Ebeeto Skrivet 3 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2005 Same. En sån som bor uppe i Lappland? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 3 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2005 Nu fick du mig allt att dra på smilbanden! Nja. Skall helst uttalas "sejm". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Vaknade full idag efter gårdagens festligheter, det är inte stabilt Men det är bara detaljer för jag har just blivit en flaska fin absint rikare: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Pisang Ambon Tonic måste vara den absolut godaste drinken jag någonsin druckit. (1 tredjedel Pisang Ambon och två tredjedelar Tonic). Rent Pisang är dock ganska äckligt. Men med en trevlig illgrön färg =) Håller med till 100%!... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Men ööööööööööööööööllllllllllllllllllll.......... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Faaan va fin den är. Om ni har möjlighet att dricka absint nån dag så måste ni ta chansen. Här är den brevid min flottiga reciever. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Puslakan Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Gti är gott, kan nån lista utt vad det är Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Faaan va fin den är. Om ni har möjlighet att dricka absint nån dag så måste ni ta chansen. Låter ju på snudd sjukligt, det där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Låter ju på snudd sjukligt, det där. Jo Hemmingway, Van Gogh, Strindberg och dom lirarna dog ju av det på 1700-talet. Inte mycket tujon nu men 70% är trots allt rätt starkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Om ni har möjlighet att dricka absint nån dag så måste ni ta chansen ja absint det e fint OM DU VILL DRICKA DIG BLIND!! pojke lilla absint e fan inte en dryck det är ett vapen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Världens godaste vodka. hahaha lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 ja absint det e fint OM DU VILL DRICKA DIG BLIND!! pojke lilla absint e fan inte en dryck det är ett vapen... Därför dom säljer det på systemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 ja absint det e fint OM DU VILL DRICKA DIG BLIND!! pojke lilla absint e fan inte en dryck det är ett vapen... Blind? det blir man av dålig hb (träsprit) inte av absinth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 (redigerad) .riktig absinth är smått hallucinogent.. om dom nu säljer absinth på bolaget så lär det inte vara den riktiga varianten.. Redigerad 7 augusti, 2005 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 .riktig absinth är smått hallucinogent.. om dom nu säljer absinth på bolaget så lär det inte vara den riktiga varianten.. Jo men den redigt farliga, den gamla sorten är väll bannlyst i dom flesta länderna? eller är jag ute och psyklar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 (redigerad) Jo men den redigt farliga, den gamla sorten är väll bannlyst i dom flesta länderna? .kan nog hända... men det finns fortfarande att få tag på i mysko länder.. Redigerad 7 augusti, 2005 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Jo men den redigt farliga, den gamla sorten är väll bannlyst i dom flesta länderna? eller är jag ute och psyklar? Står en hel del om absinth några sidor bak i tråden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Blind? det blir man av dålig hb (träsprit) inte av absinth Man måste vara jävligt kass för att få med metanol i sin sprit när man bränner. Den jästen som finns i vanlig mäsk kan inte producera metanol, svampen hade inte klarat det. Men jag har också hört att det visst produceras metanol av processen och att den har en kokpunkt på typ 60 grader (nån stans där) och etanol en kokpunkt på lite över 70. Det är därför man häller bort den första spriten för att den innehåller just metanol. Vilket av det stämmer egentligen? Jag har hört båda grejerna från väldigt starka källor nämligen. Men hur som helst. HB=hembränt, inte är lika med träsprit. Man måste iaf vara n00b för att misslyckas. Därför ska man inte köpa hb från okänt folk utan från vänner som vet vad dom gör. Förmodligen vet Tunel-destilleriet, som gjort absinten, hur man gör Metanolic. Du behöver bara åka till tyskland finns en helt ok sort. Den Stellhell, och jag förut, hade hemma. Men den jag har nu är som sagt köpt på Malta och är en lite råare variant. Här har ni systembolagets varor. Vet inte om de är bra grejer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Man måste vara jävligt kass för att få med metanol i sin sprit när man bränner. Den jästen som finns i vanlig mäsk kan inte producera metanol, svampen hade inte klarat det. Men jag har också hört att det visst produceras metanol av processen och att den har en kokpunkt på typ 60 grader (nån stans där) och etanol en kokpunkt på lite över 70. Det är därför man häller bort den första spriten för att den innehåller just metanol. Vilket av det stämmer egentligen? Jag har hört båda grejerna från väldigt starka källor nämligen. Men hur som helst. HB=hembränt, inte är lika med träsprit. Man måste iaf vara n00b för att misslyckas. Därför ska man inte köpa hb från okänt folk utan från vänner som vet vad dom gör. Förmodligen vet Tunel-destilleriet, som gjort absinten, hur man gör Metanolic. Du behöver bara åka till tyskland finns en helt ok sort. Den Stellhell, och jag förut, hade hemma. Men den jag har nu är som sagt köpt på Malta och är en lite råare variant. Här har ni systembolagets varor. Vet inte om de är bra grejer. Man har hört så många rövar historier så man blir galen angående hembränning. Som sagt, man måste va ett riktigt jävla fiasko som bara hävt i massa skit i en rostig hembrännare och hoppats på det goda utan att ta bort mäsket om man ska få den såkallade "träspriten".. Iofs så är träsprit(den riktiga träspriten, urtappat från sälj eller vad fan det nu är) helt drickbar och dessutom god. Skrotade våran hembrännare här hemma för 2-3 år sedan. Ventiler och dyligt hade blivigt gammalt och som alla vet så spricker gammalt gummi = Inget för hembränning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Som sagt, man måste va ett riktigt jävla fiasko som bara hävt i massa skit i en rostig hembrännare och hoppats på det goda utan att ta bort mäsket om man ska få den såkallade "träspriten".. Iofs så är träsprit(den riktiga träspriten, urtappat från sälj eller vad fan det nu är) helt drickbar och dessutom god. Ta bort och ta bort, det är ju det som blir kvar, det är spriten man tar bort. Inte smart att gå in på personliga erfarenheter eftersom det fortfarande är jäkligt olagligt. Ni har iofs sålt er manick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts