDP 1500-4999 UDP/TCP 1024-1124 UDP 28910 UDP 16567 UDP 55123-55125 Redigerad 18 juli, 2005 av Maxz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Menar du inte Fan va svårt det är och hjälpa någon när man inte har routern framför sig, Testa dig fram med hjälp av bilden som jag lade upp och sök på google. jag fick rätt många länkar men som sagt om jag fortsätter nu så kommer allt bara gå käpp rätt åt ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 18 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Menar du inte Fan va svårt det är och hjälpa någon när man inte har routern framför sig, Testa dig fram med hjälp av bilden som jag lade upp och sök på google. jag fick rätt många länkar men som sagt om jag fortsätter nu så kommer allt bara gå käpp rätt åt ja. Mm, jag har ju öppnat port till DC++, men är det samma princip? Att man skriver in samma ip, fast byter Protocol till UDP eller TCP? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Precis! du har fattat det, tog mig typ 5 timmar för att göra det när jag satt med min. Om det är någon port där du behöver öppna både UDP och TCP så tar du both om du inte hade förstått det. HF med battlefield Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 18 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Precis! du har fattat det, tog mig typ 5 timmar för att göra det när jag satt med min. Om det är någon port där du behöver öppna både UDP och TCP så tar du both om du inte hade förstått det. HF med battlefield Ok, tack så mycket för hjälpen . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 18 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Men hur gör jag när det står 1500-499? På Destination Port From skrev jag 1500 och på Destination Port To skrev jag 4999, men vad skriver jag då på Local Port? Ska den bara stå på 0 eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Fick du de o funka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 18 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Fick du de o funka? Hmm, det blev nå knas när jag skulle reboota så jag måste göra om allt, men närjag väljer att det ska vara tex UDP så står det fortfarande bara any istället för UDP. Bifogar en bild, borde det inte stå UDP där om jag nu valde det när jag öppnade porten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts