Jump to content

Vilket lag hejar ni på?

quiksilver
 Share

Recommended Posts

Både ja och nej. Solna ligger i Stockholm men det är också en vanlig förort. Hursomhelst så är Solna ett ställe som Djurgårdare inte gillar. Man kan säga att Djurgårdare är Grove Street och Aikåare är Ballas. Ingen Djurgårade skulle vela bo i Solna (vissa gör det) och ingen Grove Street medlem skulle vela bo i Idlewood (vissa gör det).

Hajar du?

Ur ett fiffigt GTA-perspektiv :wub: Fast vissa AIKARE (ballas) bor långt nere i Småland (San Fierro) :) Varför är just djurgårdare de goda killarna och AIKARNA de onda?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 314
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Här i göteborg är det inte så. Här bor ÖISare (som jag e) IFKare (blä) Gaisare typ överallt. Men Häckens "Supportrar" bor mest på Hisingen eftersom att häcken kommer därifrån. Och dem flesta som hejar på Västra Frölunda bor i Frölunda. Jag bor i Frölunda men hejar på ÖIS. Här delar Gais, ÖIS och IFK på Gamla Ullevi. Fast jag längtar tills den nya Arenan e klar. jag hatar Gamla ullevi.

PS: ÖIS vann över HBK idag med 2-1

Redigerad av Moroni_Family
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aja, vi fina.. AIKare har iaf en arena vi kan använda jämt.. Vi behöver inte låna andras.  :wub:

Mm kul för er. Det har nog alla lag som jag kan komma på.

Nu ska vi se.

DIF: Stocholms Stadion har dom som Ofiiciell hemmaarena

Malmö FF: Malmö Stadion har dom som officiell hemmaarena

IFK Göteborg: Gamla Ullevi har dom som officiell hemmaarena

Örgryte IS: Gamla Ullevi har dom som officiell hemmaarena

Helsingborgs IF: Olympia har dom som officiell hemmaarena

Hammarby IF: Söderstadion har dom som officiell hammaarena

Assyriska Föreningen: Bårsta IP har dom som officiell hemmaarena

Halmstads BK: Örjans Vall har dom som hemmaarena

IF Elfsborg: Borås Arena har dom som hemmaarena

Landskrona BoIS: Landskrona IP har dom som hemmaarena

Kalmar FF Fredriksskans IP har dom som officiell hemmaarena

GIF Sundsvall: Sundsvall Idrottsparken har dom som officiell hemmaarena

BK Häcken: Rambergsvallen har dom som officiell hemmaarena

Gefle IF: Strömvallen har dom som officiell hemmaarena

Våra tester visar klart och tydligt att alla allsvenska lag har en officiell hemmaarena.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mm kul för er. Det har nog alla lag som jag kan komma på.

Nu ska vi se.

DIF: Stocholms Stadion har dom som Ofiiciell hemmaarena

Malmö FF: Malmö Stadion har dom som officiell hemmaarena

IFK Göteborg: Gamla Ullevi har dom som officiell hemmaarena

Örgryte IS: Gamla Ullevi har dom som officiell hemmaarena

Helsingborgs IF: Olympia har dom som officiell hemmaarena

Hammarby IF: Söderstadion har dom som officiell hammaarena

Assyriska Föreningen: Bårsta IP har dom som officiell hemmaarena

Halmstads BK: Örjans Vall har dom som hemmaarena

IF Elfsborg: Borås Arena har dom som hemmaarena

Landskrona BoIS: Landskrona IP har dom som hemmaarena

Kalmar FF Fredriksskans IP har dom som officiell hemmaarena

GIF Sundsvall: Sundsvall Idrottsparken har dom som officiell hemmaarena

BK Häcken: Rambergsvallen har dom som officiell hemmaarena

Gefle IF: Strömvallen har dom som officiell hemmaarena

Våra tester visar klart och tydligt att alla allsvenska lag har en officiell hemmaarena.

Läs Använda jämt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad menar du med det..

@Maxz. Äsch vad fan, jag tycker man ska ta 1000 platser från bortaläktaren till sittplats för DIF:are. Då har man fått 1000 platser till. Förr Stadion är alltid fullsatt förutom på Bortaläktaren.

Men på derby skulle Hammarbyarna sitta där då skulle det bli fullsatt så som det blev på Söderstadion!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men på derby skulle Hammarbyarna sitta där då skulle det bli fullsatt så som det blev på Söderstadion!

Ja fast då får man göra så som man gjorde i Svanska Cupen matchen mot Aik som spelades för nått år sedan. Att Bajarna får hela Familjieläktaren som har plats för cirkus 4-5000. Så får Djurgårdarna flytta på sig helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VARFÖR I HELVETE SPELADES DJURGÅRDEN - HAMMARBY IF PÅ RÅSUNDA OM ALLA HAR EN ARENA DOM ANVÄNDER JÄMT? Snälla.. Lyssna.. Annars blir ni ju bara ännu mer ägda i slutändan. :)

Jo för att Råsunda är en så kallade Derby-arena. Jag vet inte varför man körde första matchen på Söderstadion och den andra på Råsunda, antingen är det väl så att det är bättre att köra på Råsunda än på Stadion eftersom Råsunda har högre kapacitet. Men ring SvFF och fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Både ja och nej. Solna ligger i Stockholm men det är också en vanlig förort. Hursomhelst så är Solna ett ställe som Djurgårdare inte gillar. Man kan säga att Djurgårdare är Grove Street och Aikåare är Ballas. Ingen Djurgårade skulle vela bo i Solna (vissa gör det) och ingen Grove Street medlem skulle vela bo i Idlewood (vissa gör det).

Hajar du?

@ Skytten, i Fotboll tex så brukar fans kasta bananer på mörkhyade målvakter tex. Man brukar säga att apor gillar bananer och mörkyade är apor. Men det är bara så i idioters ögon.

Men jag syftade på skansen. Det brukar ju skojas om att Djurgården är apor eftersom dom har skansen osv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor