Jump to content

Kan inte ta över alla områden

Recommended Posts

Får jag låna din topic (istället för att göra en ny när det handlar om samma sak)?

Hur tar man över områden??

Det introduceras för dig under ett av ryders uppdrag.

Efter det är det bara att skjuta ner ett par gäng medlemmar för att börja kriga.

Men det går bara i början och slutet, inte under tiden i san fierro och las venturas.

Redigerad av Bjorneman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kollar bara på kartan över Los Santos och de delar som har lila eller gul färg över sig åker du till och letar upp gäng snubbar. De står oftast i grupper och skjuter på dig när du kommer nära. När du har dödat tre stycken av dem kommer området att börja blinka och fiendena kommer upp på kartan så du vet var de är. När du har skjutit alla fiender så står det något i stil med att du har klarat först vågen. Sedan kommer ytterligare en våg och då är det bara att göra samma sak igen.

Efter att ha klarat av tre vågor så är området ditt och det kommer att vara grönt istället för lila eller gult (beroende på vad det var innan).

Du kan inte alltid ta över områden det är bara efter uppdraget "the green sabre" och senare mot slutet av spelet när man kommer tillbaka till Los Santos.

Me man vet att man kan ta över områden och stan är uppdelad i olika färjade rutor (gröna som är ens egna och sedan lila och gula).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Händer det något specielt när man tar över alla områden?

Nope, inget speciellt. Du får dock mer respekt, och mer pengar vid CJ's hus.

Ajo, och så kommer ingen nånsin attackera dina områden igen. Frid och fröjd i Los Santos! Grove street 4 life niggah!

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja lånar tråden till att fråga en sak.

Jag har tagit över dom mesta områdena, sen skulle ja ta över ett gult område (va gänget nu än heter :angry:)

Jag gick in i områdat o började skjuta ner gängmedlemmar utav bara fan rent ut sagt.

Men de startades inget gängkrig, så efter att jag skjutit slut på min MP5:as skott så lessnade jag o sprang därifrån..

Va kan ja ha gjort för fel ? :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor