Jump to content

Tack Gtasajten och dessforumister..

SlewME
 Share

Recommended Posts

Modigt Slewme! :unsure:

Har varit mobbad nån gång i ett:an eller nå't.. Minns inte så mycket men det är rätt så jobbigt.. Även om man inte vill erkänna det.. som jag gjorde.. :D

Just nu vet jag inte säkert vilka som är mina vänner eller fiender..

Man märker det ibland...

Ofta så brukar vissa perssoner gå imot mig tillsammans och försöker brotta ner mig..

Genom åren har jag lärt mig att kunna ta övertaget i sitationen... (stavning?)

Det gäller att inte reagera.. Verka vara trött.. Sedan smäller man till.. Och håller hårt fast i perssonens arm.. Sedan är det bara hålla uttryckslösts kvar till man tröttnar eller denna persson säger förlåt..

:wacko:

-------------------------------------

Går det köpa vänner?, eller är det bara en myt?

Vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 87
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Går det köpa vänner?, eller är det bara en myt?

Vad säger ni?

Skulle man köpa en "vän" skulle han vilja vara vän med dig för att du tex ger han saker, inte för att han gillar dig för den du är. Låter inte som en så bra vän...

Men visst, om man har tur och tex bjuder nån på bio, och sen inser han att du är en bra polare kan det ju funka...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är mycket tacksam över att GTAsajten och andra forum som jag surfar omkring på finns, då de nästan är min enda socialakontakt förutom min familj. Jag har näst intill inga vänner och inte haft ett stadigt förhållande på 6-7år. Min tonårs period har inte varit den lättaste och är än idag ledsen då jag inte heller inte idag har några vänner. Har alltid varit snäll och hjälpsam emot mina klasskompisar och alltid glad och possetiv men har endå inte lyckats få någon tjej eller polare, måste man ha det senaste för att ha några polare eller en tjej? Är alla likadana? När jag skriver detta så sitter jag faktiskt och gråter över mitt liv, är ensam. Men jag är glad över att gtasajten och andra forum finns där jag kan söka kontakt med andra och få mig ett gott skratt ibland utav många på forumet. Jag vet att jag inte varit den snällaste på forumet men detta är inte mitt riktiga jag, är inte lika dryg och tråkig som jag verkar har bara inte det senaste och försöker inte spela ball eller tuff. Är mig själv viket gör att jag inte har kommit någon vart.

Detta får mig att tänka tillbaka på filmen Fucking Åmål som är ett mycket bra exempel på hur samhället ser ut. Det är förjävligt, Fucking åmål är nog en utav de filmer som jag har sett som fortfarande sitter kvar i mitt hjärta. Den visar hur det faktiskt ser ut, men många som är "tuffingar" ser inte de mobbade utan bryr sig bara om sig själva och sin "respekt".

Jag förväntar mig inte att ni ska tycka synd om mig men jag ville bara framföra detta så att alla vet och varför jag vill tacka GTAsajten, men jag antar att det framgår ganska tydligt.

Jag som alla andra har både bra och dåliga dagar och jag har kanske inte haft mina bästa dagar alla dagar, och vill be om ursäkt för det och ska försöka att bättra mig. Hoppas att alla förstår mitt problem och att jag inte får massa spydiga kommentarer för det har jag fått nog av.

Men främst ett stort tack till Hultenius som skapat denna sajt. Med allt innehåll och forumet.

Känner du igen dig i det jag skrev eller är det bara jag som har haft en jävla otur?

Lider med dig m8, har faktiskt kännt liknande nån gång :unsure: Okej, jag har kompisar, men typ bara en som ställer upp i vått och torrt :S

EDIT: Och det kan man ju inte kalla för riktiga kompisar ?

Redigerad av Hummler
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte mobbad men har inga vänner som jag träffar.

Sist jag var med någon var för ca: 2 år sedan.

Inget jag tänker så mycket på, men visst hade det varit kul att träffa kompisar och hitta på någonting ibland.

Jag har andra intressen istället, vilket jag tror är mycket bra i en situation som min och i din också SlewMe.

Börja på någon sport, skaffa en hobby eller något annat så att du har någonting göra på dagarna, man glömmer snabbt sina bekymmer (i alla fall gör jag det).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Tack! Fan vad jag tycker att det här var en bra topic... Jävligt starkt gjort!!!

Jag har också haft det hårt och jag har väl aldrig haft mycket kompisar... Jag har haft en del från dagis ända upp till gymnasiet och dom borde jag ha hållt i hårdare... Men icke...

Mitt stora problem kom när jag började på gymnasiet... Innan gick jag i en klasss där man kände varandra bra... Sen började jag i en klass där jag inte kände någon... Ett stort problem för mig som är väldigt blyg och känslig... Och om jag ska vara ärlig har det inte löst sig på det bästa sätt... Jag har fått hyfsad kontakt med en kille och en tjej som typ är i samma sits och det är ju bättre än inget...

Ärligt talat så har jag nästan slutat försöka med de andra killarna... p.g.a. att de suckar när jag säger någonting trots at det inte är något som går emot deras åsikter eller är dumt eller liknande... Men tydligen gillar dom inte mig och jag tänker ödsla tid på dem...

En ljuspunkt i livet var när en kompis drog upp en ventrilo-server ... Där är vi alltid om vi är vid datorn... Och visst det är ju inte det bästa sociala livet men vi alla snackar ju flera timmar om dan så det har blivit lite bättre...

------

Problemet för många i en sån här situation är att man inte vågar prata eller ta kontakt med personer... Och det värsta är att man vet om det! Jag vet att bara för att en kompis säger att dom inte kan dra någonstans för att de är upptagna betyder inte att de vill vara med en... Men man tar det ändå så...

Så efter att jag har åkt på semester imorgon så ska jag starta på ny kula... Jag ska våga mer... vi får se hur det går...

------

Jag träffade en tjejkompis via språklektionerna ... Jag hade aldrig träffat henne innan och det visade sig att vi var rätt lika... (fast hon vågar mer >_<) hon snackar jag med på msn och visst det är väl inget extravagant men alltid någonting...

------

Mitt tips:

Hitta någon som liknar dig kille/tjej som typ är i liknande situation har liknande intressen eller whatever... Sen är det bara att våga... ;)

Hoppas det blir bättre... :)

Jag förväntade mig inte sådana reaktioner från detta forum, jag trodde att folk skulle skriva "haha" och likn, men jag är glad över att den riktiga forumstämningen finns i denna tråd.

Det du sade ang suckar och liknande, det är exakt så det är för mig. De ignorerar mig, suckar och går där ifrån som om att jag lider utav pesten.

---------

Det stämmer, det är jätte jobbigt att inte våga ta kontakt med personer. Är glad över att det gjorts endel ungdomsfilmer som Fucking Åmål m.m., enligt mig är ju Fucking Åmål den bästa. Den är riktigt bra och visar hur det ser ut på ett bra sätt och visar även att man ska våga stå upp för sig själv, vilket jag gör men det håller oftast inte i längden har jag märkt. Tänk endå vad folk tänker på sin "respekt", ta detta som ett exempel.

Skulle filmen vara lika bra om det var två bögar istället för lesbiska? Nej det skulle den inte för att det är tjejerna som gulligullar och killarna gör inte det. Det är ju bara en inställning inget som säger det är fel om killar som gör det, igentligen är det samma sak som om tjejer gör det.

Att hitta någon som är liknande mig är inte det lättaste. Men någon eller några måste det finnas.

Som de övriga har sagt, starkt gjort att skiva det här på forumet, speciellt i dessa tider... -_-

Jag har själv varit mobbad och aldrig haft några riktiga kompisar, i hela skoltiden... Kanske tom innan? Fast det kommer jag inte ihåg förståss...

Man var ju med någon i klassen ibland, dock så var jag ju larvig då när jag gick i ettan, tvåan.

I trean och uppåt har jag väl vart lite seriösare.

Jag har som vissa andra, alltid varit glad och på bra humör i skolan.

Dock om jag blir arg... Då jävlar, då blir jag verkligen det!

Och om jag blir det, då är det nog bäst att hålla sig undan...

Vem vet vad jag kan göra då...? Inte jag iaf...

I mitten av sexan upptäckte jag en kille i min klass, Johan.

Han var filmfreak, han älskar att göra filmer.

Jag var inte med honom så ofta, tills vi upptäckte att båda var trollkarlar.

Han fick en DVD med massa grunder och sånt av sin farsa, beställt från penguinmagic.com

Sen kom han till skolan dagen efter och visade mig, sen började det.

Med hjälp av varandra har vi båda blivit professionella amatörer.

Utan Johan skulle jag inte känna till penguinmagic, jag skulle inte ha varit med i Svensk Magisk Cirkel.

Och utan mig skulle Johan inte ha så många trick från penguinmagic (jag har ett helt arkiv med trick därifrån), han skulle inte varit med i Svensk Magisk Cirkel etc.

Alltså, vi skulle båda bara vara nybörjare!

Vi blev bara bättre och bättre inom trolleriet ju mer dagarna gick, och resten av skolan blev såklart avundsjukare och avundsjukare ;)

Jag är också 92:a, och alla andra i klassen är 91:or, så är jag "ett år yngre" enligt de andra. De mobbar de mig för..

Jag är duktig i matte, jag håller på och räknar Matte B redan nu (Trigonometri :lol: )...

Jag är mycket bättre än de andra på stavning, och den svenska grammatiken. T,ex. i ettan tom fyran/femman så var det flera som undrade hur man stavade så enkla ord som "och".

Och om en mening inte fick plats på en rad så fortsatte vissa att skriva på nästa sida.

Jag skrev på raden under och satte ett bindestreck sist på första raden, om man hade gjort en radbrytning mitt i ordet.

Vi tjaffsar också om att det heter "svensklärare" eller "svenskalärare".

Och som någon sa; Kalla mig pluggis nu, för sen kommer ni få kalla mig Chefen.

Det stämmar faktiskt ganska bra!

Enligt dom är man en liten värdelös prick, men det är faktiskt de (vi små värdelösa prickar) som brukar få kanonjobben. De andra blir förhoppningsvis bara städare :)

Sport har jag aldrig gillat. Badminton går väl att spela, och lite pingis, men nej. Inte fotboll, hockey eller något annat.

Dock så träffar jag inte Johan så mycket på fritiden, och när vi ändå gör det så gör vi inte så mycket.

Spelar in någon film till vår magisida, eller kanske redigerar. Hoppar studsmatta?

Trollar lite, övar på tricks.

Eller går hem till mig och kollar på trollerifilmerna jag har.

Jag har fått reda på att två stycken gtasajt-forumiter bor ganska nära mig, jag nämner inga namn, men jag kommer inte vilja ligga på golvet i tunnelbanevagnarna när någon tar kort på mig :huh:

Jag kanske skrev lite osammanhängde nu, men jag såattsäga skrev det som ploppade fram i huvudet.

Hitta något ovanligt intresse, som inte så många håller på med.

T,ex. trolleri som jag håller på med. Utan det så, vet jag inte vad som skulle ha hänt. Och det vill jag heller inte veta

Kom över hit så kan jag lära dig några grunder ;)

Oj, jag kollade igenom allt jag har skrivit nu.

Läs gärna igenom det, det är bra läsning ;)

I ettan, tvåan och trean var säkert alla omogna så det var nog inget specifikt för just dig.

Det är kul att du har hittat en kille med liknande hobby som du och att du har ett riktigt intresse, intressen kommer man långt med. Jag själv funderar över att börjas på någon sport. Jag går ju på gym men jag får inte kontakt emd några där.

Tack för alla tips en än gång.

Ursäkta om jag skriver långt och utråkande men jag känner att jag vill besvara det som skrivs. Kommer svara på fler.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förväntade mig inte sådana reaktioner från detta forum, jag trodde att folk skulle skriva "haha" och likn, men jag är glad över att den riktiga forumstämningen finns i denna tråd.

Det du sade ang suckar och liknande, det är exakt så det är för mig. De ignorerar mig, suckar och går där ifrån som om att jag lider utav pesten.

---------

Det stämmer, det är jätte jobbigt att inte våga ta kontakt med personer. Är glad över att det gjorts endel ungdomsfilmer som Fucking Åmål m.m., enligt mig är ju Fucking Åmål den bästa. Den är riktigt bra och visar hur det ser ut på ett bra sätt och visar även att man ska våga stå upp för sig själv, vilket jag gör men det håller oftast inte i längden har jag märkt. Tänk endå vad folk tänker på sin "respekt", ta detta som ett exempel.

Skulle filmen vara lika bra om det var två bögar istället för lesbiska? Nej det skulle den inte för att det är tjejerna som gulligullar och killarna gör inte det. Det är ju bara en inställning inget som säger det är fel om killar som gör det, igentligen är det samma sak som om tjejer gör det.

Att hitta någon som är liknande mig är inte det lättaste. Men någon eller några måste det finnas.

Ursäkta om jag skriver långt och utråkande men jag känner att jag vill besvara det som skrivs. Kommer svara på fler.

Jag tycker inte du skriver uttråkande, väldigt rörande tycker jag. Har upplevt ungefär samma sak :lol:

Om du vill kan jag pm:a till dig och berätta, om du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser att många skriver om intressen, jag har sedan 9års åler försökt med Handboll, Fotboll, Judo, Dans och Bandy. Judo tog jag grönt bälte i. Fotboll och andra sporter roar mig inte och jag har noll boll koll. Dans va inte kul då det inte passar mig. Vet inte riktigt vad som återstår.

Det är även intressant att lyssna på vad andra har att skriva men jag kan tyvärr inget svara på allt. Men det är bra skrivet och jag känner igen mig tyvärr.

Mr Wise Guy, jag kommer att pma dig när jag får mer tid. Vill ha tid att skriva lite till dig också och inte bara gröta ihop något som nu.

Lycka till :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser att många skriver om intressen, jag har sedan 9års åler försökt med Handboll, Fotboll, Judo, Dans och Bandy. Judo tog jag grönt bälte i. Fotboll och andra sporter roar mig inte och jag har noll boll koll. Dans va inte kul då det inte passar mig. Vet inte riktigt vad som återstår.

Det är även intressant att lyssna på vad andra har att skriva men jag kan tyvärr inget svara på allt. Men det är bra skrivet och jag känner igen mig tyvärr.

Mr Wise Guy, jag kommer att pma dig när jag får mer tid. Vill ha tid att skriva lite till dig också och inte bara gröta ihop något som nu.

Lycka till :rolleyes:

Menade att jag skulle pm:a dig och snacka ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man måste inte välja sport som intresse.

Själv hatar jag idrott och har prestationsångenst, istället så ägnar jag min fritid till att spela tv-spel.

Tv-spel är alltså mitt fritidsintresse, vilket kan låta töntigt men det skiter jag fan i eftersom tv-spel är det bästa som finns.

Om det är så att du även hatar tv-spel kan du ju prova med att börja spela något instrumment.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv hatar jag idrott och har prestationsångenst, istället så ägnar jag min fritid till att spela tv-spel.

Tv-spel är alltså mitt fritidsintresse, vilket kan låta töntigt men det skiter jag fan i eftersom tv-spel är det bästa som finns.

Om det är så att du även hatar tv-spel kan du ju prova med att börja spela något instrumment.

Jo men nu är det så att jag har ingen taktkänsla, så det är ingen bra idé, det enda jag är riktigt bra på är Datorer, där hittar man tyvärr inga vänner mer än "Cybervänner".

Men jag får klura på vad jag kan göra.

Det är bra att du skiter i vad andra tycker om din hobby det har jag också gjort i alla år och gör fortfarande, men jag har tröttnat på att vara ensam.

@Mr Wice Guy:

Ja gör gärna det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma här. På alla punkter (Dock PC-spel och inte TV-spel) :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Kebabpizza personen utan empati och hjärnan full med finnar?

Tack för visat intresse.. Nästan så att man tar åt sig :P

Är det något du inte gillar hos mig så är du välkommen att säga det så kan vi föra en diskussion om det.

Jag sätter upp en chatt, säg till när du är klar.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Så sant.

Förlåt om du blir ledsen, men jag var bara tvungen.

Haha, nej det blir jag inte, tar inte åt mig av saker du säger dock.. Ha ett bra liv och gå till ditt jätte bra forum nu så vi slipper dig här.. Detta forum är för bra för dig.

Btw, Varför tycker folk att det är kul att förstöra? Haft en dålig uppväxt eller? .

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...