H4xx0R Skrivet 8 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2005 Jag skulle vilja lära mig hur man skapar engna bilar till GTA San Andreas och instalerar dem. Jag har alla program som behövs allt imellan Paint till Photoshop CS2 till 3ds max 7. Kan någon en bra sida där man lär sig detta? Sidan ska vara på svenska eller engelska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 8 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2005 (redigerad) Vi borde ha en guide här på forumet vid det här laget... Men sök på Google efter ZModeler-guider... Redigerad 8 juli, 2005 av Arman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 9 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2005 ..eller Zmodeler2.com så kollar du i forumet där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
H4xx0R Skrivet 9 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2005 Finns det ingen guide till 3ds max 7? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 9 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2005 Nej det vet jag inte vart man får tag på.. men det ska du nog inte börja med om du är nybörjare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
H4xx0R Skrivet 9 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2005 (redigerad) Jag kan nog tillräckligt för att skapa(göra en modell i 3ds max 7) en bil/bana/hus men jag vet inte hur man kodar dom så att dem kommer in i spelet m.m. Redigerad 9 juli, 2005 av H4xx0R Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 9 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2005 Jag kan nog tillräckligt för att skapa(göra en modell i 2ds max 7) en bil/bana/hus men jag vet inte hur man kodar dom så att dem kommer in i spelet m.m. I 2d? Det är väldigt enkelt.. Men jag tror inte det finns något 2dsmax program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
H4xx0R Skrivet 9 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2005 I 2d? Det är väldigt enkelt.. Men jag tror inte det finns något 2dsmax program. 3D! Kan man äns göra ett hus/bil i 2d?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 9 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2005 3D! Kan man äns göra ett hus/bil i 2d?? Ja, det kan man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 9 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2005 Jag kan nog tillräckligt för att skapa(göra en modell i 2ds max 7) en bil/bana/hus men jag vet inte hur man kodar dom så att dem kommer in i spelet m.m. Aha men så låt det inte från början Duktig ponke Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
H4xx0R Skrivet 9 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2005 I 2d? Det är väldigt enkelt.. Men jag tror inte det finns något 2dsmax program. [50% off topic] Aha oj jag råka skriva fel mena 3ds max 7 [/50% off topic] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
H4xx0R Skrivet 10 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 (redigerad) Här är ett exempel på en sak jag vill lära mig. Jag har gjort en sipel hus model i 3ds max 7, och jag undrar hur man får den i spelet på kordinatrena X 2495,33 Y -1670,426 Z 13,33595? Bild: http://img300.imageshack.us/img300/2748/te5hs.png Redigerad 10 juli, 2005 av H4xx0R Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Här är ett exempel på en sak jag vill lära mig. Jag har gjort en sipel hus model i 3ds max 7, och jag undrar hur man får den i spelet på kordinatrena X 2495,33 Y -1670,426 Z 13,33595? Bild: http://img300.imageshack.us/img300/2748/te5hs.png Snyggt hus.. kan tyvär inte svaret på din fråga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Här är ett exempel på en sak jag vill lära mig. Jag har gjort en sipel hus model i 3ds max 7, och jag undrar hur man får den i spelet på kordinatrena X 2495,33 Y -1670,426 Z 13,33595? Bild: http://img300.imageshack.us/img300/2748/te5hs.png Du importerar ett SA hus och skalar ditt hus i ungefär samma storlek som den, exporterar ditt hus i RW 3.4+ format och exporterar texturerna, använder TXD Workshop och lägger in dem i en Txd fil, addar filerna till gta3.img, gör en ny mapp med IPL, IDE filer, definerar objekten i IDE filen, placerar objekten i IPL filen och öppnar gta.dat, lägger till dem nya filerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
H4xx0R Skrivet 11 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2005 Kan du förklara lite tydligare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 11 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2005 Kan du förklara lite tydligare? Ingående, menar du? Nej, det kan jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
H4xx0R Skrivet 11 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2005 Men hu sparar man i RW 3.4+ format och expoterar texturerna i TXD Workshop. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.