GTApimpfoolife Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 (redigerad) Okej alla Metal lyssnare på detta forum. Nu ska ni få en lektion hårdrock. Nej men det är ju minst en miljon på detta forum som lyssnar på Metal. Asså Metallica SOAD och annan sorts hårt skit. Men detta är grunden, detta är musiken. Detta är himmelriket. Led Zeppelin. Så alla ni som inte gillar Metal och annat. Titta gärna in i denna tråd som handlar om rockens rockband Led Zeppelin. Hur många på deta här forumet gillar Led Zeppelin?? Och vad annat, vilken låt är den coolaste?? vilken snubbe i bandet?? vilken skiva?? Ja rockers, det är upp till er. Redigerad 15 juli, 2005 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Jag såg den där filmen som gick förrut på ettan. massa live fimer å sånt. tyckte inte riktigt att Led Zeppelin talade till mig på samma sätt som Slipknot, Metallica och Maiden gjorde första gången . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 15 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Jag såg den där filmen som gick förrut på ettan. massa live fimer å sånt. tyckte inte riktigt att Led Zeppelin talade till mig på samma sätt som Slipknot, Metallica och Maiden gjorde första gången . Metal fucker. Nej men det tar tid att gilla Zeppelin. Men man ska tänka på att Zeppelin är sen några år tillbaka och då var allt inte så hårt son det är idag utan hårdare. Alla ska tänka på att den musik som spelas idag har inte den rätta känslan som den hade förr i tiden, tex Slipknot. Är det någon känsla över huvud taget när domspelar, dom slår ju mest på gitarren och försöker blämma öronen ur en stackars jävel. Men musiken förr i tiden hade mycket känsla och man tog det förjävligt seriöst. Det var musik man pysslade med inte ha så coola maskar som möjligt. Ett annat exempel på att musiken var hårdare förr i tiden är Audioslave konserten jag var på. Det var nästan läskigt hur lågt det var. Antingen får dom inte lira högre eller så gick det inte. Men förr i tiden fanns det inget som kunde hindra om hur hårt man fick lira utan då körde man bara... Var är jag??. Aaja jag försöker säga att alla ska förstå att musiken hade mer känsla plus att det var hårdare förr i tiden. Led Zeppelin är inga kärringar. Led Zeppelin är det första och bästa hårdrocksbandet som existerat på moder jord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Led Zeppelin . Jag kommer ihåg att jag inte gillade dom i början, tyckte att dom sög ganska hårt faktiskt . Men efter ett par gångers lyssnande av Stairway To Heaven (Min favoritlåt med dom) så blev jag slagen av deras enorma "greatness". Andra bra låtar med Led är t.ex: Immigrant Song, Ramble On, Whole Lotta Love, Rock And Roll m.m Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Slipknot. Är det någon känsla över huvud taget när domspelar, dom slår ju mest på gitarren och försöker blämma öronen ur en stackars jävel. Hatar alla jävla fördommar om slipknot. Det är känsla, om man gillar sådan musik. Dom bankar inte på gurorna, dom spelar . dom skriker inte. Dom sjunger med skrik röst och dom spelar en musikstil som ska avnjutas med hög volym Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skapar1 Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Led Zeppelin har väl gjort en del bra låtar. Tycker Hey hey what can I do är bäst. Tycker deras mer udda låtar är bra men är inget superfan. Känner på mig att det kommer bli någon sorts diskussion som inte har med Led Zeppelin att göra. Men men. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 15 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Nej själv tycker jag att Led Zeppelin IV är det bästa albumet. Låtar som Black Dog, Rock And Roll eller varför inte Misty Mountain Hop. Fast den bästa låten är helt klart Good Times Bad Times. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 16 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2005 Led Zeppelin är bra. Jag gillar: Stairway to Heaven (såklart nästan), Whole Lotta Love, Heartbreaker och några mer som jag inte kommer på just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 16 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2005 Har bara hört kanske 2-3 låtar ifrån vad jag tror är Greatest Hits albumet, Stairway to Heaven var den ända som fastnade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyemon Skrivet 16 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2005 Älskar Led Zeppelin btw var det nån som sån Robert Plant på "god natt sverige" häromdagen..?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 16 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2005 (redigerad) Älskar Led Zeppelin btw var det nån som sån Robert Plant på "god natt sverige" häromdagen..?? Häromdagen?? Det var väl minst tre månader sen. Men jag såg det och det var en väldigt bra intervju. Snygg signatur förresten, kan du ordningen?? Redigerad 16 juli, 2005 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Tycker om dom, ett av mina favoritband faktiskt. Deras bästa låtar är Stairway to Heaven och Whole Lotta Love enligt mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toki Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Älskar Led Zeppelin!! Favvo medlem: Bonzo ,Favvolåt:Moby Dick , Favvo skiva: Houses of the Holy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyemon Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Häromdagen?? Det var väl minst tre månader sen. Men jag såg det och det var en väldigt bra intervju. Snygg signatur förresten, kan du ordningen?? Det var nog repris... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 17 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Det var nog repris... Ja det måste det vara för Robert Plant körde sin konsert i Stockholm i April. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts