Overdrive Skrivet 8 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2005 Tja, Såg att det fanns en annan topic om detta men den verkade rätt så inaktiv. Jo min dator rebootar sig efter 10min-1timme. Datorn är från i höstas och helt dammfri. Senaste drivrutiner installerade också. Alla andra spel funkar perfekt på datorn. Fläktarna funkar också bra så det är inga överhettade komponenter. Nu vill jag gärna ha lite seriösa svar. Är det kanske någon annan som har samma problem? Tack på förhand Overdrive (Keso från Luleå) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 8 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2005 (redigerad) Öppna kör, skriv "dxdiag", gå in i ljud fliken. ändra från full acceleration till ingen acceleration. Så fixade jag det problemet. Hoppas det fixar sig Edit: glöm inte att ändra tillbaka när du ska spela något annat spel då ljudet blir sämre. Redigerad 8 juli, 2005 av aKi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Overdrive Skrivet 9 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2005 Tack så mycket. Vi får se om det funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Overdrive Skrivet 10 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Det fungerade aldrig Denna gången så hängde sig bara datorn så man var tvungen och reboota den självmant.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Prova ändå att öppna chassit och ställa en fläkt eller något vid sidan om och se om det är ett värmeproblem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Det fungerade aldrig Denna gången så hängde sig bara datorn så man var tvungen och reboota den självmant.. Du ändrade det väll innan du startade SA? för annars funkar det inte. när händer det? gör du något speciellt? min dator startade om sig när någon eller jag började skjuta. installerat alla drivisarna? moderkort, grafikkort, ljudkort m.m? Kommer det något pip från datorn när det händer? säker på att sakerna inte blir överhettade? kollat tempsen medans du spelar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Overdrive Skrivet 10 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Du ändrade det väll innan du startade SA? för annars funkar det inte. när händer det? gör du något speciellt? min dator startade om sig när någon eller jag började skjuta. installerat alla drivisarna? moderkort, grafikkort, ljudkort m.m? Kommer det något pip från datorn när det händer? säker på att sakerna inte blir överhettade? kollat tempsen medans du spelar? Ändrade innan jag startade GTASA. Felen som uppstod och hur/när: När man såg på filmer så hamnade ljudet i osynk med bilden och texten. Man spelar på som vanligt och tänker nu funkar det... Så efter ett tag när man går in i en ny stadsdel så hakar det upp sig. Detta händer först efter ett tags spelande. Drivrutiner till allt är installerat och fungerar korrekt. Inga pip från datorn. Och till sist: Nej jag har inte kontrollerat temperaturen, men det gäller ju bara GTASA, jag kan till exempel spela Far Cry, The suffering och andra liknande spel helt utan problem. Tack för hjälpen Overdrive Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts