Jump to content

Iron Maiden

leftbehind
 Share

Recommended Posts

Jag var där, det var sånt drag. Berätta om du var där? Såg på tv? etc etc.

Taget nyskrivet från min lunar dagbok.

Dagen började med att jag sov 2 timmar, sen ringde klockjäveln, klockan 08:25 kom Carls farsa, Carl o Sebbe o plockade upp mig, vi åkte då till Göteborg, på väg mot Iron Maiden, vi stannade vid nån mack, där Sebbe hittaden nån 50-lapp. Sen fortsatte vid till Göteborg, där vi då parkerade under Ullevi, gick runt lite på stan, till slut skulle jag och Muttan käka lite, vi står i 30 minuter kö på Burger King, sen när man äter, så frågar samtidigt Carls Farsa Carl och Sebbe vem det är som har platt näsa, det är ju såklart Nicko McBrain, han hade gått in i restaurangen bredvid Burger King, då jag o Muttan fick reda på det, gick vi direkt ut, väntade ett bra tag, närmare bestämmt ca 1 timme, vi hade då pratat en del med Kyparen som stod vid dörren och sa åt folk vart dom skulle sätta sig, efter ett tag säger han att Nicko tänker sticka ut bakvägen, men Nicko har då sagt att Jag, Sebbe, Carl och Muttan får gå ner och prata med han, vilket vi gör, ja fixar 2 autografer, pratar lite o skakar hand o sånt skit. Det var så jävla bra. Dessutom fick man turné affischer av en annan kille, bra som fan.

Del 2

Nu går vi till Ullevi, där vi köar i 1½ timma, det var ju värt det, sen när det är insläpp, kommer både jag, Carl, Viktor, Sebbe, Muttan in på första ståsektionen, längst fram på Maiden var inte fel, efter ett tag, då underförbanden, kommer Ralle in, mellan sista förbandet och Maiden kommer också, Markus, Linus, Magnus och när Maiden började stod jag, Markus, Linus och Muttan längst bak, vilket slutade i längst fram, det ägde. Lagom drag det var på Running Free :) När Maiden har gått av scenen, ska 56000 personer ut ur Ullevi på samma gång, det blir många, då ska man köpa kläder o skit, köpte en tröja, har 2 autografer, och har pratat med Nicko, så jag är skapligt nöjd, eller jävligt nöjd, nu går man ner till bilen, där jag, Carl, Sebbe och Muttan ska åka till nån mack och möta Muttans föräldrar. Det gjorde vi, och varenda öppen mack var helt full hela vägen till Örebro, fulaste var korvmojen som var öppen kl 02:00 haha. Sen kom man hem, sov som fan, bästa dagen någonsin!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor