Jump to content

Router

Maxz
 Share

Recommended Posts

1. Advance knappen 2. Virtual Server Knappen 3. Skriv in din dators ip 4. Skriv in porten i Private port 5. Skriv samma i public o välj all, Tryck Apply. 6. Gå in i tools 7. Tryck på Miscellaneous 8. Tryck Save & ReBoot.

Hmm hittar inte det du snackar om, har du en likadan router som jag?

post-22-1121688224_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, nej jag har inte en likadan som dig.

Tog det från en annan sida där det stog det namnet som din router har.

Känner igen den layouten, hade de på en gammal router/modem. O de var ett rent helvete o fixa portarna på den. ska se om jag kan komma ihåg hur man gjorde.

EDIT: kan du fixa print på bridging, ip route och ip addr

EDIT2: Skit i bilderna hittade de.

1. Välj services och sedan "Nat" och sist i Nat options väljer du "Nat Rule Entry"

2. Välj ADD och skriv in sedan som i bilden -

Redigerad av aKi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, nej jag har inte en likadan som dig.

Tog det från en annan sida där det stog det namnet som din router har.

Känner igen den layouten, hade de på en gammal router/modem. O de var ett rent helvete o fixa portarna på den. ska se om jag kan komma ihåg hur man gjorde.

OK, det är till Battlefield 2 jag ska öppna portar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du inte ;)

Fan va svårt det är och hjälpa någon när man inte har routern framför sig, Testa dig fram med hjälp av bilden som jag lade upp och sök på google. jag fick rätt många länkar men som sagt om jag fortsätter nu så kommer allt bara gå käpp rätt åt ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du inte ;)

Fan va svårt det är och hjälpa någon när man inte har routern framför sig, Testa dig fram med hjälp av bilden som jag lade upp och sök på google. jag fick rätt många länkar men som sagt om jag fortsätter nu så kommer allt bara gå käpp rätt åt ja.

Mm, jag har ju öppnat port till DC++, men är det samma princip?

Att man skriver in samma ip, fast byter Protocol till UDP eller TCP?

post-22-1121689987_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis! du har fattat det, tog mig typ 5 timmar för att göra det när jag satt med min.

Om det är någon port där du behöver öppna både UDP och TCP så tar du both om du inte hade förstått det.

HF med battlefield

Ok, tack så mycket för hjälpen ;) .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick du de o funka?

Hmm, det blev nå knas när jag skulle reboota så jag måste göra om allt, men närjag väljer att det ska vara tex UDP så står det fortfarande bara any istället för UDP.

Bifogar en bild, borde det inte stå UDP där om jag nu valde det när jag öppnade porten?

post-22-1121698160_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor