^MeTaNoLiC^ Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 .kex.. haha.. 08'or.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Jag säger Kex, det ända rätta! Ni som säger Checks, hur säger ni kaka då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Kex. Fast mamma skåning säger Checks Skåningar säger kex! Stockholmare säger checks! (eller hur Topp3!? ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Jag säger Kex, det ända rätta! Ni som säger Checks, hur säger ni kaka då? Jag säger [checks] och [kaka]....hårda och mjuka vokaler vettu Menar du att du skulle säga [kikare] istället för [chikare]? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Skåningar säger kex! Stockholmare säger checks! (eller hur Topp3!? ) Jag är från Uppsala och säger kex... Vad säger göteborgare då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Slippy Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Vad säger göteborgare då? Säger inte dom "Käex"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 (redigerad) Null vote; käcks Vice, stockholmare säger "checks" eller något..? Inte nödvändigt.. Jag har aldrig ens hört ordet Redigerad 17 juli, 2005 av GTaJäGaReN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Null vote; käcks Vice, stockholmare säger "checks" eller något..? Inte nödvändigt.. Jag har aldrig ens hört ordet Är du från stockholm?! Eller är det bara jag som har fördommar mot dem!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Skåningar säger kex! Stockholmare säger checks! (eller hur Topp3!? ) Knappast, jag säger kex och skrattar åt folk som säger tjääääks (Weener.. ). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Kex såklart inte cheks som ett annat retard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Allvarligt så har jag endast en gång i hela livet hört någon kalla det [checks]. [kex] är det enda rätta. ETYMOLOGI: [liksom d. kiks (keks) av eng. cakes, pl. av cake (se KAKA, sbst.)] Det engelska engelska ordet "cakes" är ju inte närheten av att uttalas [checks], mycket närmare [kex]. Räcker inte detta som argument? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Allvarligt så har jag endast en gång i hela livet hört någon kalla det [checks]. [kex] är det enda rätta. Det engelska engelska ordet "cakes" är ju inte närheten av att uttalas [checks], mycket närmare [kex]. Räcker inte detta som argument? Jorå, så jävla rätt! . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Gör alla skåningar o norrlänningar. LÄR ER SNACKA, BONNAR! Bonnar? Ska du säga.... skogsbo! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Utalar "kakor" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 (redigerad) Allt knaprigt som man inte blir mätt på kallar jag för "nåt-att-tugga-på" "Morsan, finns det nåt att tugga på?" säger jag ofta Somsagt, checks eller vad det nu är, är inget ord! Ni skåningar borde lära er svenska Iofs så snackar ni ju knappast svenska där nere heller, om man syftar på Gotland. Kanske för att man är halvlägs till Finland? Redigerad 17 juli, 2005 av GTaJäGaReN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Kex. Fast på äkta göttebosska heter det chex. Men jag är rebell... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 (redigerad) Allt knaprigt som man inte blir mätt på kallar jag för "nåt-att-tugga-på" "Morsan, finns det nåt att tugga på?" säger jag ofta Somsagt, checks eller vad det nu är, är inget ord! Ni skåningar borde lära er svenska Iofs så snackar ni ju knappast svenska där nere heller, om man syftar på Gotland. Kanske för att man är halvlägs till Finland? Skåne borde tillhöra Danmark då det är mer likt Danska än Svenska, hur kommer det sig? Någon som är bra på historia? Redigerad 17 juli, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 .som sagt, ni som säger kex borde säga kikare oxå om ni ska vara konsekventa.. och det är väl ingen som säger kikare? därför är även kex fel.. det heter schecks och schikare.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Skåne borde tillhöra Danmark då det är mer likt Danska än Svenska, hur kommer det sig? Någon som är bra på historia? .skåne tillhörde ju danmark förr i tiden.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Skåne borde tillhöra Danmark då det är mer likt Danska än Svenska, hur kommer det sig? Någon som är bra på historia? Men norrländska är gulligt, iaf när brudarna snackar. Vet ej varför jag tycker det men det låter gulligt. Jomenvisst! Norrlänningar har sån rolig melodi i rösten! Vi stockholmare snackar såattsäga bara "vanlig" svenska, utan någon speciell dialekt eller något Hm, jag vill kunna snacka norrländska. Låter så roligt. Skånska låter skoj det också. @SlewMe: Danmark kan ta sig... De kan inte svenska, kan inte hjälpa till, har ockerpriser etc.. Iaf när vi var där förra året Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts