Jump to content

RPmod - HL2 mod

Elander
 Share

Recommended Posts

Är det någon som lirar modden till HL2, RPmod= Roleplaying mod?

HÄR

där kan du tanka det,men det är i beta stadiumet så det finns buggar och skit.

Säg till om ni vill lira det med mig. för att det är typ FÅ människor som lirar det så det är aldrig någon server uppe typ.

MEN DET E SVINKUL! :huh:

Jag tog denna texten av Jojje,hoppas det gick bra ^_^

Om man är Combine:

-har man en egen Scanner

-kan man få sin scanner att inspektera folk, flyga dit du pekar, etc.

-har man lite bättre vapen än Rebel

-arrestera Rebeller

-om de gjort ett grovt brott kan de få dödsstraff och man får äran att göra slut på dom (beroende på serverns regler)

Om man är Rebel:

-kan man äga hus

-låsa och låsa upp dörrarna på sina hus

-äga bilar

-låsa och låsa upp bilarna man äger

-kan man döda folk

-kan man vandalisera(slå på rutor dörrar osv.)(man blir troligen arresterad, beroende på serverns regler)

____________________________________-

Eftersom det är klurigt att få in consolen till detta som vissa inte vet så ska jag skriva hur man gör:

Du lägger ut den på skrivbordet som en genvän,sedan högerklickar du på den och tar inställningar.Där finns olika delar så i den du kommer in i ska det stå såhär t e x:

D:\SPEL\Valve\Steam\Steam.exe -applaunch 320 -game "d:\spel\valve\steam\SteamApps\SourceMods\rpmod"

såhär står det när du kollar nu så sen ska du lägga in -console på slutet så ser det ut såhär:

D:\SPEL\Valve\Steam\Steam.exe -applaunch 320 -game "d:\spel\valve\steam\SteamApps\SourceMods\rpmod"-console

Du har consolen för att t e x betala för möbler,bilar,ström och sådant(olika från olika servrar)

Så säg till om ni vill lira så sätter jag upp en server B)

Redigerad av Elander
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 60
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Ni lirar med "RPMod v1.1 small update" va?

Aja, tankar, om servern är kvar så kommer jag nog in om några minuter.

edit, måste uppdatera skiten! ^_^

Vi stängde den innan,för alla gick in på en annan.

En sak jag stör mig på är när folk inte kan spela role playing...dom bara springer runder och dödar och så, :huh:;) SKITSTÖRANDE :teehee:B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första gången jag körde så va jag combine och jag tänkte: "Sweet, jag dödar en rebell". Jag springer fram till första bästa och skjuter lite. "Hmmm" tänker jag. "Människan dör ju inte" så då kastar jag in en granat och människan flyger lite. Då säger nån: "Why did you do that?" då märkte jag att jag hade dödat en bartender ^_^ . Det verkar vara en rolig mod med för små banor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha fan vad kul vi hade jag, elander och p-c-2  :wacko:

det blev uppror hela tiden men elander och jag styrde det rätt igen. Tom (en polisman) löpte amok så vi tog in honom på vatten och bröd. Tv-teamet ville ha en intervju men då flydde tom  (w00t)

Haha jo det var mkt kul. :teehee:

Edit: Fast det lite laggigt =P

Redigerad av p-c-2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor