Jump to content

Basta alkoholhaltiga dryck

Stian
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 106
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Ser mysigt ut :rolleyes:

Finns något som heter Absinth. Riktigt starkt (runt 70-80% eller va de va). Det har oxå sån där illgrön färg. Dom drar några sånna shots på en bar i filmen xXx har jag för mig.

För att jag känner för att äga lite n00bs idag så gör jag det.

För det första så är inte all absinth 80% som många tror. den 80% som fanns förr en förövrigt förbjuden i alla europenska länder förutom holland. Finns dock "klenare" sorter som ligger runt 50-60%.

Och för det andra; den är inte i närheten av den där gröna färgen. Den har en ganska urtvättad grön färg som är mörk och ser inte så god ut faktist. Men absinth är gott men har ett jävligt riv i eftersmaken. Därför kan man inte ta flera stycken. räcker gott o väl med 1.

T: Den bästa alkoholhaltiga dryck har jag ingen aning om. Finns så mycket gott att välja mellan men något fint öl, en bra blandad drink eller en gammal lagrad whiskey sitter inte fel. En plunta jäger på en konser eller liknande är heller inte fy skam. :P

post-22-1121631817_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det första så är inte all absinth 80% som många tror. den 80% som fanns förr en förövrigt förbjuden i alla europenska länder förutom holland. Finns dock "klenare" sorter som ligger runt 50-60%.

Och för det andra; den är inte i närheten av den där gröna färgen. Den har en ganska urtvättad grön färg som är mörk och ser inte så god ut faktist. Men absinth är gott men har ett jävligt riv i eftersmaken. Därför kan man inte ta flera stycken. räcker gott o väl med 1.

T: Den bästa alkoholhaltiga dryck har jag ingen aning om. Finns så mycket gott att välja mellan men något fint öl, en bra blandad drink eller en gammal lagrad whiskey sitter inte fel. En plunta jäger på en konser eller liknande är heller inte fy skam. :P

Tack för den, o store och mäktige moderator

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt ska va rätt du vet. :P

Mm, de har du iofs rätt i :rolleyes:

Att jag sa att den hade illgrön färg var väl troligen för att jag sett den i xXx, där den verkligen såg illgrön ut. Lite dumt och referera till en film kanske. Men man kan ju alltid mixtra med färgen. De säljs ju röd och blåaktig absint med, t.o.m svart. Inte i Sverige kanske men men. Går tydligen importera starkare varianter än de som säljs i Sverige också.

Redigerad av beat
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rättelse: Absinth är munvatten och har varken eftersmak eller någon överhuvudtaglig smak. Spä ut vatten med tandkräm och vodka så har du smaken...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anledningen till att den "riktiga" absinthen är förbjuden i europa är inte bara för att man kan hallicunera av den, som de flesta tror. Utan för att färgämnet som ger den gröna färgen är giftigt.

Så din absinth du har sett och smakat av innehåller med all sannolikhet inte det färgämnet, och ser ut som piss efter man druckit för mycket cola istället. Det förklarar också varför flaskan är brun istället för genomskinlig, pissfärg är inte mkt att skryta med driekt.

Men en sak ska ni kids där ute ha klart för er! Absinth är inte som den är i filmen Euro Trip.

Edit*

här är en bild på hur Absinth kan se ut. och också det "riktiga" sättet att avnjuta den på... låta smält socker droppa ner i glaset.

mataharizeremoniejpg_501135_0.jpg

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blev lite Absinth när vi var i Prag med skolan. Smaken är väl inte så svår att beskriva, den smakar malört eftersom den är smaksatt med det, även det som orsakar hallucinationerna. Jag märkte iaf inte av några hallucinationer, och jag drack ändå ganska mycket, vi beställde in shots i barer för det fanns överallt.

Det kan ju knappast ha varit förbjudet eftersom det såldes överallt där, 60% och 70% var det jag såg aldrig nån med 80% så kanske är det den som är förbjuden

Flaska som jag köpte med hem. Färgen är klart grön men inte sådär självlysande grön som i Eurotrip :rolleyes:

post-22-1121654034_thumb.jpg

Redigerad av HK_47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor