MiRRe Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 När jag starta fraps o ska spela in så hackar det jätte mkt..varför kan nån hjälpa mig med vad jag ska göra för att det ska vara normalt som när man spelar...snälla..Tack så mkt på förhand :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Conny_S Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 För mig är hackar det lite grand när man spelar inte, men de filmerna är sedan bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Drewek Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 För mig är hackar det lite grand när man spelar inte, men de filmerna är sedan bra. Japp, sånt e livet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Det går alltid segt när man kör med Fraps Och den frågan kunde du ha skrivit i din film-tråd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 10 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Det går alltid segt när man kör med Fraps Och den frågan kunde du ha skrivit i din film-tråd Ja ojsan heheh förlåt så mycket.. :"> Men tack för svaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 10 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 (redigerad) En fråga till hehe..finns det ngt annat program man kan spela in med som inte hackar så mkt för det blir jätte dåliga filmer för mig.. det ska helst vara ett enkelt program hehe EDIT:Sorry för dubbelpost Redigerad 10 juli, 2005 av Mariiiiie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 En fråga till hehe..finns det ngt annat program man kan spela in med som inte hackar så mkt för det blir jätte dåliga filmer för mig.. det ska helst vara ett enkelt program hehe EDIT:Sorry för dubbelpost Som du visst upptäckt kan du editera dina inlägg, gör det istället för att göra nya Det var någon som sa SnagIt. Vet dock inget om det programmet nu, var flera år sen jag använde det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ran Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Det är en självklarhet att det hackar, kan förklara för er med mindre datorkompetens: när man spelar in så spelar man in till hårddisken. problemet är bara det att när man spelar spelet så måste det samtidigt ladda från disken, och att både spara saker och att läsa av spelet blir helt enkelt för mycket för hårddisken. men det som mest gör det är att processorn helt enkelt inte hinner med att både spela upp spelet och "filma" allt som händer i det. att skaffa en snabbare hårddisk är INTE att tänka på (sålänge du inte andvänder en jättegammal disk, typ 4+ år), eftersom snabbare diskar kostar oerhört mycket mer, dom blir varmare och låter även mer. skaffa bättre dator helt enkelt, eller så kör du alternativ nummer 2/3. Alternativ 2: filma skärmen med en videokamera. värdelös kvalité och liknande. rekomenderas INTE! Alternativ 3: med hjälp av ett tv-kort, koppla ihop grafikkortets utgång med tv-kortets ingång, och börja spela in med tv-kortet. hårddisken måste fortfarande slita, men processorn slipper tänka på inspelningen (det gör istället tv-kortet). det här är det bästa alternativet, och det alternativet som alla seriösa filminspelare andvänder. ett TV-kort kostar väll från 600:- och upp. (finns såklart ännu billigare skit, men det rekomenderas inte). du kan även andvända ett grafikkort med Video IN, vilket inte är så vanligt. såfall brukar grafikkortet heta något med "VIVO" (video in, video out). finns t.e.x Radeon 9800 Pro Vivo, som kostar... två tusenlappar kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 10 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Ehum min dator e inte för att skryta skit bra..Men jag ser nu att det inte var så farligt..jag överdrev kanske lite.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts