Jump to content

Attentat i London

Crice
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 126
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Du har rätt i det, men man kan ju alltid bry sig, om det nu är ett terroristdåd :ermm:

Mjo, bryr mig lite. Men inte mycket. Minst 45 st döda? Max 100 då? Dör det inte en person varje sekund? Då har allstå 120 st dött bara på att vi replyade till varandra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, bryr mig lite. Men inte mycket. Minst 45 st döda? Max 100 då? Dör det inte en person varje sekund? Då har allstå 120 st dött bara på att vi replyade till varandra?

Tror ju inte direkt på att en person dör per sek... men ganska tätt in på.. en person föds ju åsså :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Därför det dör jävligt många fler i Afrika och sånt, bryr sig dom om dom? Nejje, det är ju ENGLAND vi pratar om. ^_^

W0RD!!!

om nåt sånt här skulle hänt i afrika skulle ingen bry sig

det är ju bara för vi kan identifiera oss mer med engelsmännen

typ i uganda där nån galen gerilla går och slaktar alla män i en by, våldtar alla kvinnor och tvingar alla barnen bli barnsoldater, det är fucked up, men får det några live nyhetssändningar? nej... :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

W0RD!!!

typ i uganda där nån galen gerilla går och slaktar alla män i en by, våldtar alla kvinnor och tvingar alla barnen bli barnsoldater, det är fucked up, men får det några live nyhetssändningar? nej... :ph34r:

Om en människa skjuts till döds i stockholm centrum är det rätt stor händelse (här i sverige) men om en människa skjuts till döds i Bejing Centrum så tror jag inte många skulle bry sig. Samma sak är det med terrodåd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mm, att koppla samman Irak med terrordåd är som att koppla samman USA:s president med kompetens. Finns nog inget som gör mig så arg som att höra någon obildad amerikansk lantis stå och gnälla på hur "de där svartskallarna i mellanöstern borde sprängas bort", alternativt höra Bush snacka om hur Gud välsignar hans nedtystade ockupation av Irak. Själv oroar jag mig mer för USA än diverse terrorgrupper just nu. Om Bush tar över mellanöstern (tränar upp irakier för att slåss för USA, intar land efter land), hur ska det då sluta? Han kan bygga bomber i mellanöstern, vilket är närmare Ryssland, och därefter starta tredje världskriget, om inte Putin får kalla fötter och startar igång en motattack i förväg. Vad USA behöver är en liberal president som avblåser allt detta, tystar ner all denna "anti-terrorist-propaganda" och ser till så att de terrordåd som faktiskt förekommer aldrig uppmärksammas ordentligt. Detta kan låta kallt, men genom att ge dessa terrorister så mycket prime-time-television så gör man bara saken värre. Genom att tåga in i andra länder istället för att genom FN lösa konflikter med diktatorer och så vidare, så föder man bara mer våld. Vinklade nyheter, terrordåd, valfusk, var ska det sluta? När den "fria världen" är präglad av mediernas lösnummerhysteri så har den fria viljan inte mycket att sätta till...

Pah.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är usas fel att Terroattackerna kom och då hade inte allt annat hänt. För flera år sen (vet inte vilket årtal) men när ryssland var sovjet. Så anföll sovjet afghanistan för att ta över det. Men USA skickade 10miljarder dollar till afghanistan (osama bin laden var ledare) så dom kunde träna upp pengar. Men dom fick väl pengar över och träna de till terrorister

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

W0RD!!!

Afrika e grymt!

Det är typ det enda stället på planeten där svenska soldater springer omkring o skjuter folk. :D

Nä. men ärligt talat bryr man sig mer om england än afrika, eftersom att det är större sannolikhet att Al-Quaida gör attentat i sverige, än nån afrikansk Gerilla!

Man skiter i Engelsmännen i sig, man bara räds över att det är så nära, och att vi kan va nästa offer! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

... så jag önskar att inte någon av er blir förbannade på muslimer. Detta var inget verk av muslimer utan terrorister - och de två har ingenting gemensamt, det vet jag... jag kommer från en muslimsk släkt...

Varför firade massvis med muslimer på hammarkullen efter 9/11 :ph34r: ???

dom va inte terrorister iallafall ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest CombatCraft90
det är större sannolikhet att Al-Quaida gör attentat i sverige, än nån afrikansk Gerilla!

Det finns ingen chans att al-Quida gör attentat i Sverige...

Ville bara lugna mig själv genom att skriva detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är väl någon terrorist grupp i antingen Frankrike, Spanien, eller USA. För det var ju London, Paris, Madrid och New York som tävlade om vilken stad som skulle få OS 2012, som alla vet så vann London och nu kanske någon terroristgrupp från nått land som inte fick OS som ligger bakom.

Kanske den här spanska terrosristgruppen som bomabade i ett litet tåg i Madrid. ETA eller vad dom nu hette. Rätta mig någon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är usas fel att Terroattackerna kom och då hade inte allt annat hänt. För flera år sen (vet inte vilket årtal) men när ryssland var sovjet. Så anföll sovjet afghanistan för att ta över det. Men USA skickade 10miljarder dollar till afghanistan (osama bin laden var ledare) så dom kunde träna upp pengar. Men dom fick väl pengar över och träna de till terrorister

Jaja, vi har också sett Fahrenheit 9/11... ^_^

hubbert: Gjorde dem? :ph34r: Det visste jag inte, men det är många i Bergsjön och Hammarkullen som stödjer muslimska organisationer. Du kanske har sett muslimerna som säljer på Kviberg-marknaden, många av dem har kontakter med större organisationer...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor