skez Skrivet 13 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2005 Vad behövs för att göra en egen bil mod? asså hur man ändrar .dff och .txd filerna? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 13 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2005 För det första som måste du lära dig vad DFF är och TXD är... DFF är den svåra biten med modeling, TXD är mer skalet av DFF... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skez Skrivet 13 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2005 Jag vet att .dff är "3d-grafiken" så att säga och att .txd är texturerna .. har väldigt mkt kunskap inom "hammer" (program där man gör banor till CS o.s.v.) men jag undrar vilka program och om man kanske behöver ett program som "compilar" filerna.. jag har ingen aning! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 13 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2005 Jag vet att .dff är "3d-grafiken" så att säga och att .txd är texturerna .. har väldigt mkt kunskap inom "hammer" (program där man gör banor till CS o.s.v.) men jag undrar vilka program och om man kanske behöver ett program som "compilar" filerna.. jag har ingen aning! Jag är expert på Hammer, och jag kan ingenting inom modelleringen. Så att "moda" till Half-Life och GTA är två helt skilda saker Half-Life går det ju iaf att göra något till, GTA är ju helt.. ja.. Btw, någon som vet vart man kan lära sig missionkodning? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skez Skrivet 13 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2005 Ne okej kanske lite dåligt exempel, för man gör ju inte egna "former" i hammer Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Erik HK Skrivet 13 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2005 Jag föreslår att du kollar igenom forumen efter lite info, till modeller behöver du iaf 3ds max med ett SA-plugin, och till texturer txdworkshop... för mer info: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?act=Search&f=11 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 13 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2005 Jag vet att .dff är "3d-grafiken" så att säga och att .txd är texturerna .. har väldigt mkt kunskap inom "hammer" (program där man gör banor till CS o.s.v.) men jag undrar vilka program och om man kanske behöver ett program som "compilar" filerna.. jag har ingen aning! Var kan jag hitta det programet? Heter det typ Hammerhead? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skez Skrivet 13 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2005 Om du menar det till half-life/CS så heter det Hammer och följer med om du köper half-life 2.. även CSS följer med.. men man kan nog tanka hem det och göra banor till 1.6 också men då får man göra alla inställningar själv & det är skitdrygt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 13 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2005 Om du menar det till half-life/CS så heter det Hammer och följer med om du köper half-life 2.. även CSS följer med.. men man kan nog tanka hem det och göra banor till 1.6 också men då får man göra alla inställningar själv & det är skitdrygt btw: har du msn? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 För det första som måste du lära dig vad DFF är och TXD är... DFF är den svåra biten med modeling, TXD är mer skalet av DFF... Um? Du verkar ha missförstått detta. DFF Filen är Modellen, TXD filen är texturerna. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skez Skrivet 14 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Asså jag fattar det med modellen och texturerna men jag undrar bara vilket program jag kan använda för att kunna göra egna modeller?? får inte tag på Zmodeler och 3DS Max pallar jag inte fixa igen. Glockalnet----> antaktik@hotmail.com Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 SÖK. Finns redan ett dussin liknande trådar ang. detta ämnet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts