Jump to content

Attentat i London

Crice
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 126
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

De e ju inte krig där.

Inga terrorattentat heller!

On Thursday, 7 April, a suicide bomber set off his explosive device on Sharia al-Moski, near the Khan al Khalili bazaar – a street market popular with tourists and locals alike – and the al Hussein Mosque. Three foreign tourists (two from France and one from the United States) were killed, and 11 Egyptians and seven other overseas visitors were injured.

Egyptian police identified the perpetrator as Muhammad Sobhi Ali Jidan, originally from Al Qalyubiyah but then living in the northern Cairene neighbourhood of Shubra.

The first of a number of attacks on Saturday, 30 April took place at 15h15 local time (12h15 GMT) in a city bus station located in a 300-metre-wide concourse between the Ramses Hilton Hotel and the Egyptian Museum near Cairo's main traffic intersection.

Ehab Yousri Yassin, an Egyptian man suspected of involvement in the 7 April attack was being pursued along the Sixth of October Bridge, a flyover leading into centre of Cairo from the River Nile island of Gezira. He apparently leapt from the bridge down into the bus station below, with a nail bomb that he was carrying detonating as he fell. The bomber was killed and seven passersby were injured: three Egyptians and four foreign tourists (an Israeli couple, an Italian woman, and a Swede).

...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men cut the shit chat. London har typ 8 miljoner invånare och Kairo upp emot 17.

Men det bor fler människor i europa än i afrika. Europa är den tätaste världsdelen. i befolkningen (77/km) Bor nästan 700milj i afrika och 750 i europa typ

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men cut the shit chat. London har typ 8 miljoner invånare och Kairo upp emot 17.

Enligt ui så hade London 7,2 miljoner ivånare år 2001 och Kairo 7,9 miljoner 2003, upp emot 17? Skulle tro att Kairo är den enda afrikanska staden(i alla fall huvudstad) som kan mäta sig med Londons folkmängd men mestadelen av befolkningen i Afrika bor ju inte i städer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är det synd om alla civila personer som dör och skadas men jag hoppas nu att USA och Storbritannien börjar jaga Usama Bin Laden igen då han kanske är den största terroristen och leder den största terroristgruppen. Då kanske vi kan få fred i världen igen.

Det är väl bara en tidsfråga innan ett kärnkraftverk smäller någonstans i världen och en tidsfråga innan lilla oskyldiga Sverige blir angripet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt ui så hade London 7,2 miljoner ivånare år 2001 och Kairo 7,9 miljoner 2003, upp emot 17? Skulle tro att Kairo är den enda afrikanska staden(i alla fall huvudstad) som kan mäta sig med Londons folkmängd men mestadelen av befolkningen i Afrika bor ju inte i städer.

Metadels rätt. London har 7 miljoner invånare sen några miljoner till lite här och där.

Kairo har 15.2 miljoner invånare och är inte den ända staden i Afrika som kan mäta sig med London, glöm inte bort Lagos i Nigeria där bor det runt 13 miljoner.

Har ni några geografikunskaper?

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade två polare som var i London dagen innan attentatet. Dom åkte hem då.

Det verkar vara jävla svårt att komma hem därifrån nu.

Ja, det var ju en jävla tur att dom inte va kvar längre... :shifty: (vi tänker på samma personer va?)

Redigerad av HemuleN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Metadels rätt. London har 7 miljoner invånare sen några miljoner till lite här och där.

Kairo har 15.2 miljoner invånare och är inte den ända staden i Afrika som kan mäta sig med London, glöm inte bort Lagos i Nigeria där bor det runt 13 miljoner.

Kairo har inte 15.2 miljoner.

Kairo MED FÖRORTER har 15.2 miljoner, då även inräknat uteliggare.

London har ca 8 miljoner i själva stan i bostäder.

Och som jag sa innan, vi bryr oss mer om London än nåt ställe i Afrika för att det är närmare, och för att det är större chans att vi blir nästa offer efter London, än efter t ex kairo.

Själv tycker jag att sverige bör hjälpa till när USA förr eller senare tar Syrien och nordkorea. Och alla världens andra länder också för den delen. Och så ska ALLA jaga Osama o hans polare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kairo har inte 15.2 miljoner.

Kairo MED FÖRORTER har 15.2 miljoner, då även inräknat uteliggare.

London har ca 8 miljoner i själva stan i bostäder.

Det bor 14 miljoner i london om man räknar med förorter och uteliggare. Kairo har fortfarande mer invånare. :shifty:

Själv tycker jag att sverige bör hjälpa till när USA förr eller senare tar Syrien och nordkorea. Och alla världens andra länder också för den delen. Och så ska ALLA jaga Osama o hans polare.

Jag vill iaf inte ha några bomer här i tunnelbanorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, kanske inte rätt tid för skämt men:

Osama och hans polare :shifty:-_-:) LOL!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många invånare beror på hur du vill räkna. Som sagt kom uppgifterna ifrån Utrikespolitiska institutet, lust att nämna dina källor?

Angående Lagos så visste jag inte, där av skrev jag "i alla fall huvudstad".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många invånare beror på hur du vill räkna. Som sagt kom uppgifterna ifrån Utrikespolitiska institutet, lust att nämna dina källor?

Angående Lagos så visste jag inte, där av skrev jag "i alla fall huvudstad".

http://www.wikipedia.org/ Och tänk på att Lagos inte är huvudstad, fasyt det kanske du visste.

____________________________-

@ Funnylin, kanske för att det är intressant med invånare och sånt, tycker jag iaf, en av mina favorit konversationer. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor