Jump to content

Problem med inloggning på datorn

D-link
 Share

Recommended Posts

För ett tag sedan råkade jag dra ut nätverkssladden när datorn stod vilket resuterade att den naturligtvis slogs av. När jag senare satte in den igen och förökte logga in på min profil, ni vet, står typ välkommen och man ska välja en profil, står det att den inte kan hittas och jag loggas istället in på någon slags windows defaultprofil...

Har provat att göra en systemåterstälning men det funkar inte trotts detta, gör ogärna en diskrensning

Så, till frågan, vad kan jag göra åt problemet??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kanske menar nät-sladden (elnätet), eller strömkabeln? En dator dör inte av att man drar ut nån nätverkssladd inte.

Men om du går in på kontrollpanelen och användarkonton, finns inte din kvar där då? Knas, jag har cuttat strömmen till datorn 1000 gånger och får aldig problem.

Eller menar du verkligen nätverkskabeln, ethernet alltså, som du kopplar in i modemet/andra datorer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dohh :o så fel de kan bli. naturligtvis ska de va nät-sladden, asså den som går in i nätagget. Dessutom så jo, min profil finns i användarkonton men går inte att komma åt utan man kommer in i någonslag, som tidiagare sagt, windows deafultprofil :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor