Cortez Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Tillvaron är vad man gör den till. Ajo visst, man kan ju lura sig själv att man mår bra. Väldigt hälsosamt. Men sen så finns det oftast ljuspunkter och nåt kul man kan göra ändå. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Tack! Fan vad jag tycker att det här var en bra topic... Jävligt starkt gjort!!! Jag har också haft det hårt och jag har väl aldrig haft mycket kompisar... Jag har haft en del från dagis ända upp till gymnasiet och dom borde jag ha hållt i hårdare... Men icke... Mitt stora problem kom när jag började på gymnasiet... Innan gick jag i en klasss där man kände varandra bra... Sen började jag i en klass där jag inte kände någon... Ett stort problem för mig som är väldigt blyg och känslig... Och om jag ska vara ärlig har det inte löst sig på det bästa sätt... Jag har fått hyfsad kontakt med en kille och en tjej som typ är i samma sits och det är ju bättre än inget... Ärligt talat så har jag nästan slutat försöka med de andra killarna... p.g.a. att de suckar när jag säger någonting trots at det inte är något som går emot deras åsikter eller är dumt eller liknande... Men tydligen gillar dom inte mig och jag tänker ödsla tid på dem... En ljuspunkt i livet var när en kompis drog upp en ventrilo-server ... Där är vi alltid om vi är vid datorn... Och visst det är ju inte det bästa sociala livet men vi alla snackar ju flera timmar om dan så det har blivit lite bättre... ------ Problemet för många i en sån här situation är att man inte vågar prata eller ta kontakt med personer... Och det värsta är att man vet om det! Jag vet att bara för att en kompis säger att dom inte kan dra någonstans för att de är upptagna betyder inte att de vill vara med en... Men man tar det ändå så... Så efter att jag har åkt på semester imorgon så ska jag starta på ny kula... Jag ska våga mer... vi får se hur det går... ------ Jag träffade en tjejkompis via språklektionerna ... Jag hade aldrig träffat henne innan och det visade sig att vi var rätt lika... (fast hon vågar mer ) hon snackar jag med på msn och visst det är väl inget extravagant men alltid någonting... ------ Mitt tips: Hitta någon som liknar dig kille/tjej som typ är i liknande situation har liknande intressen eller whatever... Sen är det bara att våga... Hoppas det blir bättre... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Synd det som har hänt. men gå ut på fester. snacka lite. Så får du nog lite nya vänner. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 (redigerad) Jag har jobbigt som satan för att skaffa vänner... Alltid haft tror jag.. Jag vetefan hur man gör och hur man kommer någon nära EDIT: De vänner jag har nu har jag kommit nära iaf.... MEn jag har prövat byta skola enm gång när jag flyttade gick där i ett halvår och fick inga polare... bytte tillbaka till min gamla klass... är dock ca2,5 mil till alla mina polare och skit... det är jobbigt... Redigerad 15 juli, 2005 av Frenzy Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Jag har jobbigt som satan för att skaffa vänner... Alltid haft tror jag.. Jag vetefan hur man gör och hur man kommer någon nära EDIT: De vänner jag har nu har jag kommit nära iaf.... MEn jag har prövat byta skola enm gång när jag flyttade gick där i ett halvår och fick inga polare... bytte tillbaka till min gamla klass... är dock ca2,5 mil till alla mina polare och skit... det är jobbigt... W0rd... dom kompisarna ja har nu har ja haft sen dagis och en från lekis Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 EDIT: De vänner jag har nu har jag kommit nära iaf.... MEn jag har prövat byta skola enm gång när jag flyttade gick där i ett halvår och fick inga polare... bytte tillbaka till min gamla klass... är dock ca2,5 mil till alla mina polare och skit... det är jobbigt... Pluggar man på högskola är det inte bara byta till annan hur som hellst Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Ser att många har skrivit typ "Gå på fester" osv. Men som han sa, han har inte så mycket social konakt med andra, alltså är det inte så lätt att "bli bjuden" på festerna och så! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Been there, done that. Allt jag har att säga. Vet precis hur du känner dig. GLHF nu! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 (redigerad) Jag hade inte gott om polare i sexan, jag slogs som fan. I fyran, men i sexan så var ja väll lugn, mest stöddig, hade "ett pris på mitt huvud" när jag skulle börja högstadiet, man får ju som bekant för dom flesta, välja vilka man ville gå med, jag pratade ihop mig med 3 st till, o vi skrev varandras namn, men min lärare ändrade på allt, så jag fick inte gå med någon polare, i sjuan, så mötte jag en kille som heter Markus, vi snackade en hel del, han var också kompis med "Muttan" och Linus, i sexan, så gick det 2 stycken, som heter Ralle och Carl, som jag också vart kompis med i sinom tid. När dom sexorna började sjuan, och jag åttan, kom Sebbe och Viktor in i bilden, nu är vi 8 personer, Jag, Markus, Carl, Ralle, Viktor, Muttan, Linus och Sebbe som är med varann varje dag, har fått smeknamnet "Rövarna", fråga inte varför. Kan för övrigt säga att Markus och Carl är dom bästa polarna jag haft. Någonsin. Nu efter sommaren ska jag börja nian, så det är inte så längesen Man måste verkligen vilja. Redigerad 15 juli, 2005 av leftbehind Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Håller med till 100%! på #0. Känner igen mig. Inte mycket mer att säga, bara att jag ska gå en linje där ingen från min klass gick. Wehoo? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Känner igen mig på "näst intill inga vänner". Men det är nog för att jag är kräsen när det gäller kompisar, jag gillar inte falska,irriterande,tråkiga personer. Så jag kan nog bara kalla 2 personer för kompisar, GTApimpfoolife och en ful kille som heter Robert. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Om man skaffar flickvän så kan man bli vän med hennes vänner eller försöka. Men alla från andra delar från min komun asså i samma ålder kommer gå i vår skola för man gör det i en viss klass,så min flickvän ska gå på samma skola som jag Men hon bor 1 mil från mig sådant är dåligt med kontakt och så. men eftersom nya klasskamrater nya vänner Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 (redigerad) Mm du är mobbad i skolan så ska du bara plugga plugga plugga.... eller förresten hur gammal är du ? men om du går i skolan så ska du plugga om dom sen kallar dig plugghäst så är det bara at säga "du kan kalla mig pluggis nu men sen får du kalla mig chefen" eller nåt.. och då kommer säket några att tycka att det var roligt,. och sne får du mer och mer vänner.. var mobbad i 6:an .. så jag vet hur det känns .. modigt av dig.. Redigerad 15 juli, 2005 av Gta-Playern Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Jag är mycket tacksam över att GTAsajten och andra forum som jag surfar omkring på finns, då de nästan är min enda socialakontakt förutom min familj. Jag har näst intill inga vänner och inte haft ett stadigt förhållande på 6-7år. Min tonårs period har inte varit den lättaste och är än idag ledsen då jag inte heller inte idag har några vänner. Har alltid varit snäll och hjälpsam emot mina klasskompisar och alltid glad och possetiv men har endå inte lyckats få någon tjej eller polare, måste man ha det senaste för att ha några polare eller en tjej? Är alla likadana? När jag skriver detta så sitter jag faktiskt och gråter över mitt liv, är ensam. Men jag är glad över att gtasajten och andra forum finns där jag kan söka kontakt med andra och få mig ett gott skratt ibland utav många på forumet. Jag vet att jag inte varit den snällaste på forumet men detta är inte mitt riktiga jag, är inte lika dryg och tråkig som jag verkar har bara inte det senaste och försöker inte spela ball eller tuff. Är mig själv viket gör att jag inte har kommit någon vart. Detta får mig att tänka tillbaka på filmen Fucking Åmål som är ett mycket bra exempel på hur samhället ser ut. Det är förjävligt, Fucking åmål är nog en utav de filmer som jag har sett som fortfarande sitter kvar i mitt hjärta. Den visar hur det faktiskt ser ut, men många som är "tuffingar" ser inte de mobbade utan bryr sig bara om sig själva och sin "respekt". Jag förväntar mig inte att ni ska tycka synd om mig men jag ville bara framföra detta så att alla vet och varför jag vill tacka GTAsajten, men jag antar att det framgår ganska tydligt. Jag som alla andra har både bra och dåliga dagar och jag har kanske inte haft mina bästa dagar alla dagar, och vill be om ursäkt för det och ska försöka att bättra mig. Hoppas att alla förstår mitt problem och att jag inte får massa spydiga kommentarer för det har jag fått nog av. Men främst ett stort tack till Hultenius som skapat denna sajt. Med allt innehåll och forumet. Känner du igen dig i det jag skrev eller är det bara jag som har haft en jävla otur? Mycket modigt att våga skriva en sån sak här.. Tråkigt med din situation... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 När jag läste det som SlewMe skrev så fällde jag nästan en tår. :'( Jag vart bra mobbad förut och är det faktist lite grann nu med, knappt nån som bryr sej om mig heller, men inte fan ger jag upp för det, jag försöker visa mig stark och skaffa nya vänner och jag har faktist fått bra många nu oxå, ända sen jag börja i ny skola har mitt liv blivit helt annorlunda och jag har äntligen fått träffa lite nytt folk. Det var allt jag ville skriva. //ZcruweN Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 (redigerad) Som de övriga har sagt, starkt gjort att skiva det här på forumet, speciellt i dessa tider... Jag har själv varit mobbad och aldrig haft några riktiga kompisar, i hela skoltiden... Kanske tom innan? Fast det kommer jag inte ihåg förståss... Man var ju med någon i klassen ibland, dock så var jag ju larvig då när jag gick i ettan, tvåan. I trean och uppåt har jag väl vart lite seriösare. Jag har som vissa andra, alltid varit glad och på bra humör i skolan. Dock om jag blir arg... Då jävlar, då blir jag verkligen det! Och om jag blir det, då är det nog bäst att hålla sig undan... Vem vet vad jag kan göra då...? Inte jag iaf... I mitten av sexan upptäckte jag en kille i min klass, Johan. Han var filmfreak, han älskar att göra filmer. Jag var inte med honom så ofta, tills vi upptäckte att båda var trollkarlar. Han fick en DVD med massa grunder och sånt av sin farsa, beställt från penguinmagic.com Sen kom han till skolan dagen efter och visade mig, sen började det. Med hjälp av varandra har vi båda blivit professionella amatörer. Utan Johan skulle jag inte känna till penguinmagic, jag skulle inte ha varit med i Svensk Magisk Cirkel. Och utan mig skulle Johan inte ha så många trick från penguinmagic (jag har ett helt arkiv med trick därifrån), han skulle inte varit med i Svensk Magisk Cirkel etc. Alltså, vi skulle båda bara vara nybörjare! Vi blev bara bättre och bättre inom trolleriet ju mer dagarna gick, och resten av skolan blev såklart avundsjukare och avundsjukare Jag är också 92:a, och alla andra i klassen är 91:or, så är jag "ett år yngre" enligt de andra. De mobbar de mig för.. Jag är duktig i matte, jag håller på och räknar Matte B redan nu (Trigonometri )... Jag är mycket bättre än de andra på stavning, och den svenska grammatiken. T,ex. i ettan tom fyran/femman så var det flera som undrade hur man stavade så enkla ord som "och". Och om en mening inte fick plats på en rad så fortsatte vissa att skriva på nästa sida. Jag skrev på raden under och satte ett bindestreck sist på första raden, om man hade gjort en radbrytning mitt i ordet. Vi tjaffsar också om att det heter "svensklärare" eller "svenskalärare". Och som någon sa; Kalla mig pluggis nu, för sen kommer ni få kalla mig Chefen. Det stämmar faktiskt ganska bra! Enligt dom är man en liten värdelös prick, men det är faktiskt de (vi små värdelösa prickar) som brukar få kanonjobben. De andra blir förhoppningsvis bara städare Sport har jag aldrig gillat. Badminton går väl att spela, och lite pingis, men nej. Inte fotboll, hockey eller något annat. Dock så träffar jag inte Johan så mycket på fritiden, och när vi ändå gör det så gör vi inte så mycket. Spelar in någon film till vår magisida, eller kanske redigerar. Hoppar studsmatta? Trollar lite, övar på tricks. Eller går hem till mig och kollar på trollerifilmerna jag har. Jag har fått reda på att två stycken gtasajt-forumiter bor ganska nära mig, jag nämner inga namn, men jag kommer inte vilja ligga på golvet i tunnelbanevagnarna när någon tar kort på mig Jag kanske skrev lite osammanhängde nu, men jag såattsäga skrev det som ploppade fram i huvudet. Hitta något ovanligt intresse, som inte så många håller på med. T,ex. trolleri som jag håller på med. Utan det så, vet jag inte vad som skulle ha hänt. Och det vill jag heller inte veta Kom över hit så kan jag lära dig några grunder Oj, jag kollade igenom allt jag har skrivit nu. Läs gärna igenom det, det är bra läsning Redigerad 15 juli, 2005 av GTaJäGaReN Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 (redigerad) Jag känner medlidande med dig.. och alla andra, helt klart. jag har nog aldrig haft problem med vänner. visst, har jag känt mig utanför ibland men jag vet att det finns folk jag kan snacka med. iallafall privat. tillsammans med andra människor så kommer det bara ut: "höhö" "haha, bögigt" "höhö, tönt" från deras sida. Redigerad 15 juli, 2005 av P-C Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 (redigerad) Ensam är stark. Eller så tänker man som Tupac gjorde i vissa tider: Ha ha ha...fuck all y'all...fuck all y'all...I don't need nobody Fuck 'em...Fuck all y'all Redigerad 15 juli, 2005 av Cortez Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 15 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Jag kan inte svara på alla inlägg just nu då jag inte hinner, ska iväg. Tar mig den tiden ikväll eller imorgon. Skumläste lite, tack för stödet . Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EmasXP Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Jag blev nästan lite glad när jag läste den här tråden, jag är inte ensam! Jag har nära vänner, men man tänker ju ändå. Har aldrig haft en riktig flickvänn =( Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts