holymakaroni Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Fan vilka kärring drycker KARLS HB Å FAN TA ÄGER Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Jag läste nånstans att Absinth blir grummligt om man blandar ut det med nått(kommer inte ihåg va det var) Stämmer det?Liksom en illgrön grummlig färg Typ: Mm, om du blandar med vatten så opaliserar den, alltså blir sådär grumlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Fan vilka kärring drycker KARLS HB Å FAN TA ÄGER Wow vad tuff du är!!!!! Ironi.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Mm, om du blandar med vatten så opaliserar den, alltså blir sådär grumlig. Den jag drack var grumlig utan att jag blandade den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 18 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2005 Den jag drack var grumlig utan att jag blandade den Finns nog sånna me. Finns ju sorter som inte opaliserar me Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Woho absint, mitt favoritämne. Stellhell: Jag har också haft precis den sorten här hemma också, god som fan var den. KalleR: Absinten har egentligen aldrig varit förbjuden i Sverige eftersom det aldrig funnits nåt större intresse eller uppmärksammats över huvud taget här. Det var i Frankrike som den stora motsättningen fanns, det var även där det spreds från första början. Nu kan man väl säga att Tjeckien är det största absintlandet eftersom det inte finns några lagar där.. typ. Dit åker man om man vill ha den riktiga varan, Stellhells och min flaska var bara nåt halvtaskigt från Tyskland. Hur menar du med det "riktiga sättet"? Det var knappast orginalutförandet i alla fall. Eftersom det från början användes av franska armén som smärtstillning bland annat är jag ganska säker på att dom bara svepte det. Men den mesta konsumtionen har ju skett på cafér i Frankrike där dom blaskade ut det med en jäkla massa vatten så det kan man nog säga att det är det riktiga sättet. Men jag håller med dig om att det sättet du berättade om är det godaste, det blir liksom inte samma intensitet och lakrits/malörtssmak med hälften vatten. Vill också klargöra att det farliga nervgiftet vi snackar om är tujon som finns i malörten. Dagens doser av tujon, även i de tjeckiska varianterna, är inget att prata om. Du måste dricka jäkligt mycket för att det ska bli farligt. Typ som Hemmingway och Van Gogh och dom lirarna som klunkade det 24/7. Ska faktiskt så tidigt som i morgon få smak på det igen. En polare som var i Estland tog hem nåt scheisse vi ska prova. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Körsbärsvin i små mängder kan väl vara gott ibland Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 En god grogg jag upptäckte för ett tag sen: 1 del Gin, 1 del Flädersaftkoncentrat, 2 delar vatten + is. Mmm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Wild africa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Dem goaste är Smirnoff ice och Bacardi Breezer, och av Ölen så är Carlsberg godast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Cider är gott! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Woho absint, mitt favoritämne. Stellhell: Jag har också haft precis den sorten här hemma också, god som fan var den. KalleR: Absinten har egentligen aldrig varit förbjuden i Sverige eftersom det aldrig funnits nåt större intresse eller uppmärksammats över huvud taget här. Det var i Frankrike som den stora motsättningen fanns, det var även där det spreds från första början. Nu kan man väl säga att Tjeckien är det största absintlandet eftersom det inte finns några lagar där.. typ. Dit åker man om man vill ha den riktiga varan, Stellhells och min flaska var bara nåt halvtaskigt från Tyskland. Hur menar du med det "riktiga sättet"? Det var knappast orginalutförandet i alla fall. Eftersom det från början användes av franska armén som smärtstillning bland annat är jag ganska säker på att dom bara svepte det. Men den mesta konsumtionen har ju skett på cafér i Frankrike där dom blaskade ut det med en jäkla massa vatten så det kan man nog säga att det är det riktiga sättet. Men jag håller med dig om att det sättet du berättade om är det godaste, det blir liksom inte samma intensitet och lakrits/malörtssmak med hälften vatten. Vill också klargöra att det farliga nervgiftet vi snackar om är tujon som finns i malörten. Dagens doser av tujon, även i de tjeckiska varianterna, är inget att prata om. Du måste dricka jäkligt mycket för att det ska bli farligt. Typ som Hemmingway och Van Gogh och dom lirarna som klunkade det 24/7. Ska faktiskt så tidigt som i morgon få smak på det igen. En polare som var i Estland tog hem nåt scheisse vi ska prova. Absint, hehe. The green devil. Är det lätt att få tag på där du bor? Jag vet att uppe i Umeå är det väldigt svårt att få tag i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Absint, hehe. The green devil. Är det lätt att få tag på där du bor? Jag vet att uppe i Umeå är det väldigt svårt att få tag i. Det finns att köpa på vissa Systembolag i Sverige och dom kan säkert hämta hem till Umeå också. Men det är väl lättare att få tag på riktiga varan här eftersom det är fler som åker till tyskland för att handla sprit/öl här i sydsverige. Jag läste iaf att det kom en ny absintsort till Sverige som faktiskt var riktigt bra, men dyr var den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 31 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2005 Själv föredrar jag Absolut Blue och Jägermeister fast blir ju oftast att man dricker bira eftersom det är billigast Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stardust Skrivet 2 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 Drack ett glas "La Fontaine de la Pouyade" för ett tag sen, vilket var väldigt gott. Absinth är också gott, svårt att säga vilket som är bäst dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 2 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 Jag gillar Smirnov Ice (stavning?), det är en grogg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 2 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 Vad törstig man blir av att läsa i den här tråden, inte bara på alkoholhaltiga drycker. Kanske ska ta lite vodka, man blir ju glad när man dricker det . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 Cider. personligen har jag aldrig sett alcohol som nåt "gott". Har druckit det ibland för att ha trevligt med andra. Annars inte. Och nej, ingen fjortisfylla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 Cider. personligen har jag aldrig sett alcohol som nåt "gott". Har druckit det ibland för att ha trevligt med andra. Annars inte. Och nej, ingen fjortisfylla. Håller med, Cider är godast, har testat öl och sånt men har aldrig riktigt tyckt att det är sådär gott så jag håller mig till cider än så länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 3 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2005 Cider. personligen har jag aldrig sett alcohol som nåt "gott". Har druckit det ibland för att ha trevligt med andra. Annars inte. Och nej, ingen fjortisfylla. Same. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts