Panimala Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 HL2. Grymt vackert spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 (redigerad) Röstade på mitt favvospel hl2, gillade hl1 med... varför? det är det mystiska med spelet, allt som får en o fundera. Vem fan är g-man? Varför anlitade the combines Dr Breen som administratör för världen? finns många frågor o ställa.. därimot i doom 3, det var det meningslösaste spel jag spelat i hela mitt liv! Det var verkligen bara 120% bara action.... springa skjut och bli skit-skraj. Det var vad spelet gick ut på. Visst jag blev skitskraj och hoppade till men storyn var usel. Spelet var uselt för det kändes bara så meningslöst. "Skitkass story"? Är storyn i HL2 bättre då? Half-Life: Nåt experiment går fel, massa monster kommer och massa onda marinsoldater kommer och dödar massa saker, ta dig därifrån blablablabla oj lite slakt oj oj, iofs var Half-Life ett helt okej lir, och man fick ju tänka mycket också. Half-Life 2: Oh god. En stad där en massa onda gubbar med gasmasker är jätteonda (Hahaha kruppad mening eller vad? ) och man måste rädda staden och folket och allt vad det kan vara. Doom 3: En ond gubbe släpper lös en massa hemska demoner i en rymdbas på Mars, döda cyberdemon och rädda marsbasen (Där för övrigt 97 % av alla som är där är döda.) Men guuuuuuud vilka skillnader-- *NOT* Var det verkligen Combines som anlitade Dr Breen till ledare? Varför skulle någon ANLITA nån för att bli ledare över dem? Låter ju... hmm... aningen insane. Och "Vem är g-man"... den frågan går in i vartenda spel. "Vem är Betruger?" "Vad hände med vem?" "Varför ställer vi dumma frågor?" 120 % bara action. I Half-Life 2 skulle jag vilja säga att det också är mest rättfram hjärndöd action... mjaaahaaa? Javisst, inte som Half-Life där man fick sno på skorna och leta sig runt lite och klura ut, visst det är väl vissa ställen det är lugnt på och inget skjutande, men har man spelat längre än till andra banan i Doom 3 så vet man att dessa även finns där, även om det finns lite fler av dem i Half-Life 2. Tyvärr går spelet inte ut på att springa, skjuta och bli rädd. Det går ut på att slakta zombiesarna, slakta überdemonen, rädda världen. M'kay? Vad jag hör av dig har du inte spelat så mycket av D3, om du nu spelat det alls, vilket jag INTE säger att du INTE gjort, det kan du mycket väl ha gjort men... Jag tycker inte man skall börja ditta datt och datta dit, om man inte klarat ut båda spelen / sett båda filmerna man pratar om. (Eller åtminstone klarat en bra bit in i spelet.) Jag ser för övrigt inte så många fler frågor att ställa om HL2... förutom de du sa, som förövrigt har sagts i 75 % av alla pctidningare och webforum som existerar. Allting man behöver veta berättas via spelet, iofs undrar man ju vad som kommer hända men det är ganska självklart att det kommer komma ett tredje spel. Flera säger "Storyn är usel"... men jag ser ingen större skillnad på den och Half-Life och Half-Life 2s storys förutom att det handlar om olika tider, platser och typ alla karaktärer vapen, bakgrund är olika. Iofs är väl D3 aningen överdrivet med en person som går omkring i en hel rymdbas på mars och slaktar sju miljarder demoner men ändå. *EDIT* Okej aningen lång tråd, men jag är lite mupp idag. Precis som alla andra dagar, men men-- därefter skrev jag jämförelsen mellan storyn till de olika spelen väldigt snabbt, kort och med massa mysko prylar inklämda där. Men ni förstår ju vad jag menar, tänk efter så är storyn inte alltför olika. :F waah ta inte posten för seriös nu heller och bli tokig på mig typ "Waah du förolämpar mitt favospel! Jag ska döda dig! Hur kan du säga såååå?" För jag säger bara så som jag tycker och skrev endast den här skiten ovan, för att jag tyckte vissa saker i Fargo's post var lite, "inkorrekta". Redigerad 14 juli, 2005 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kling66 Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Bara spelat Doom 3 men jag tycker hl2 verkar överskattat. Vote: Doom 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaucrozz Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Är inte Doom 3 Världens mest krävande spel?? eller har jag hört fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Doom 3 var både för krävande för min lilla dator och för skrämmade för lilla mig.. Trots det tycker jag det var ett mycket bra gjort spel.. Half-Life 2 var lite för krävande för min lilla dator men gick att spela relativt laggfritt och storyn var helt suverän.. Iofs var det mesta helt suveränt i HL2.. Vote: Half-Life 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Egget91 Skrivet 14 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 "Skitkass story"? Är storyn i HL2 bättre då? Half-Life: Nåt experiment går fel, massa monster kommer och massa onda marinsoldater kommer och dödar massa saker, ta dig därifrån blablablabla oj lite slakt oj oj, iofs var Half-Life ett helt okej lir, och man fick ju tänka mycket också. Half-Life 2: Oh god. En stad där en massa onda gubbar med gasmasker är jätteonda (Hahaha kruppad mening eller vad? ) och man måste rädda staden och folket och allt vad det kan vara. Doom 3: En ond gubbe släpper lös en massa hemska demoner i en rymdbas på Mars, döda cyberdemon och rädda marsbasen (Där för övrigt 97 % av alla som är där är döda.) Men guuuuuuud vilka skillnader-- *NOT* Var det verkligen Combines som anlitade Dr Breen till ledare? Varför skulle någon ANLITA nån för att bli ledare över dem? Låter ju... hmm... aningen insane. Och "Vem är g-man"... den frågan går in i vartenda spel. "Vem är Betruger?" "Vad hände med vem?" "Varför ställer vi dumma frågor?" 120 % bara action. I Half-Life 2 skulle jag vilja säga att det också är mest rättfram hjärndöd action... mjaaahaaa? Javisst, inte som Half-Life där man fick sno på skorna och leta sig runt lite och klura ut, visst det är väl vissa ställen det är lugnt på och inget skjutande, men har man spelat längre än till andra banan i Doom 3 så vet man att dessa även finns där, även om det finns lite fler av dem i Half-Life 2. Tyvärr går spelet inte ut på att springa, skjuta och bli rädd. Det går ut på att slakta zombiesarna, slakta überdemonen, rädda världen. M'kay? Vad jag hör av dig har du inte spelat så mycket av D3, om du nu spelat det alls, vilket jag INTE säger att du INTE gjort, det kan du mycket väl ha gjort men... Jag tycker inte man skall börja ditta datt och datta dit, om man inte klarat ut båda spelen / sett båda filmerna man pratar om. (Eller åtminstone klarat en bra bit in i spelet.) Jag ser för övrigt inte så många fler frågor att ställa om HL2... förutom de du sa, som förövrigt har sagts i 75 % av alla pctidningare och webforum som existerar. Allting man behöver veta berättas via spelet, iofs undrar man ju vad som kommer hända men det är ganska självklart att det kommer komma ett tredje spel. Flera säger "Storyn är usel"... men jag ser ingen större skillnad på den och Half-Life och Half-Life 2s storys förutom att det handlar om olika tider, platser och typ alla karaktärer vapen, bakgrund är olika. Iofs är väl D3 aningen överdrivet med en person som går omkring i en hel rymdbas på mars och slaktar sju miljarder demoner men ändå. *EDIT* Okej aningen lång tråd, men jag är lite mupp idag. Precis som alla andra dagar, men men-- därefter skrev jag jämförelsen mellan storyn till de olika spelen väldigt snabbt, kort och med massa mysko prylar inklämda där. Men ni förstår ju vad jag menar, tänk efter så är storyn inte alltför olika. :F waah ta inte posten för seriös nu heller och bli tokig på mig typ "Waah du förolämpar mitt favospel! Jag ska döda dig! Hur kan du säga såååå?" För jag säger bara så som jag tycker och skrev endast den här skiten ovan, för att jag tyckte vissa saker i Fargo's post var lite, "inkorrekta". Vilken röstade du på då? Doom 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
m0rd0r Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Doom 3: En ond gubbe släpper lös en massa hemska demoner i en rymdbas på Mars, döda cyberdemon och rädda marsbasen (Där för övrigt 97 % av alla som är där är döda.) Haha aa storyn är exakt sådär i doom3 Det var ju bra handling i början men sen blev den långtråkig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fargo Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 (redigerad) "Skitkass story"? Är storyn i HL2 bättre då? Half-Life: Nåt experiment går fel, massa monster kommer och massa onda marinsoldater kommer och dödar massa saker, ta dig därifrån blablablabla oj lite slakt oj oj, iofs var Half-Life ett helt okej lir, och man fick ju tänka mycket också. Half-Life 2: Oh god. En stad där en massa onda gubbar med gasmasker är jätteonda (Hahaha kruppad mening eller vad? ) och man måste rädda staden och folket och allt vad det kan vara. Doom 3: En ond gubbe släpper lös en massa hemska demoner i en rymdbas på Mars, döda cyberdemon och rädda marsbasen (Där för övrigt 97 % av alla som är där är döda.) Men guuuuuuud vilka skillnader-- *NOT* Var det verkligen Combines som anlitade Dr Breen till ledare? Varför skulle någon ANLITA nån för att bli ledare över dem? Låter ju... hmm... aningen insane. Och "Vem är g-man"... den frågan går in i vartenda spel. "Vem är Betruger?" "Vad hände med vem?" "Varför ställer vi dumma frågor?" 120 % bara action. I Half-Life 2 skulle jag vilja säga att det också är mest rättfram hjärndöd action... mjaaahaaa? Javisst, inte som Half-Life där man fick sno på skorna och leta sig runt lite och klura ut, visst det är väl vissa ställen det är lugnt på och inget skjutande, men har man spelat längre än till andra banan i Doom 3 så vet man att dessa även finns där, även om det finns lite fler av dem i Half-Life 2. Tyvärr går spelet inte ut på att springa, skjuta och bli rädd. Det går ut på att slakta zombiesarna, slakta überdemonen, rädda världen. M'kay? Vad jag hör av dig har du inte spelat så mycket av D3, om du nu spelat det alls, vilket jag INTE säger att du INTE gjort, det kan du mycket väl ha gjort men... Jag tycker inte man skall börja ditta datt och datta dit, om man inte klarat ut båda spelen / sett båda filmerna man pratar om. (Eller åtminstone klarat en bra bit in i spelet.) Jag ser för övrigt inte så många fler frågor att ställa om HL2... förutom de du sa, som förövrigt har sagts i 75 % av alla pctidningare och webforum som existerar. Allting man behöver veta berättas via spelet, iofs undrar man ju vad som kommer hända men det är ganska självklart att det kommer komma ett tredje spel. Flera säger "Storyn är usel"... men jag ser ingen större skillnad på den och Half-Life och Half-Life 2s storys förutom att det handlar om olika tider, platser och typ alla karaktärer vapen, bakgrund är olika. Iofs är väl D3 aningen överdrivet med en person som går omkring i en hel rymdbas på mars och slaktar sju miljarder demoner men ändå. *EDIT* Okej aningen lång tråd, men jag är lite mupp idag. Precis som alla andra dagar, men men-- därefter skrev jag jämförelsen mellan storyn till de olika spelen väldigt snabbt, kort och med massa mysko prylar inklämda där. Men ni förstår ju vad jag menar, tänk efter så är storyn inte alltför olika. :F waah ta inte posten för seriös nu heller och bli tokig på mig typ "Waah du förolämpar mitt favospel! Jag ska döda dig! Hur kan du säga såååå?" För jag säger bara så som jag tycker och skrev endast den här skiten ovan, för att jag tyckte vissa saker i Fargo's post var lite, "inkorrekta". Du ser inte hel-heten..... the combines är några slags utomjordingar som hoppar från planet till planet och tar över.... dom startar krig mot jorden och skapar combine-soldater på jorden (människor korsade med combines) och gör dr breen till admin g-man väcker gordon för att hjälpa rebbellerna och folket för att starta revolution! hl2 innehåller gott om story tycker jag! doom 3 handlar inte om nånting. och skulle jag ha fel? det handlar inte om rätt o fel, jag har en åsikt som jag står för jag ser spelet på ett annat sätt än dig verkar det som, det är min åsikt o det står jag för. och jag sa inte att du hotar mitt favvospel eller jag ska döda dig, jag sa bara att jag tyckte att hl2 var ett mycke bättre spel. Och jag skrev ingen skit. Redigerad 14 juli, 2005 av Fargo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Du ser inte hel-heten..... the combines är några slags utomjordingar som hoppar från planet till planet och tar över.... dom startar krig mot jorden och skapar combine-soldater på jorden (människor korsade med combines) och gör dr breen till admin g-man väcker gordon för att hjälpa rebbellerna och folket för att starta revolution! hl2 innehåller gott om story tycker jag! doom 3 handlar inte om nånting. och skulle jag ha fel? det handlar inte om rätt o fel, jag har en åsikt som jag står för jag ser spelet på ett annat sätt än dig verkar det som, det är min åsikt o det står jag för. och jag sa inte att du hotar mitt favvospel eller jag ska döda dig, jag sa bara att jag tyckte att hl2 var ett mycke bättre spel. Och jag skrev ingen skit. Du har helt rätt. storyn i HL2 är mycket djupare än "några killar i gasmask som tar över världen" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 14 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2005 Är inte Doom 3 Världens mest krävande spel?? eller har jag hört fel? Nej det stämmer. I skrivande stund i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Alla som klagar på Doom 3 har antagligen inte äns kommit förbi Mars City och ändå kört med varenda fusk/lighthack dom kunnat få tag på. Sen kan man inte jämföra 2 storys på det sättet. HL2 är en uppföljare från HL och därför har den liknande story som ettan hade. D3 är en uppföljare av D1 och D2. Och det är gamla godingar som inte äns kan stava till story typ. Det är bara "kötta-kötta" spel. Och sen kommer trean. Då kan dom inte bara hitta på en massa annan skit som inte hör dit. Då är det inte Doom längre. vote: Doom 3. HL2 suger, är överreklamerat och har sämre story än HL(ettan) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fargo Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Alla som klagar på Doom 3 har antagligen inte äns kommit förbi Mars City och ändå kört med varenda fusk/lighthack dom kunnat få tag på. Sen kan man inte jämföra 2 storys på det sättet. HL2 är en uppföljare från HL och därför har den liknande story som ettan hade. D3 är en uppföljare av D1 och D2. Och det är gamla godingar som inte äns kan stava till story typ. Det är bara "kötta-kötta" spel. Och sen kommer trean. Då kan dom inte bara hitta på en massa annan skit som inte hör dit. Då är det inte Doom längre. vote: Doom 3. HL2 suger, är överreklamerat och har sämre story än HL(ettan) Hl2 har inte samma story som hl1! har du ens spelat hl2? i hl1 så råkar gordon sabba en portal och utomjordingar lyckas komma till jorden. i hl2 så handlar det om kriget mot the combines och nu är vissa av utomjordingarna gordons vänner, du vet dom där sakerna med rött öga som skickar såna där gröna blixtar, dom har nu gått med på människornas sida för att slåss mot the combines! och jag tycker inte hl2 har sämre story än ettan. jag kan erkänna att jag gillade inte d1 och d2 heller, visst det är köttarspel men såna spel gillar inte jag för dom känns så meningslösa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Alla som klagar på Doom 3 har antagligen inte äns kommit förbi..... Ord på det mesta.. men Half-Life 2 suger verkligen inte.. Andledning att jag aldrig spelade klart Doom3 var pågrund av att det laggade för mycket.. Kommer dock spela det när jag får mina nya delar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Egget91 Skrivet 15 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Jag tyckte att DOOM3 kändes så meningslöst när jag körde demot Och det laggade rätt mycket också Har så dåligt grafikkort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Korven Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 (redigerad) Visst är HL2 Snyggare och har cp grym fysik motor men HL1 gameplay viss våldtar Hl2 i arslet Redigerad 15 juli, 2005 av Korven Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 (redigerad) Hl2 har inte samma story som hl1! har du ens spelat hl2? i hl1 så råkar gordon sabba en portal och utomjordingar lyckas komma till jorden. i hl2 så handlar det om kriget mot the combines och nu är vissa av utomjordingarna gordons vänner, du vet dom där sakerna med rött öga som skickar såna där gröna blixtar, dom har nu gått med på människornas sida för att slåss mot the combines! och jag tycker inte hl2 har sämre story än ettan. jag kan erkänna att jag gillade inte d1 och d2 heller, visst det är köttarspel men såna spel gillar inte jag för dom känns så meningslösa. Men för guds skull! Half-Life 2 är fortsättningen av Half-Life därmed har Half-Life 2 i grunden samma story som Half-Life (ettan alltså) Och visst, det är djupare det där med att dom blablabla hoppar hit och dit och tar över planeter med mera med mera men uhm-- det finns nog i de flesta andra spelen också. Påstår väl inte att det finns i Doom 3 men, jag tycker ändå inte Doom 3's story skall underskattas, jag menar-- det kanske inte är världens absolut bästa story, men den är bättre än rätt många andra speltitlars storys. *edit* Egget: Tror det ser ganska självklart ut att jag röstat på Doom 3. hehehe. Korven: Indeed! Kan inte hålla med mer. Redigerad 15 juli, 2005 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Hl2,hl2,hl2,hl2!!!!!!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 (redigerad) Alla som klagar på Doom 3 har antagligen inte äns kommit förbi Mars City och ändå kört med varenda fusk/lighthack dom kunnat få tag på. Sen kan man inte jämföra 2 storys på det sättet. HL2 är en uppföljare från HL och därför har den liknande story som ettan hade. D3 är en uppföljare av D1 och D2. Och det är gamla godingar som inte äns kan stava till story typ. Det är bara "kötta-kötta" spel. Och sen kommer trean. Då kan dom inte bara hitta på en massa annan skit som inte hör dit. Då är det inte Doom längre. vote: Doom 3. HL2 suger, är överreklamerat och har sämre story än HL(ettan) Doom 3 är väl en remake på ettan och inte en uppföljare? Redigerad 15 juli, 2005 av Hew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 (redigerad) Alla som klagar på Doom 3 har antagligen inte äns kommit förbi Mars City och ändå kört med varenda fusk/lighthack dom kunnat få tag på. Sen kan man inte jämföra 2 storys på det sättet. HL2 är en uppföljare från HL och därför har den liknande story som ettan hade. D3 är en uppföljare av D1 och D2. Och det är gamla godingar som inte äns kan stava till story typ. Det är bara "kötta-kötta" spel. Och sen kommer trean. Då kan dom inte bara hitta på en massa annan skit som inte hör dit. Då är det inte Doom längre. vote: Doom 3. HL2 suger, är överreklamerat och har sämre story än HL(ettan) Kolla upp lite info innan du säger så. spela åtminstone spelet innan du säger att det är överreklamerat och likadant som ettan. Vad är likheten förutom huvudkaraktären? ingen. HL1= en nyanställd forskare råkar av misstag öppna en port till planeten Xen. Xen invarderar forskingscentret och utrotar alla människor som befinner i sig i byggnaden HL2= vår käre dr. Freeman vaknar upp och märker att världen inte är sig lik. Jorden har blivit invarderade av rasen "Combines". Combines är ute efter våra naturresurser och för att hålla människor under kontroll så förtrycker dom mänskligheten och placerar de överlevande i olika städer som dom av en andledning låtit stå kvar. Gordon freeman får kontakt med rebellionen som kämpar mot förtrycket. Han ansluter sig till dom för att få slut på slaveriet. likhet? none. det är en uppföljare, javisst men det är bara karaktärerna som består. Redigerad 15 juli, 2005 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Doom 3 är väl en remake på ettan och inte en uppföljare? Ja, det stämmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts