Jump to content

Playstation 3

nexus
 Share

Recommended Posts

Sonny har varigt tillräckligt smarta och alltid låtigt PS-konsollerna kosta lite mindre än de övriga! Vilket gjort att de har sålt fler än de andra! (tom. med i GWR)

Minns när x-box laserades och kostade runt 6000:- :)

De sänkte priset, jag tror det var c:a 5 eller 6 veckor senare!

Sonny har alltid legat runt 4000:- och jag tror att den nya konsollen kommer att ligga runt den prisklassen den här gången oxå!

Skulle bli förvånad annars...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xbox kommer kosta 299$, dvs 2368.36 kr i dagsläget. Sen får man lägga till 25% på momsen, det blir 2960,45 kr, och sen vet man inte om affärer lägger till nåt, men runt 3000-3200 skulle jag gissa 360 kommer kosta.

PS3 har inte fått nåt bekräftat pris, men analytiker har räknat att den ska kosta runt 4000, men Sony har inte bekräftat något.

Sen om man vill få ut nåt ur sin 360 måste man betala för online, så kortsiktigt är 360 billigare, men inte efter ca 2 år. Sen om Blu-Ray blir nya skiv-standarden, vilket är mycket troligt, måste 360-ägare punga ut ännu mer pengar för en Blu-Ray-läsare, vilket PS3-ägare redan har.

Nintendo har sagt att Revolution ska bli billigare än 360, och med gratis online blir den verkligen det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor