Patrik Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 (redigerad) Tänkte slänga ihop en rit-tutorial efter att många har undrat hur jag gör mina teckningar. Du måste ha Photoshop! Ha helst en tablet också. [Edit: Alpha = Genomskinlighet] 1. Pensel-inställningar: [Malldiameter - 20px], [Hårdhet - 40%] Rita på ett nytt lager. http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/steg1.jpg Börja med att skissa upp en figur. Här behöver du inte vara så noga. Försök få in skuggor. 2. http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/steg2.jpg Gör ett nytt lager. Nu ska vi färglägga, använd alltid 50% alpha på färgen. Här behöver du inte heller vara så noga, bara så du får en grund på färgen. 3. http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/steg3.jpg Nu ska vi lägga in lite skuggor. Fortfarande 50% alpha! Använd inte för mörka skuggor, eftersom det är alpha, så ta inte bara svart färg i skuggan, som ni ser på näbben har jag använt orange, brun och svart i skuggorna. Lägg skuggorna i varje kant, kurva osv, så man ser formerna. T.ex runt ögonen. Det spelar inte så stor roll om du målar över dom svarta sträcken, för det är bara att måla tillbaks. 4. http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/steg4.jpg När du är nöjd fortsätter du med att lägga ljus. Då får du kolla vart ljuset kommer åt och vart det ser snyggast ut. 5. http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/steg5.jpg Fyll i dom svarta kanterna nu, och när du ändå har svart färg så kan du bearbeta skuggorna lite. Nu kan vi börja på ögonen, ta och måla en rätt tjock linje runt själva pupillen med den färg du tycker figuren ska ha på ögonen. Ha fortfarande 50% alpha!! Ta nu svart och gör sånna här sträck på i det här fallet det blåa runt ögonen, så det blir randigt. Sen gör du en rand runt det blåa som du ser att jag har gjort på bilden. 6. Ta nu Bild>Justeringar>Intensitet/Kontrast. Välj 10 på båda. Klart! Hoppas det gick bra. Redigerad 10 juli, 2005 av Patrik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Ritar du allt i photoshop? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Tycker att den första bilden verkar vara väldigt svår att göra i photoshop ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Det är ju galet, jag måste prova skapa konst i PS nån gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 (redigerad) Pen eller brush=? EDIT : var ställer man in malldiameter och var ändrar man alpha ? Redigerad 10 juli, 2005 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 10 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Pen eller brush=? Brush. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 (redigerad) Pen eller brush=? Guess... Pennan är pixlig och brushen är kantutgämnad, gissa vilken han använt Patrik: jävligt snyggt, skulle inte klara av att rita grunden Redigerad 10 juli, 2005 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 10 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 EDIT : var ställer man in malldiameter och var ändrar man alpha ? Högerklicka. Alpha ändrar du där uppe, opacitet/genomskinlighet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2005 I give you DudeArt! Min första: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2005 Tror vi är hyfsat ensamma om att ha en tablet bra tut, patrik-snubben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2005 (redigerad) Alltså, lär dig skriva de engelska PS-namnen för menyer osv... Jag vet inte vart jag ska trycka! :'( Edit: Exempel: Malldiameter, hårdhet, alpha... Hjälp Redigerad 11 juli, 2005 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 11 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2005 Alltså, lär dig skriva de engelska PS-namnen för menyer osv... Jag vet inte vart jag ska trycka! :'( Sant Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 11 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2005 Alltså, lär dig skriva de engelska PS-namnen för menyer osv... Jag vet inte vart jag ska trycka! :'( Edit: Exempel: Malldiameter, hårdhet, alpha... Hjälp Samma här! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 11 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2005 Tror vi är hyfsat ensamma om att ha en tablet Tror jag också.. .. Hoppas dett hjälper alla som inte hittar sakerna.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2005 (redigerad) Tack. Känner mig riktigt dålig på detta just nu Edit: Och jag har ingen hårdhetsgrej. Edit igen: Självmord nästa. Redigerad 11 juli, 2005 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 11 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2005 Edit: Och jag har ingen hårdhetsgrej. Inte? Vilken version har du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 11 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2005 Du har det. Det är bara det att den inte vill vara hård just nu. F'låt kunde inte låta bli. Jag provade med det här. Men det funkade inte så bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2005 Inte? Vilken version har du? 7.0 från 2002. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 11 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2005 (redigerad) Edit: Och jag har ingen hårdhetsgrej. Jag tror inte den finns i Photoshop 7.0 iaf EDIT: Ja, precis, inte i 7.0 Redigerad 11 juli, 2005 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2005 Men orka n00b Photoshop CS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts