Frenzy Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Jag kom och tänka på en sak igår.. Djävulen har ofta en get med sig och vissa gånger har han ett getben ? Kan någon förklara varför djävulen skulle ha något med getter att göra ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 (redigerad) Öh vet inte, nåt med grekiska mytologin kanske? Redigerad 14 juli, 2005 av Mr Wise Guy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Horn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Typ en finsk julsaga om getter och djävulen. om man varit snäll kommer tomten och ger dig julklappar men om du varit stygg så kommer en svart getabock, stoppar dig i säcken och tar dig med sig. läskigt :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Djävulen har ingen get med sig? Skulle snarare säga att djävulen är en get. Eller rättare sagt ser ut som. Faktum är att den som egentligen är en get är Baphomet, en slags idol. Egentligen har den ingenting med Stan att göra, snarare tvärtom, men på sistone kan man ofta missta den med djävulen och dylikt. Dock så kanske du syftade på något helt annat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Grilla den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 14 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Skribb : mjo.... jag har sett flera olika gånger en djävul som har med sig en svart get... Bara undrar vafan de har blandat in getter för ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Skulle du kunna leta upp en sådan bild? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 14 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Skulle du kunna leta upp en sådan bild? Du kan ju t.ex kolla på denna musikvideo : http://www-personal.umd.umich.edu/%7Ealfie...blstribute.html Enligt mig ska det vara djävulen som står i skogen.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skapar1 Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Du kan ju t.ex kolla på denna musikvideo : http://www-personal.umd.umich.edu/%7Ealfie...blstribute.html Enligt mig ska det vara djävulen som står i skogen.... Offtopic: Vad är det för låt? Ontopic: Att djävulen ser ut som en bock är väl nån medeltida inställning har jag för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Du kan ju t.ex kolla på denna musikvideo : http://www-personal.umd.umich.edu/%7Ealfie...blstribute.html Enligt mig ska det vara djävulen som står i skogen.... Vad är det för en låt Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 14 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Vad är det för en låt Frenzy Svarade på msn.... Det är Black label society -in this river. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 jag har sett flera olika gånger en djävul som har med sig en svart get... Har du träffat djävulen?! Shit, nästa gång kan du väl hälsa från mig! För övrigt så är getter så in i helvete söta! Det kanske har med det att göra? (PS. Djävul heter Teufel på tyska. Teufel uttalas tojfell. Jag tycker det är skitsött...DS) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crouching.tiger Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Kan någon förklara varför djävulen skulle ha något med getter att göra ? För att getter är magra, ser onda ut, och kan stångas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Öh vet inte, nåt med grekiska mytologin kanske? Om du menar hans framträdande så stämmer det bra. Det typiska getbilden av satan är något som är adapterat från guden Pan i grekisk mytologi. Att han faktiskt har en get med sig är vad jag vet inte en speciellt vanlig bild. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Nej samma här. Och tack för att du påminde mig om Pan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 14 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Men om vi bortser från att han har en get med sig... Varför skulle han ha ett getben ? eller det har något med grekerna att göra igen ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Varför skulle han ha ett getben ? Han framställs oftast som en bock på två ben. Varför han gör det, ingen aning. Men det är iaf taget ifrån herdaguden Pan i grekisk mytologi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 15 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Han framställs oftast som en bock på två ben. Varför han gör det, ingen aning. Men det är iaf taget ifrån herdaguden Pan i grekisk mytologi. Bock är väl samma skit som get ? Jag menade naturligtvis bock,.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Bock är väl samma skit som get ? Jag menade naturligtvis bock,.... Du sa ju bara getben... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts