Ceone Skrivet 6 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 Allt på mitt xbox är i svart och vitt. Den är chippad och är svart och vit både när chipped är på och av. HJÄLP!! hur ska jag göra!!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gtagamer Skrivet 6 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 Kolla om scart sladden sitter rätt eller så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Slippy Skrivet 6 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 Kolla om scart sladden sitter rätt eller så Kan vara fel på scart kabeln oxo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 Men fel helt plötsligt? Jag har inte gjort något och så tvn och xboxen har stått hel still. Jag spelade innan idag och nu på kvällen blev det svart och vitt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Slippy Skrivet 6 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 (redigerad) Kolla inställningarna på tvn, eller så kanske du har fel kanal? Jag har 2 olika kanaler som går till samma scart kabel öppning i tvn eller va man nu kallar det ;S .. en av dom kanalerna e svart vitt Redigerad 6 juli, 2005 av Slippy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 6 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 Har chippat ps2 och till det behöver man en special scart kabel till amerikanska spel. Annars blir det svart-vitt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 Har chippat ps2 och till det behöver man en special scart kabel till amerikanska spel. Annars blir det svart-vitt. Men jag har testat orginalspel också Slippy har alltid haft samma kanal på tvspel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 6 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 Men jag har testat orginalspel också Slippy har alltid haft samma kanal på tvspel Det är väll nåt som har gått sönder. Om det är svart-vit när du kollar på tv så är det antagligen fel på den. Men om det bara är när du spelar x-box så är det nog fel på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 6 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 Men fel helt plötsligt? Jag har inte gjort något och så tvn och xboxen har stått hel still. Jag spelade innan idag och nu på kvällen blev det svart och vitt. Vart så med mitt ps2 en gång, Byt scart kabels plats på tv:n... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2005 Det är väll nåt som har gått sönder. Om det är svart-vit när du kollar på tv så är det antagligen fel på den. Men om det bara är när du spelar x-box så är det nog fel på den. Men jag har inte rört det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2005 Nu är det så här att jag tog xboxen och testade i en annn tv i huset och där var det färg alltså är det fel på tvn. Kanske kan va det nån sa med kanal. men jag vet att jag inte har ändrat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 8 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2005 Problemet är ännu mer mystiskt nu! Så här är det: Xboxen i mitt rum blir allt svart och vitt när man spelar men när man har det i en annan tv så blir det färg. Tog in en DVD spelare i mitt rum och testade den (som också använder sig av scart kontakt) och där blev det färg. Och är på AV kanalen som Xboxen är på. Såå.... Var i helvete är problemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Slippy Skrivet 8 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2005 1. Orka tripple posta ^^ 2. Testa xboxen igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 8 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2005 Ceone, mannen utan Edit-knapp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 8 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2005 Ceone, mannen utan Edit-knapp Du! Om jag hade editat så hade ju folk inte sett att jag skrivit ny post och tråden hade försvunnit låååång lång borta. Detta är ju ett forum så jag frågar folk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 8 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2005 Ceone, skicka den till mig med en 10tusenlapp, så fixar jag det. ; pPpPpPPpPp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 8 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2005 Ceone, skicka den till mig med en 10tusenlapp, så fixar jag det. ; pPpPpPPpPp Då kan han lika gärna köpa en ny! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 8 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2005 Då kan han lika gärna köpa en ny! Sssshh.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gutsie Skrivet 10 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2005 Det verkar som om din Xbox har ställt om sig så den kör i NTSC 60Hz och din Tv inte klarar av det... Xboxen är sådan att även om du stoppar i ett europeiskt spel som rent logiskt borde köras i 50Hz så kör xboxen det i 60Hz... Det du behöver är helt enkelt ett program så du kan ställa in Xboxen så den sänder ut rätt för regionen spelet du ska spela är ifrån. Omställning behövs visserlige göras varje gång ett spel från en annan region ska spelas men ja... Min text är säkert helst oförståbar och osammanhängande... så om det var något jag inte lyckades förklara så det gick att förstå så säg till. :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts