Jump to content

Hjälp mig med inställningar

Share

Recommended Posts

Hej, jag behöver hjälp med mina inställningar till spelet San Andreas, det hackar.

Jag har en;

Intel Pentium 1.7 ghz

512 mb minne

ATI radeon 9800 pro

När jag precis börjat spelet ligger fpsen runt 20-25, sen när jag har lirat i ungefär 30 minuter, stänger ljudet av (inte radion i fordonet), och fpsen går ner till 10-15 (ibland 5-10).

P.S

jag har gjort "fps guiden", men den har ej hjälpt. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du uppdaterat dina drivrutiner till grafikkort? www.ati.com. Där finns de. När du ändå håller på, installera nya/re drivrutiner till ditt moderkort och ljud också.

Ang ljud: testa att dra ned "ljud acceleration" i dxdiag. För att göra så: start - kör - skriv "dxdiag" (utan "). Gå till fliken ljud. (Ljud 1 om det finns fler än så). Sänk den till standard acceleration. Hjälper det inte, testa enkel acceleration. Hjälper inte det så testa ingen acceleration - men då kan ljudet hamna lite osyncat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Jag vet tyvärr inte vart man går in för att ladda ner upgraderingarna till mitt grafikkort, kan du skicka länk ?

+ mitt moderkort vet ja inte ens vad de heter :lol:

PS, jag HAR redan bordsfläkt i chassit ^^)

Redigerad av qossa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, i ett test förut så vann Catalyst över Omega i fler tester än vad Omega vann.

Sedan de tester jag sett efter http://www.sweclockers.com/html/artikel/ar....php?page=print (där omega förlorade mot Cat 3.5-3.6) så har Omegas varit steget vassare. Nu har jag inte sett några tester för senaste Catalyst versionen, så det måhända att ATI har skärpt sig. Ett plus på Omega sidan är direkt ök. funktionen + stabiliteten i spel.

Hur som helst (On topic) har många löst sina San Andreas problem med Omegas radeondrivisar, .

Redigerad av Kattla
Länk till kommentar
Dela på andra sidor