Jump to content

Felstafvningar

jaeger
 Share

Recommended Posts

Jo det är en grej jag undrar över, varför blir alla så sura om man stafvar fel till något?

Som i någon tråd så skrev någon Metallica fast med ett "L" istället för två (Metalica) så frågade någon vad "Metalica" var och lekte cool. Acceptera att alla inte kan stava lika bra som dig själv (Inte riktat till någon enskild person).

Man fattar ju om någon skriver "frech prince" eller "metalica" det skulle vara skillnad om man skrev Frek Frins eller Nekalica, men det gör ju ingen. Eller?

Så jag tycker att alla ska sluta anmärka felstafvningar från och med nu, det är bara jobbigt och tar plats. Hoppas någon håller med mig. :D :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 48
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Håller med till viss del, men det är ju mycket skönare att läsa inlägg som är bra stavade än dåligt, eller hur? :D

EDIT: Men det är faktiskt jobbigare med 30 inlägg efter som handlar om hur dåligt den personen stavar, så vi får väl hoppas att det blir bättre med det nu då.

Redigerad av HOWHOW
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är en grej jag undrar över, varför blir alla så sura om man stafvar fel till något?

Som i någon tråd så skrev någon Metallica fast med ett "L" istället för två (Metalica) så frågade någon vad "Metalica" var och lekte cool. Acceptera att alla inte kan stava lika bra som dig själv (Inte riktat till någon enskild person).

Man fattar ju om någon skriver "frech prince" eller "metalica" det skulle vara skillnad om man skrev Frek Frins eller Nekalica, men det gör ju ingen. Eller?

Så jag tycker att alla ska sluta anmärka felstafvningar från och med nu, det är bara jobbigt och tar plats. Hoppas någon håller med mig. :D:">

Att alla anmärker, det gillar jag inte. Att några anmärker, det är nyttigt.

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man behöver inte göra en stor grej av det men om jag skulle stava fel vill jag verkligen att folk berättar det för mig. Annars gör jag ju misstaget nästa gång också och nästa, och under tiden kanske jag även lär andra att stava ordet på fel sätt.

Texter som är felstavade är fula och oproffsiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man behöver inte göra en stor grej av det men om jag skulle stava fel vill jag verkligen att folk berättar det för mig. Annars gör jag ju misstaget nästa gång också och nästa, och under tiden kanske jag även lär andra att stava ordet på fel sätt.

Texter som är felstavade är fula och oproffsiga.

Håller med dig där, men vissa säger typ LOL Metalica vad är det?

t.e.x.. Iaf inte speciellt schysst.. man kan ju säga Metallica stavas eller något sånt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man skriver fel på ett namn flera gånger. Jag gillar Funnilyns skämt otroligt mycket. Då har jag inget emot att någon kommer och säger. "Ursäkta han heter Funnylin. Men om man skriver "Hahahahaah Funnilyn vilken jävla sopa kan du inte stava värsta n00b" sånt hakar jag upp mig på och sånt gör mig förbannad. :D

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Har inget emot stavningar... dock off-topics som den här! Ska inte denna ligga i GTAsajten - Forumet? :D

Var inte säker på vilket forum jag skulle lägga den i, det fick bli allmänt, men någon moderator kan flytta på den om den ligger lite opassande.

EDIT: förresten heter ju forumdelen Off-topic ^_^

Redigerad av jaeger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag uppmanar alla att inte skriva så fort så att det blir slarvfel, man behöver faktiskt inte skriva i alla topics eller kommentera allt heller.

Ord!

själv brukar jag nästan alltid trycka på preview post innan jag postar för nästan alltid så hittar jag något stavfel som jag kan rätta till, eller förbättra en mening så det blir lättare att läsa för läsarna.

tycker jag fler borde göra för ibland så hittar man en bokstäver m.m som inte hör dit som t.ex "hej, det är så+ att jaq behöver..".

nu kommer jag trycka på preview post för att se att jag inte stavar fel m.m

Redigerad av gurfi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett eller annat stavfel gör ingenting. Men det är jobbigt då någon använder förkortningar (som "mkt" eller liknande) eller stavar som en kratta och inte försöker skriva lite bättre (däremot är det lite fel att gnälla på dem med dyslexi eller liknande). :lol:

Det kan bli lite svårt i början, ska dom som har te.x dyslexi då skriva i sin Signatur

Hej, jag har dysleksi, påpeka inte mina staveel

Men iof, det ligger nått i det.

"mkt" å dom är ju korta, men jag har vana å skriva "iof" och "iaf", eftersom att dom är ganska så långa och jobbiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan bli lite svårt i början, ska dom som har te.x dyslexi då skriva i sin Signatur

"mkt" å dom är ju korta, men jag har vana å skriva "iof" och "iaf", eftersom att dom är ganska så långa och jobbiga.

Håll dock med om att man verkar mycket klokare om man stavar rätt, och skriver snygga meningar :wacko:

"Hej hur e de jag var ute o ja tykte de var skitt tråkigt!"

"Hej, hur är det? Jag var ute idag, men jag fann det inte vidare roligt"

Hmmmmm? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan väl stava när man har dysleksi, bara att det tar längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, det finns dom med dyslexi. Men vissa (enligt mig) verkar säga så bara för att dom kanske inte orkar stava bättre eller nåt. Och om dom då har dyslexi kan dom la istället för att skylla på det iallafall försöka ändra rätt vissa ord.

Jag stavar säkert fel på ord och har särskrivningar och sånt men men.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor