Jump to content

Hjälp!

Ceone
 Share

Recommended Posts

Men jag har testat orginalspel också

Slippy har alltid haft samma kanal på tvspel

Det är väll nåt som har gått sönder. Om det är svart-vit när du kollar på tv så är det antagligen fel på den. Men om det bara är när du spelar x-box så är det nog fel på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:P Problemet är ännu mer mystiskt nu! Så här är det:

Xboxen i mitt rum blir allt svart och vitt när man spelar men när man har det i en annan tv så blir det färg.

Tog in en DVD spelare i mitt rum och testade den (som också använder sig av scart kontakt) och där blev det färg. Och är på AV kanalen som Xboxen är på.

Såå.... Var i helvete är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar som om din Xbox har ställt om sig så den kör i NTSC 60Hz och din Tv inte klarar av det... Xboxen är sådan att även om du stoppar i ett europeiskt spel som rent logiskt borde köras i 50Hz så kör xboxen det i 60Hz... Det du behöver är helt enkelt ett program så du kan ställa in Xboxen så den sänder ut rätt för regionen spelet du ska spela är ifrån. Omställning behövs visserlige göras varje gång ett spel från en annan region ska spelas men ja...

Min text är säkert helst oförståbar och osammanhängande... så om det var något jag inte lyckades förklara så det gick att förstå så säg till. :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor