Jump to content

Doom 3 vs Half Life 2

Egget91
 Share

Vilket spel e bäst?  

82 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 68
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Garvade lite åt frågan "Vem är bäst?" :huh: Half-Life 2 och Doom 3 är ju inga personer.

Vilket spel som är bäst? Självklart HL2, Doom 3 har ju bara grafik att komma med vilket i mitt tycke inte ens är nära lika bra som HL2, den är allt för "plastig". HL2 har allt, känsla, grafik, story etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm--

Jag röstade Doom 3 på den frågan.

Varför?

Doom 3 höll längre (Spelar det fortfarande rätt ofta faktiskt!) ochdet var utmanande!

Half-Life 2 innehöll åtminstone 90 % action. Vart tog den gamla goda Half-Life andan vägen egentligen?

Man kommer ju ihåg de mumsiga stunderna man stod stilla ett bra tag för att lista ut vad som skulle göras och allt vad det var så man nästan blev snurrig, vad hände i HL2?

Fienderna förändrades och dessutom tål de ingenting, på svåraste svårighetsgraden har man fetchans när det kommer en hel drös combines, den enda riktigt "Utmanande" fienden var nog helikoptern.

Till och med om man går efter grafiken tycker jag nog Doom 3 knäcker Hl2, kanske inte om man spelar på lägsta inställningarna, men D3 skall spelas på de högre inställningarna, annars är det bara inte bra!

Figurerna i HL2 ser aningen floppade ut, jag vet inte vad men de ser helt enkelt konstiga ut av någon anledning, visst, snygga animationer, ögonen följer en hit och dit vilket också är rätt häftigt men de ser som låtsasaktiga ut på något sätt (Visst, det är ett spel men det förstörde faktiskt inlevelsen lite, iaf för mig, jag kanske är petig vem vet.)

Doom 3, är enligt mig det roligare av dem två, fastän att ingen (Förutom de som inte lirat HL2) håller med mig står jag för min smak! Även fast det skulle kunnat bli ett spring-slakta-mörda-naaba-dö spel så tycker inte jag det blev det, i alla fall om man inte spelar på de lättaste svårighetsgraderna, (Vilket är dåligt både på grund av att det är för lätt OCH för att det finns ett antal extraprylar och ett par extrabanor / delar av banor när man spelar på de högre svårighetsgraderna.), eftersom det oftast är så mörkt och man måste virra omkring med ficklampan så tar man det väl lugnt för att inte bli överraskad av en pinky eller en drös zombie som biter och slår ihjäl en direkt.

Uhm-- tycker också det är bättre eftersom att man i Doom3 titt som tätt blir tvungen att springa omkring åt alla möjliga håll för att aktivera generatorer och dylikt eller för att hämta PDA's etc för att komma förbi vissa ställen/banor, vilket jag inte såg mycket av alls i HL2.

Dessutom finns det ju massor av PDA's att leta upp, hemligheter och prylar i Doom3, vilket alltid piggar upp, har inte letat så mycket i HL2 men det finns säkert där också.

Det som är ett litet plus till Half-Life 2 är nog att det är väldigt modvänligt, dock vet jag väl inte om storyn var så mycket bättre än i Doom 3.

Är väl kanske lite väl överdrivet att en ensam snubbe lyckas med allt det man håller på med mot miljontals zombies och demoner men, hey!? zombieslakt är alltid kul. :huh:

Half-Life 1's story är inte så mycket skillnad på än Doom 3s story och jag tycker både HL1 och D3 är bra... men inte HL2.

I och för sig kommer ju en modifikation som gör om Half-Life 1 till HL2 om ett tag så-- man får hoppas på att den blir värd att ladda hem och spela. :teehee:

(Bah, onödigt mycket skit jag skrev om HL2 nu, ni som gillar HL2 behöver inte bli tokig på mig, det där är bara mitt tycke som förstås inte har något med erat att göra. ^_^ )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor