SlewME Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 ...Många säger chexchoklad... Men inte tillverkarna.. Det är deras ord som räknas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Men inte tillverkarna.. Det är deras ord som räknas. Och hur vet du det?! Känner du någon på cloetta?! Det finns väl ganska många som jobbar där och en del säger väl cheks medan andra säker kex! Varför skulle de vara anorlunda än resten av sveriges befolkning! De frågar nog inte hur man uttalar ordet på anställnings intervjun! Du förljöjligar bara dig själv med såna här dumma komentarer... Fortsättning följer via PM! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 (redigerad) Och hur vet du det?! Känner du någon på cloetta?! Det finns väl ganska många som jobbar där och en del säger väl cheks medan andra säker kex! Varför skulle de vara anorlunda än resten av sveriges befolkning! De frågar nog inte hur man uttalar ordet på anställnings intervjun! Du förljöjligar bara dig själv med såna här dumma komentarer... Fortsättning följer via PM! Haha, Nu är det så att jag pratar om reklamen till Kexchoklad och om du är uppmärksam så hör du att dem säger KEX. Genom att hoppa på folk och säga att man förljöjligar sig själv är ingen bra lösning i en disskution, trodde att du visste bättre. Uppenbarligen så är det Cloetta själv som säger hur reklamen ska vara och de säger flörmodligen KEX. Så lägg ner med påhoppen. Btw, Varför ska den fortsätta i PM? För att du är rädd att få motkritik du inte kan besvara? Redigerad 18 juli, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Det var inte meningen att det skulle vara ett påhopp! det ber jag om ursäkt för! Anledningen till att vi får fortsätta via PM är att det börjar spåra ur lite grann och för att bespara oss varningar mm så bör vi fortsätta via PM! Jag menar bara att man kan ju inte avgöra hur folk ska uttala en produkt genom en reklam! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Muahahaha, kom på bästa argumentet såhär på morgonen.. På tv reklamer säger dem KEXchoklad vilket tyder på att det heter KEX, tror ni att dem skulle säga fel i hela Sverige? Inte säger dem Chexchoklad iaf. Visst är det ett argument, men det är ju inget bevis. Reklam är så långt ifån ett bra bevis man kan komma. Ett exempel kommer jag till nu..: Hur uttalar ni "Pentium"? Jag skulle gissa på att majoriteten uttalar det ungerfär [pentsium]. Därför blir jag så irriterad på Dells reklam då en tjej säger "Dells datorer innehåller Intel Pentium fyra processorer" - med "Pentium" uttalat exakt som det stavas. Klantigt och irriterande tycker jag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 (redigerad) ..borta.. Redigerad 18 juli, 2005 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Beror ju helt på vem som producerar reklamfilmen och var de görs. Skulle tro att Cloettas reklamfilmer är producerade i Stockholm där majoriteten av befolkningen säger KEX och då blir de ju KEX som sägs så att säga. Men det betyder ju inte automatiskt att KEX är de "rätta" uttalet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Kex Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 (redigerad) Cookies! Jag är rena motsatsen till 08 (stockholmare), ändå säger jag kex. Redigerad 18 juli, 2005 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Varje glad jag lyssnar på radioreklam säger dom checks! "Go' o gla' -checkschokla'" säger dom på en reklam! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Varje glad jag lyssnar på radioreklam säger dom checks! "Go' o gla' -checkschokla'" säger dom på en reklam! Haha, försök inte! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Min kusin som är 5 år och är 50% skåning och 50% norrlänning...han säger sex hahah:P han kan inte säga k nu? men det beror väl på att han har en konstig blandning av dialketen.. men han kan väl det förr eller senare. men låter kul när han säger: mamma kan jag få sex? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Min kusin som är 5 år och är 50% skåning och 50% norrlänning...han säger sex hahah:P han kan inte säga k nu? men det beror väl på att han har en konstig blandning av dialketen.. men han kan väl det förr eller senare. men låter kul när han säger: mamma kan jag få sex? Hahahaha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Min kusin som är 5 år och är 50% skåning och 50% norrlänning...han säger sex hahah:P han kan inte säga k nu? men det beror väl på att han har en konstig blandning av dialketen.. men han kan väl det förr eller senare. men låter kul när han säger: mamma kan jag få sex? "Jag vill ha sex", "Mamma mamma, kan vi köpa sex? ballerinor är så goda." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 (redigerad) Man kan säga på båda sätten men det var väl inte riktigt det utan hur folk uttalar det som pollen handlade om? Jo pollen handlar om det, men diskussionen som har uppstått handlar ju om vad som är rätt att säga.. och då ordboken säger att båda är rätt, så borde det ju inte finnas någon diskussion eller? end of discussion? Redigerad 18 juli, 2005 av fr34k Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts