Jump to content

Airsoft

Ace
 Share

Recommended Posts

Jag har spelat paint boll flera gångerr det gör lika ont som o få en susning av skott i låten ;P

samma sak... fast jag före drar soft air...

jag känner en som spelar paint ball o hans kostade ty p5-7 tusen, han säger allt som ligger vid 0-3000 e skit :rolleyes:

Harru lirat med tjocka brallor med air gun? eller paintball? Och blivigt träffad?

Okey, om vi säger såhär.. hur många Fps (feets per second) går din kraftigaste softair?

Och det där som din polare säger. Det finns en jävla massa bra markörer för under 3000kr, bla trippman 98, en mycket slagtålig markör som sällan kronglar och den fungerar fin fint. Sedan finns det ju som som köper för 20 000 kr och moddar dom för 10 000 kr, och tycker att allt annat e "skit". Som sagt, det beror på vad man köper, VAR man köper och hur man hanskas med dom ;)

Inte en suck att soft air gör lika ont som paintball, punkt slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 124
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Najs. hur mkt och vart köpte du dom?

*tänker köpa sånna och ta med till skolan o skjuta alla i ögona*

Edit: det e finns väl flera skjut-mode eller va man kallar det på dom? (semi, burst och full auto)

Fa-mas:en kostade fungefär 3,500 och Ak-47:an kostade 1500 men jag prutade ner den..

Fa-Mas:en har Full Auto, Semi och Off.. Men om man använder Full Auto och "råkar" hålla in avtryckaren så tar de 300 kulorna som man laddar i maggasinet slut på mindre än 30 sekunder? :);)

Ak-47:an måste mn ladda efter varje skott men den är super härlig ändå.. Den skjuter ungefär lika hårt som Fa-mas:en och så har den ett sikte som man kan ställa in beroende på långt bort fienden är.. Vilket är ganska läckert..

-------------------------------

Nån som vill se min moddade hagelbössa som är gjord av en softairgun pistol, Silvertejp, Ett extra handtag, gips , lim och Svart färg?? :rolleyes:;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snygg, Sikorka!

Måste bara fråga en dum grej: Vad gör man egentligen med softair guns!?

Jag menar, vapnen på bilderna ni har lagt upp är ju sjukt coola men vad ska ni skjuta?!

Paintboll (stavning) är ju kul att spela för där skjuter man nån!

Men med softair guns kan man ju bara skjuta på tavlor! Tröttnar man inte på det efter typ en timme eller två?!

Hade aldrig lagt ut 10.000-12.0000:- för att skjuta på tavlor!

Tänkte köpa ett maskingevär förra året men backade ur affären just pga det! Jag hade nog tröttnat att bara skjuta tavlor!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snygg, Sikorka!

Måste bara fråga en dum grej: Vad gör man egentligen med softair guns!?

Jag menar, vapnen på bilderna ni har lagt upp är ju sjukt coola men vad ska ni skjuta?!

Paintboll (stavning) är ju kul att spela för där skjuter man nån!

Men med softair guns kan man ju bara skjuta på tavlor! Tröttnar man inte på det efter typ en timme eller två?!

Hade aldrig lagt ut 10.000-12.0000:- för att skjuta på tavlor!

Tänkte köpa ett maskingevär förra året men backade ur affären just pga det! Jag hade nog tröttnat att bara skjuta tavlor!

Man Springer ju runt och skjuter på varandra! <_<

Utan tröja! :(

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man Springer ju runt och skjuter på varandra! <_<

Utan tröja! :(

Seriöst!?

vad är det för en softair guns i så fall!?

De mina kompisar köpte är det lisens på! Skjuter du nån i ryggen med dem så kan jag garantera att kulan stannar där oxå!

Softair guns skjuter väl (oftast) metall skott...

Har man ett automatgevär och tömmer magasinet i ryggen på nån, gör inte det jävligt ont?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Seriöst!?

De mina kompisar köpte är det lisens på! Skjuter du nån i ryggen med dem så kan jag garantera att kulan stannar där oxå!

Har man ett automatgevär och tömmer magasinet i ryggen på nån, gör inte det jävligt ont?!

Metall :(

små plastkulor :huh:

<_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Seriöst!?

Antaglien köper man ett vapen som det inte är lisens på..

Soft Air Guns skjuter nog inte oftast metal skott... Jag kör med Plast kulor..

Jag har en maskingevär som man kan tömma på sina kompisar i ryggen, kulorna stannar inte kvar där men det gör jävligt ont,, Det är det dom är kul..

Man måste verkligen anstränga sig för att inte bli skjuten...! <_<

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var kan man köpa de lite bättre soft air guns?

Var kan man köpa de lite bättre soft air guns?

Jag vet ingen sida men man ska varje fall inte köpa på blocket eller liknande, begangnade saker är skit..

Alla kvalite'ts vapen är märkt i Marui, Sånna vapen köper jag men dom kostar nästan alltid över 3-4 tusen..

logo_marui_501048_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okey, om vi säger såhär.. hur många Fps (feets per second) går din kraftigaste softair?

Dom kraftigaste ligger på runt 500 skulle jag tro.

Vice: Visst kör man "krig" med airsoft. Till skillnad från paintball så är det mycket mer verklighetstroget eftersom det finns massor av olika vapenklasser och mycket handlar om taktik.

Redigerad av GTA3 freak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Harru lirat med tjocka brallor med air gun? eller paintball? Och blivigt träffad?

Och det där som din polare säger. Det finns en jävla massa bra markörer för under 3000kr, bla trippman 98, en mycket slagtålig markör som sällan kronglar och den fungerar fin fint. Sedan finns det ju som som köper för 20 000 kr och moddar dom för 10 000 kr, och tycker att allt annat e "skit". Som sagt, det beror på vad man köper, VAR man köper och hur man hanskas med dom :ph34r:

Inte en suck att soft air gör lika ont som paintball, punkt slut.

JAg spelar i vanliga kläder jag e ingen wuss i dunjacka :rolleyes:

min mp5 skuter 105 m/s

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fa-mas:en kostade fungefär 3,500 och Ak-47:an kostade 1500 men jag prutade ner den.. 

Fa-Mas:en har Full Auto, Semi och Off.. Men om man använder Full Auto och "råkar" hålla in avtryckaren så tar de 300 kulorna som man laddar i maggasinet slut på mindre än 30 sekunder?   :P  ;P

Ak-47:an måste mn ladda efter varje skott men den är super härlig ändå..  Den skjuter ungefär lika hårt som Fa-mas:en och så har den ett sikte som man kan ställa in beroende på långt bort fienden är..  Vilket är ganska läckert..  

-------------------------------

Nån som vill se min moddade hagelbössa som är gjord av en softairgun pistol, Silvertejp, Ett extra handtag, gips , lim  och Svart färg??  :rolleyes:  :ph34r:

Min m-11 tömmer 50 kulor på 3 sec ;)

det är mitt billigaste o bästa köp (1500) blir lätt en till ;)

@CURLY: w0rd

@DREWERK: dom kulorna e SKIT!! riktigt SKIT man ska ha den rätta tyngden till sin soft air, jag kör med exel kulor riktigt bra

@SIRJORKA: Classik army e bra med dom har alltid metaldelar på det som e metal på dom riktiga vapnen! ;D som min mp5a2

Redigerad av GRIM(back
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min m-11 tömmer 50 kulor på 3 sec ;P

det är mitt billigaste o bästa köp (1500) blir lätt en till :ph34r:

@CURLY: w0rd

@DREWERK: dom kulorna e SKIT!! riktigt SKIT man ska ha den rätta tyngden till sin soft air, jag kör med exel kulor riktigt bra

@SIRJORKA: Classik army e bra med dom har alltid metaldelar på det som e metal på dom riktiga vapnen! ;D som min mp5a2

Har du trimmat din m11a eller? ;)

Vart köpte du den? Funderar på att köpa en till. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor