Jump to content

Datorn rebootar när jag spelar gtasa

Recommended Posts

Tja,

Såg att det fanns en annan topic om detta men den verkade rätt så inaktiv. Jo min dator rebootar sig efter 10min-1timme. Datorn är från i höstas och helt dammfri. Senaste drivrutiner installerade också. Alla andra spel funkar perfekt på datorn.

Fläktarna funkar också bra så det är inga överhettade komponenter.

Nu vill jag gärna ha lite seriösa svar. Är det kanske någon annan som har samma problem?

Tack på förhand

Overdrive (Keso från Luleå)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öppna kör, skriv "dxdiag", gå in i ljud fliken. ändra från full acceleration till ingen acceleration.

Så fixade jag det problemet.

Hoppas det fixar sig

Edit: glöm inte att ändra tillbaka när du ska spela något annat spel då ljudet blir sämre.

Redigerad av aKi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det fungerade aldrig :lol:

Denna gången så hängde sig bara datorn så man var tvungen och reboota den självmant..

Du ändrade det väll innan du startade SA? för annars funkar det inte. när händer det? gör du något speciellt? min dator startade om sig när någon eller jag började skjuta. installerat alla drivisarna? moderkort, grafikkort, ljudkort m.m?

Kommer det något pip från datorn när det händer? säker på att sakerna inte blir överhettade? kollat tempsen medans du spelar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ändrade det väll innan du startade SA? för annars funkar det inte. när händer det? gör du något speciellt? min dator startade om sig när någon eller jag började skjuta. installerat alla drivisarna? moderkort, grafikkort, ljudkort m.m?

Kommer det något pip från datorn när det händer? säker på att sakerna inte blir överhettade? kollat tempsen medans du spelar?

Ändrade innan jag startade GTASA. Felen som uppstod och hur/när:

När man såg på filmer så hamnade ljudet i osynk med bilden och texten.

Man spelar på som vanligt och tänker nu funkar det... Så efter ett tag när man går in i en ny stadsdel så hakar det upp sig. Detta händer först efter ett tags spelande.

Drivrutiner till allt är installerat och fungerar korrekt. Inga pip från datorn.

Och till sist: Nej jag har inte kontrollerat temperaturen, men det gäller ju bara GTASA, jag kan till exempel spela Far Cry, The suffering och andra liknande spel helt utan problem.

Tack för hjälpen

Overdrive

Länk till kommentar
Dela på andra sidor