Deluxo Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Som bekant var den engelska heavy-metal gruppen Iron Maiden i Sverige igår för att spela lite gamla låtar. Konserten ägde rum den 9 juli, alltså igår och ca 56 000 människor var på plats för att se dem. Konserten visades även på TV (SVT). Ni som såg konserten, vad tyckte ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kagol Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 (redigerad) Iron maiden? såklart denn var bra Redigerad 10 juli, 2005 av kagol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deluxo Skrivet 10 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Jag såg tyvärr inte hela konserten, men det jag såg var bra. Frågan är hur länge de ska orka hålla på som de gör. De börjar faktiskt bli lite till åren... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Bli lite till åren? dom e väll bara runt 45-50? de e väll inte sååååååå gammalt... konserten ägde.. run to the hills va skön .. som alltid.. o the trooper.. o alla andra.. ingen dålig låt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SpokPlumpen Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Iron Maiden live är underbart. Phantom of the Opera va gött likaså Running Free. Iron Maiden va riktigt jävla skön att höra också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Jupp, såg hela konserten på 2:an Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Såg hela, den var skitbra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SpokPlumpen Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Fan va cool Eddie var! För er som inte vet hade han Piece of Mind-cover dräkten på sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kagol Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Maiden äger allt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deluxo Skrivet 10 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Iron Maiden är utan tvekan det allra bästa metal/hårdrocksbandet i världen. Synd att min favoritlåt, Aces High inte spelades på konserten... Kul också att Iron Maiden gillade den svenska publiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Iron Maiden är utan tvekan det allra bästa metal/hårdrocksbandet i världen. Synd att min favoritlåt, Aces High inte spelades på konserten... Kul också att Iron Maiden gillade den svenska publiken. Ass, fattar inte folk att det bara skulle vara låtar från de första 4 albumen? man läser aftonbladet och ser att folk tyckte konserten var sämst för att inte FotD spelades?! jag var självklart där...ont i skallen och hes som ett swine! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Tycker den var sämst, inte en enda jävla låt från Brave New World eller Fear of the Dark. /reta chiligr Väldigt bra konsert. Lite grötigt ljud, men vad kan man begära av direktsändning? Lite synd bara att dom stressade fram låtarna så jävligt, lite snack emellanåt hade varit trevligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deluxo Skrivet 10 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Ass, fattar inte folk att det bara skulle vara låtar från de första 4 albumen? man läser aftonbladet och ser att folk tyckte konserten var sämst för att inte FotD spelades?! jag var självklart där...ont i skallen och hes som ett swine! Sorry, glömde att man bara spelade från de 4:a första albumen. Man kunde i så fall spelat Killers eller Prodigal Son, två helsköna låtar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SpokPlumpen Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Sorry, glömde att man bara spelade från de 4:a första albumen. Man kunde i så fall spelat Killers eller Prodigal Son, två helsköna låtar. Dom är riktigt bra. Men jag saknade mest.... erhm... Ok jag har hjärnsläpp. Bra som fan var det iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deluxo Skrivet 11 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2005 Även om jag tror på Iron Maiden, så tror jag att deras nästa album inte bli någon större hit. Deras kreativitet har liksom banat ned... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 11 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2005 Såg det på tv med en kompis trots att jag inte gillar Iron Maiden... Fan va gay dom är... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 11 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2005 Såg det på tv med en kompis trots att jag inte gillar Iron Maiden... Fan va gay dom är... Dom e inte gay eller e dom de? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deluxo Skrivet 11 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2005 Nu snackar vi musik, inget annat. Är någon av dem homosexuella, får dem vara det. Jag skiter t.ex. om halva Alcazar är homosexuella. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 11 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2005 Såg det på TV. Lite för kort konsert, men dom höll hög klass. Skulle vara roligt om SVT visade Black Sabbath från Oslo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 11 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2005 Sorry, glömde att man bara spelade från de 4:a första albumen. Man kunde i så fall spelat Killers eller Prodigal Son, två helsköna låtar. Du är förlåten! Men topp3 har jag lagt en förbannelse över! Saknade: flight of icarus, 22 acacia avenue och....äh! alla låtarna skulle ha spelats...another life kunde de dock hoppat...även om den har sina goda stunder den med! MAIDEN!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts