Jump to content

Felstafvningar

jaeger
 Share

Recommended Posts

Angående dyeslexi. Skulle man inte kunna göra så att om man har det så får man hamna i en speciell member group som heter typ dyselexi. Just för att ifall nån stavar dåligt så ska man kunna kolla om denna personen har det lätt och därmed inte klaga på honom/henne.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 48
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Angående dyeslexi. Skulle man inte kunna göra så att om man har det så får man hamna i en speciell member group som heter typ dyselexi. Just för att ifall nån stavar dåligt så ska man kunna kolla om denna personen har det lätt och därmed inte klaga på honom/henne.

Ja, och sedan kan vi göra en för negrer och vita, sedan för europeer och asiater och afrikaner, sedan för killar och tjejer, sedan för smarta och dumma och snälla och kåta och fula och...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, och sedan kan vi göra en för negrer och vita, sedan för europeer och asiater och afrikaner, sedan för killar och tjejer, sedan för smarta och dumma och snälla och kåta och fula och...

Sant. Då är de ju rasgruppering :(.

SAAB, jag hoppas du inte var seriös?

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta det inte så. Var bara en tanke jag hade. Sen heter det inte negrer. Utan mörkhyade går väldigt bra att säga. Dessutom är inte denna gruppen till för att diskriminera folk som har dyselexi. Snarare hjälpa dom med att inte få en massa påhopp om stavfel och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta det inte så. Var bara en tanke jag hade. Sen heter det inte negrer. Utan mörkhyade går väldigt bra att säga. Dessutom är inte denna gruppen till för att diskriminera folk som har dyselexi. Snarare hjälpa dom med att inte få en massa påhopp om stavfel och sånt.

Jag tycker att det går bra att säga så länge man inte menar något illa med det :(

Dessutom förstod jag vad du menade, men det blir en sådan obehaglig indelning av personer, tycker du inte? ;)

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det går bra att säga så länge man inte menar något illa med det :(

Dessutom förstod jag vad du menade, men det blir en sådan obehaglig indeling av personer, tycker du inte? ;)

Visst men är det kul att höra någon som säga ungefär såhär: Lär dig stava ungj*vel eller något åt det hållet. Jag tycker iallafall att man ska ta hänsyn till de som har de svårt att stava. Alla är inte lika gamla som dig själv och man lär sig ju stava med åldern.

(Jag stör mig också på stavfel men jag klagar inte)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem är det som diskriminerar svarta egentligen? Han som använder ordet neger (från latin = svart) Eller han som vill tabubelägga det, som om det vore något fult :(

Varför inte använda ordet svart då istället för neger eftersom de ändå har samma betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte använda ordet svart då istället för neger eftersom de ändå har samma betydelse.

Jo jag använder svart också, bra med synonymer. Men grejen var ju att du var emot användandet av ordet neger.

Krax: Det är det vi gör också, jag tror inte dom vill stava fel :(

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sa bara vad det inte heter.

Eh, ja det var väl ungefär det jag påstod också. Om du säger att det inte heter neger, och att mörkhyad är att föredra, betyder väl det klart och tydligt att du inte tycker man ska använda ordet. Men att ordet neger finns och att det betyder mörkyad är fakta. Frågan är om det är ok att använda det. Jag tycker man ska göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh, ja det var väl ungefär det jag påstod också. Om du säger att det inte heter neger, och att mörkhyad är att föredra, betyder väl det klart och tydligt att du inte tycker man ska använda ordet. Men att ordet neger finns och att det betyder mörkyad är fakta. Frågan är om det är ok att använda det. Jag tycker man ska göra det.

Wordigt värre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.wörd igen xP. Kunde inte sagt bättre själv :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är en grej jag undrar över, varför blir alla så sura om man stafvar fel till något?

Som i någon tråd så skrev någon Metallica fast med ett "L" istället för två (Metalica) så frågade någon vad "Metalica" var och lekte cool. Acceptera att alla inte kan stava lika bra som dig själv (Inte riktat till någon enskild person).

"någon" är jag. ;)

Anledningen till att jag anmärkte var kanske lite fånig, men jag hade fåt höra samma sak på msn nästan fyra gånger. PÅ EN DAG! :mellow:

Jag blev så jäkla sur över att chatta med någon som skrev:

"Metalika är såå jävla bra! S.t anger är den bästa skivan! Ja ladda ner den idag, och den bästa låten är "oone" fast ja vet inte om den var med på den skivan.. Men metalika är bäst"

(kopierat)

Hur kan man INTE bli arg över en sådan "person"? :ermm::(

Kanske en överreaktion, men det skiter jag i.

Orkar inte bry mig så sent.

Jag brukar inte bry mig om man stavar fel på ord, till exempel "kansje" eller nåt, men band är det skillnad på, enligt mig, iallafall om man gillar dom, då borde man väl veta hur dom stavas?

Redigerad av vinnecool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vinnecools långa inlägg

Ang. den där konversationen på MSN, du har helt rätt.

Det är väldigt störande när folk som diggar tex Marilyn Manson säger

"Wow, jag ska på Marlin Manssons konsär imonn"

Vet inte varför, men det är väldigt irriterande, nu vet jag inte

om det är några andra förutom vinne och jag på det här forumet som

störs av det,

men det kanske är värt å satsa på sånt, skärpa sig med felstavningar.

Och det är sant, det är ju bra om EN person kan påpeka felstavningen

hos någon, men gärna på ett trevligt sätt.

Fast felstavningar som Itne (Inte), hlet (helt) och sånt är ju helt onödigt å

påpeka. Men felstavningar som Ochså (Också), Sverje (Sverige) är nog lämpliga

å påpeka.

Varför finns det inte om Särskrivning här också?

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor