qossa Skrivet 7 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2005 Hej, jag behöver hjälp med mina inställningar till spelet San Andreas, det hackar. Jag har en; Intel Pentium 1.7 ghz 512 mb minne ATI radeon 9800 pro När jag precis börjat spelet ligger fpsen runt 20-25, sen när jag har lirat i ungefär 30 minuter, stänger ljudet av (inte radion i fordonet), och fpsen går ner till 10-15 (ibland 5-10). P.S jag har gjort "fps guiden", men den har ej hjälpt. :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Conny_S Skrivet 8 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2005 (options, video, advanced) Stäng först och främst av framelimitern, testa olika upplösningar, testa tex (options video) 1280*768, sänk drawdistansen till hälften eller mindre, sätt visual fx på low. Sist men inte minst, rensa datorn på skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 8 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2005 Finns det chans att datorn blir för varm? Prova att öppna en sida på chassit och sätt en bordsfläkt som fläktar in i datorn så kan du se om det är det som är grejen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 8 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2005 Har du uppdaterat dina drivrutiner till grafikkort? www.ati.com. Där finns de. När du ändå håller på, installera nya/re drivrutiner till ditt moderkort och ljud också. Ang ljud: testa att dra ned "ljud acceleration" i dxdiag. För att göra så: start - kör - skriv "dxdiag" (utan "). Gå till fliken ljud. (Ljud 1 om det finns fler än så). Sänk den till standard acceleration. Hjälper det inte, testa enkel acceleration. Hjälper inte det så testa ingen acceleration - men då kan ljudet hamna lite osyncat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
qossa Skrivet 10 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 (redigerad) Jag vet tyvärr inte vart man går in för att ladda ner upgraderingarna till mitt grafikkort, kan du skicka länk ? + mitt moderkort vet ja inte ens vad de heter PS, jag HAR redan bordsfläkt i chassit ^^) Redigerad 10 juli, 2005 av qossa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Här Finns drivrutiner till ati kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
qossa Skrivet 10 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Var ska jag trycka för updateringar ? - det verkar som jag har alla drivrutiner ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kattla Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Och som jag alltid sagt, använd inte ATI's egna drivrutiner till Radeon kort. Omegas är stabilare drivrutiner. http://www.omegadrivers.net/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Och som jag alltid sagt, använd inte ATI's egna drivrutiner till Radeon kort. Omegas är stabilare drivrutiner. http://www.omegadrivers.net/ Nja, i ett test förut så vann Catalyst över Omega i fler tester än vad Omega vann. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kattla Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 (redigerad) Nja, i ett test förut så vann Catalyst över Omega i fler tester än vad Omega vann. Sedan de tester jag sett efter http://www.sweclockers.com/html/artikel/ar....php?page=print (där omega förlorade mot Cat 3.5-3.6) så har Omegas varit steget vassare. Nu har jag inte sett några tester för senaste Catalyst versionen, så det måhända att ATI har skärpt sig. Ett plus på Omega sidan är direkt ök. funktionen + stabiliteten i spel. Hur som helst (On topic) har många löst sina San Andreas problem med Omegas radeondrivisar, . Redigerad 10 juli, 2005 av Kattla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts