Jump to content

Vad behövs för att göra en egen bil mod?

skez
 Share

Recommended Posts

Jag vet att .dff är "3d-grafiken" så att säga och att .txd är texturerna .. har väldigt mkt kunskap inom "hammer" (program där man gör banor till CS o.s.v.) men jag undrar vilka program och om man kanske behöver ett program som "compilar" filerna.. jag har ingen aning! :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att .dff är "3d-grafiken" så att säga och att .txd är texturerna .. har väldigt mkt kunskap inom "hammer" (program där man gör banor till CS o.s.v.) men jag undrar vilka program och om man kanske behöver ett program som "compilar" filerna.. jag har ingen aning! :wacko:

Jag är expert på Hammer, och jag kan ingenting inom modelleringen.

Så att "moda" till Half-Life och GTA är två helt skilda saker :teehee:

Half-Life går det ju iaf att göra något till, GTA är ju helt.. ja..

Btw, någon som vet vart man kan lära sig missionkodning? (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att .dff är "3d-grafiken" så att säga och att .txd är texturerna .. har väldigt mkt kunskap inom "hammer" (program där man gör banor till CS o.s.v.) men jag undrar vilka program och om man kanske behöver ett program som "compilar" filerna.. jag har ingen aning! :rolleyes:

Var kan jag hitta det programet?

Heter det typ Hammerhead?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du menar det till half-life/CS så heter det Hammer och följer med om du köper half-life 2.. även CSS följer med.. men man kan nog tanka hem det och göra banor till 1.6 också men då får man göra alla inställningar själv & det är skitdrygt :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du menar det till half-life/CS så heter det Hammer och följer med om du köper half-life 2.. även CSS följer med.. men man kan nog tanka hem det och göra banor till 1.6 också men då får man göra alla inställningar själv & det är skitdrygt :lol:

:lol:

btw: har du msn? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså jag fattar det med modellen och texturerna men jag undrar bara vilket program jag kan använda för att kunna göra egna modeller?? får inte tag på Zmodeler och 3DS Max pallar jag inte fixa igen.

Glockalnet----> antaktik@hotmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...