kariya Skrivet 16 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2005 Tja! Jag har ett problem med mitt nätverk. Jag kan inte hitta en dator på mitt nätverk. När jag går in på Mina Nätverksplatser så kan man se mapparna men under dator står det okänt och det gör att jag inte kan gå in på dessa mappar. Jag har sökt efter datorn men den hittar inget resultat. Det fungerade för några timmar sedan när jag skickade över en sak men nu fungerar det inte Jag har testat att starta om bredbandet. Kan någon hjälpa mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2005 (redigerad) Startart om routern? datorn har ändrat ip? Den andra datorn kan ha bytt ip adress, detta kan hända om man startar om routern. Redigerad 16 juli, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 16 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2005 Startart om routern? datorn har ändrat ip? Den andra datorn kan ha bytt ip adress, detta kan hända om man startar om routern. Ändrade ip:n på datorn när vi lanade.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 16 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2005 Startart om routern? datorn har ändrat ip? Den andra datorn kan ha bytt ip adress, detta kan hända om man startar om routern. Har ingen router, och den borde väl ändå hitta datorn oavsett om den har bytt IP? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2005 Har ingen router, och den borde väl ändå hitta datorn oavsett om den har bytt IP? Beror på.. Är för lat för att förklara vad jag menar. Om du inte har router vad har du istället? Switch? ServeR? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 16 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2005 Tja! Jag har ett problem med mitt nätverk. Jag kan inte hitta en dator på mitt nätverk. När jag går in på Mina Nätverksplatser så kan man se mapparna men under dator står det okänt och det gör att jag inte kan gå in på dessa mappar. Jag har sökt efter datorn men den hittar inget resultat. Det fungerade för några timmar sedan när jag skickade över en sak men nu fungerar det inte Jag har testat att starta om bredbandet. Kan någon hjälpa mig? Sök på datorer i nätverket då "en dator på nätverket" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 16 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2005 Sök på datorer i nätverket då "en dator på nätverket" Det har jag gjort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 16 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2005 Det har jag gjort Dragit upp webläsaren och skrivt \\DATORNSNAMNDUSÖKER ? (eller var det //?) Kollat att ni har rätt nätverkskablar? glapp? restartat datorerna? Hittar ni varann på servrar (spel) ? Kollat att nätverkskortet inte har "glidigt upp ur sitt jack" ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 16 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2005 Är din IP statisk? Kolla att datorerna ligger på samma rage (se bara till att alla har ip:n 192.168.0.***). Är nätmasken 255.255.255.0? Är era datorer i samma arbetsgrupp (den här datorn -> Egenskaper -> Datornamn -> Ändra)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Citerar mig själv. Gå in i Utforskaren. Välj verktyg, sen Anslut nätverksenhet. På Enhet spelar det ingen roll vad du har det kan vara X, Y, Z, W, Whatever. Rutan under så skriver du \\'Den andra datorns namn'\C Högerklicka på C-enheten, ta egenskaper, Dela ut. Kolla så att verkligen C står som resursnamn. Vi kan ta ett exempel. Min gamla dator hette Silverline. Jag vill komma åt mappen Bilder från min nya dator. Bilder och också resursnamnet, alltså namnet den har på nätverket. Jag går in i Anslut nätverkenhet. Skriver: \\Silverline\Bilder Tryck på Slutför. Funkar i alla fall för mig. Om det inte gör det, så kan det vara någon inställning i nätverket, Brandväggar, Routrar och sånt som kan ställa till det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 17 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Tack så mycket alla! Tror jag vet hur man fixar det nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts