Jump to content

Doom 3 vs Half Life 2

Egget91
 Share

Vilket spel e bäst?  

82 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Kolla upp lite info innan du säger så. spela åtminstone spelet innan du säger att det är överreklamerat och likadant som ettan.

Vad är likheten förutom huvudkaraktären? ingen.

HL1= en nyanställd forskare råkar av misstag öppna en port till planeten Xen. Xen invarderar forskingscentret och utrotar alla människor som befinner i sig i byggnaden

HL2= vår käre dr. Freeman vaknar upp och märker att världen inte är sig lik. Jorden har blivit invarderade av rasen "Combines". Combines är ute efter våra naturresurser och för att hålla människor under kontroll så förtrycker dom mänskligheten och placerar de överlevande i olika städer som dom av en andledning låtit stå kvar. Gordon freeman får kontakt med rebellionen som kämpar mot förtrycket. Han ansluter sig till dom för att få slut på slaveriet.

likhet? none.

det är en uppföljare, javisst men det är bara karaktärerna som består.

TACK! det var så jag menade även om jag inte uttryckte det så..... hl2 har inte samma story som ettan, och jag anser att hl2 piskar doom 3 i arslet! men det är ju min åsikt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 68
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Hl2 har inte samma story som hl1! har du ens spelat hl2? i hl1 så råkar gordon sabba en portal och utomjordingar lyckas komma till jorden. i hl2 så handlar det om kriget mot the combines och nu är vissa av utomjordingarna gordons vänner, du vet dom där sakerna med rött öga som skickar såna där gröna blixtar, dom har nu gått med på människornas sida för att slåss mot the combines! och jag tycker inte hl2 har sämre story än ettan. jag kan erkänna att jag gillade inte d1 och d2 heller, visst det är köttarspel men såna spel gillar inte jag för dom känns så meningslösa.

LOL?

Jag har faktist inte äns installerat HL2 på min dator för jag tyckte det var tråkigt när jag spelade på en polares dator.

Det du inte fattar med story är det är en spel familj. Därför har det ju alltid något med föregående spel att göra. Det är ju samma gamla tråkiga gordon i hl2 som i hl1 eller hur.

detsamma med d3. Hoppas du fattar bättre nu. Och chilla. Bara för folk inte tycker som du behöver du inte mensa ner hela forumet. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor