Mr.Magic Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Ja, Vad är en Metafor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 En liknelse. Livet är som en berg-och-dalbana...bla bla etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 ... http://www.mv.helsinki.fi/home/wadenstr/me...aristoteles.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 "Life is like a box a chocolates, never know what you're gonna get." Känner du igen den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 "Life is like a box a chocolates, never know what you're gonna get." Känner du igen den? Är inte det Simpsons som dom säger det i? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Hur svårt kan det egentligen vara att använda Google? Skrev "metafor" och detta kom upp som tredje träff: http://susning.nu/Metafor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 En lärare jag hade i Lyrik en gång sa att det var skillnad mellan Liknelse och Metafor. Exempel: Du är en ängel! (Metafor) Du är som en ängel! (Liknelse) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Är inte det Simpsons som dom säger det i? Eller Forrest Gump? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 16 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2005 Eller Forrest Gump? Just de, de var där jag hade hört det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 16 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2005 (redigerad) Hur svårt kan det egentligen vara att använda Google? Skrev "metafor" och detta kom upp som tredje träff: http://susning.nu/Metafor Jag gjorde, förstod inte texten. In yo face skribb! Redigerad 16 juli, 2005 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 16 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2005 Jag gjorde, förstod inte texten. In yo face skribb! Fo' shizzle. Är du inte läskunnig eller? No offense, men det stod ju en komplett förklaring på sidan där. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2005 Eller Forrest Gump? Äsch, ni får kalla mig besserwiser... Men var det inte morsan som sa det och Forest bara siterade!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 16 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2005 Äsch, ni får kalla mig besserwiser... Men var det inte morsan som sa det och Forest bara siterade!? Jo, nog var det mor hans alltid. "Citerade", förresten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 16 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2005 Äsch, ni får kalla mig besserwiser... Men var det inte morsan som sa det och Forest bara siterade!? Du har säkert rätt där att det är hon som sa det fast jag tror nog benvit syftade på film namnet och inte karaktären. ps. Bäverwiser Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Du är en ängel! (Metafor) Låter mest som ett rubbat påstående. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Låter mest som ett rubbat påstående. Är du antikrist eller?! Brinn i helvetet, djävulsbonde! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Är du antikrist eller?! Brinn i helvetet, djävulsbonde! Nej jag är Tarzan. Modern civilization suger, jag sticker tillbaka till skogen och knullar apor. 666! --- "All the world's a stage And all the men and women merely players; They have their exits and their entrances, And one man in his time plays many parts, His acts being seven ages..." Now that's a metaphor! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Hardy fuckin' har. Det var väl en metafor? Eller bara en pik? Mysteriet tätnar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Ungar, det är inget fel med att vara kristen vad än tidelagsutövaren Tarzan lurar i er med ballonger och sprit. Se t.ex. knutbypastorn, han hade ju en pistol och all that jazz och sköt folk hit och dit. Coolness. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 17 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2005 Ungar, det är inget fel med att vara kristen vad än tidelagsutövaren Tarzan lurar i er med ballonger och sprit. Se t.ex. knutbypastorn, han hade ju en pistol och all that jazz och sköt folk hit och dit. Coolness. Och slutsatsen är då: Om man vill våldföra sig på barn ska man välja den underbara katolska kyrkan. Vill man skjuta folk ska man hänge sig åt suspekta frikyrkor vars planer är att ta över jorden. Ave Maria. Pasta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts