Dusse Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dangerboy Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Ok nu gör vi detta klart för oss... Aik= Solna= Råtta Djurgården IF= Djurgården=skansen=apa Hammarby=söder=pundare (ok alla söderbröder spara på de saftiga kommentarerna den sista va inte på fullaste allvar) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 (redigerad) Fast å andra sidan var snittet mycket lägre för ett par år sedan, innan man sålde Zlatan och blev ett storlag. Det tyder på en hel del medgångssupporters(inget illa om dem), men Bajen har t ex nästan alltid haft 9-10 tusen åskådare per match, hur illa det än går för laget. Vadå alla lag har medgångssupporters så är det bara. Hammarby också. Nu tänker jag visa exempel på Medgånssupporters a la Hammarby. Säsongen var 2002 och Bajen hade tagit SM-Guld (sitt absolut första och ända ) året innan. Det gick knackit men ändå bra för Bajen i tabellen. Och kolla noga på bilden och se hur många supporters det är i Derbyt mmot DIF. http://www.waltari.com/bilder/difhammarby2002/134.jpg I samma Derby hade Djurgårdarna något mer supporters, trots att man inte vann SM-Guld året innan, DIF låg visserligen bra till i tabellen men ändå ungefär lika som för Bajen. Men kolla antalet supportrar. http://www.waltari.com/bilder/difhammarby2002/143.jpg Redigerad 8 augusti, 2005 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Vadå alla lag har medgångssupporters så är det bara. Hammarby också. Nu tänker jag visa exempel på Medgånssupporters a la Hammarby. Säsongen var 2002 och Bajen hade tagit SM-Guld (sitt absolut första och ända ) året innan. Det gick knackit men ändå bra för Bajen i tabellen. Och kolla noga på bilden och se hur många supporters det är i Derbyt mmot DIF. http://www.waltari.com/bilder/difhammarby2002/134.jpg I samma Derby hade Djurgårdarna något mer supporters, trots att man inte vann SM-Guld året innan, DIF låg visserligen bra till i tabellen men ändå ungefär lika som för Bajen. Men kolla antalet supportrar. http://www.waltari.com/bilder/difhammarby2002/143.jpg Bortamatch Som du vet gillar inte Hammarbyare Råsunda (speciellt inte bortamatcher då pengarna går till värden) Det där med bananerna och racism så tycker jag synd om dem som tar det som det Sen var det inte SvFF som bestämde att derbyt skulle spelas på Råsunda utan Difs Styrelse (antagligen mer folk=mer pengar) Osäker på det sista Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Bajen har t ex nästan alltid haft 9-10 tusen åskådare per match, hur illa det än går för laget. Ja undra varför. Det kan inte vara så att Stockholm är större än Malmö? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 (redigerad) Bortamatch Som du vet gillar inte Hammarbyare Råsunda (speciellt inte bortamatcher då pengarna går till värden) Det där med bananerna och racism så tycker jag synd om dem som tar det som det Jävligt svagt av Bajenfjantarna som bara tänker på pengar och inte underhållning. Lite smått fånigt tycker jag. Sen var det inte SvFF som bestämde att derbyt skulle spelas på Råsunda utan Difs Styrelse (antagligen mer folk=mer pengar) Stämmer bra det. Fast dom bryr sig inte om pengarna utan underhållning tror jag. Sen är det alltid roligare med Derby på Råsunda än Deby på Stadion. @A.A, Tänk på att i Stockholm finns det tre stycken lag med publiksnitt på cirkus 15.000 åskådare i snitt. I Malmö exempel finns det ett lag med cirkus 15.000 åskådare per match. Javisst är STHLM större men det finns tre stycken lag där också. Redigerad 8 augusti, 2005 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 (redigerad) Ja undra varför. Det kan inte vara så att Stockholm är större än Malmö? Malmö har ett lag Sthlm 3 Stämmer bra det. Fast dom bryr sig inte om pengarna utan underhållning tror jag. Sen är det alltid roligare med Derby på Råsunda än Deby på Stadion. Ja om man ser till pengarna Fast de har ju fixat gräset på Råsunda så bollar hoppar inte lika mycket nu men det är väl roligare att spela på sin Hemmaarena och inte sin rivals arena Redigerad 8 augusti, 2005 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 (redigerad) Fast å andra sidan var snittet mycket lägre för ett par år sedan, innan man sålde Zlatan och blev ett storlag. Det tyder på en hel del medgångssupporters(inget illa om dem), men Bajen har t ex nästan alltid haft 9-10 tusen åskådare per match, hur illa det än går för laget. Malmö har inte haft under 14000 åskådare denna säsong malmö hade högst publiksnitt förra året med 21000 Dibel: Sthlm är 3ggr så större än malmö Redigerad 8 augusti, 2005 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 (redigerad) Malmö har inte haft under 14000 åskådare denna säsong malmö hade högst publiksnitt förra året med 21000 Dibel: Sthlm är 3ggr så större än malmö Fast Sthlm har 4 lag AFF får ju inte glömma (Enligt SCB tillhör Södertälje Sthlm) EDIT: Djurgårdens IF i Pro Evolution Soccer 5 (MFF var det tänkt från början men någon i konamiledningen gillade Djurgården) Hellre Dif än MFF på ett PES! Redigerad 8 augusti, 2005 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Hmm.. hejjar och hejjar... Blir alltid glad när SSK vinner (hockey) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Skelefteå AIK. =) ...inte intresserad av sport, dock. Undantag görs under VM och EM i fotboll, då gäller för det mesta Italien, sambanationerna och diverse tuffa underdogs som Uruguay (såå snygga tröjor). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
quiksilver Skrivet 8 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Fan vad kul de är att läsa när en massa data nördar sitter och snackar fotboll.. Gå på en macth istället.. Stöd erat lag.. MEDGÅNGSJÄVLAR! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Coach Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Manchester United! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 (redigerad) Fan vad kul de är att läsa när en massa data nördar sitter och snackar fotboll.. Gå på en macth istället.. Stöd erat lag.. MEDGÅNGSJÄVLAR! Gå och dö, please. Man kan stödja sitt lag på andra sätt, ditt skohorn. Redigerad 8 augusti, 2005 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Liquid_Ice Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 (redigerad) Tebax från 2 veckor semester, tänkte ba säga att ja ska dra in och se på Gnaget nu, dom ska tydliga knäcka publikrekordet i superettan. Ska bli kul och se om det går vägen, fast det är piss väder. 9000 biljetter är redan sålda... Redigerad 8 augusti, 2005 av Liquid_Ice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Ja om man ser till pengarna Fast de har ju fixat gräset på Råsunda så bollar hoppar inte lika mycket nu men det är väl roligare att spela på sin Hemmaarena och inte sin rivals arena Jo det tycker jag också. Jag skulle se fram imot ett derby på Stadion mot Bajen, men Råsunda har blivit en klassiker och den är bra, båda för underhållning när det gäller tifo och annat. Du ska veta att så kul var det inte att stå på Söderstadion när det var derby, det kändes helt fel. Nej tifon och annat annat görs bäst på Råsunda. @Quiksilver, jag tycker du ska vara borta från tråden, du kan inte idrott och hur orkar du flabba om att alla är medgångssupportrar här på forumet. Har du ett sjätte sinne eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
quiksilver Skrivet 8 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 1, hur stödjer man sitt lag på andra sätt en att gå på matcherna.. Sitter framför datorn och skriker AIK? haha. och kan inte jag idrott? haha.. Vilket skämt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 (redigerad) 1, hur stödjer man sitt lag på andra sätt en att gå på matcherna.. Sitter framför datorn och skriker AIK? haha. och kan inte jag idrott? haha.. Vilket skämt. Jag går på alla matcher jag kan och det gör väl Maxz, dibel och Dusse också. Du kan fan inte sitta och tycka alla är medgångssupportrar bara för att dom snackar om fotboll på ett forum. Du tänker som en dum AIK:åare (asså du tänker fel). Jag skämtade inte heller, jag var seriös. Du vet inte vad du snackar om. Redigerad 8 augusti, 2005 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
quiksilver Skrivet 8 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 "asså du tänker fel". hm, okej! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 "asså du tänker fel". hm, okej! Du stöder ditt lag va? Sitter och klagar på andra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts