Renard Skrivet 16 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2012 Du kan ju inte förneka att det är lite Håkan-känsla över Antons musik. Eller är det bara jag som tycker det? Till och med jag, som annars försöker hålla mig långt borta från Hellström, märker av vissa Håkan vibbar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2012 Till och med jag, som annars försöker hålla mig långt borta från Hellström, märker av vissa Håkan vibbar. Ah, att du inte alls lyssnar på artisten i fråga gör dig väldigt kvalificerad att bedöma vad som är likt. Tack Renard! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 16 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2012 Ser ingen likhet med Håkan. Där har du en håkan-kopia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 16 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2012 Känner på mig att detta är helt rätt forum att fråga på: Jag är ute efter space-ambient, med andra ord lugn elektronisk musik som får en att känna sig tyngdlös, som att man flyger runt i rymden. Gör inget om låtarna är långa, det är bara ett plus. Viktigt dock att det är lugn musik. Man ska kunna slappna av till den. Skulle rekommendera Boards of Canada (album: The Campfire Headphase), Yagya (Rigning) och Solar Fields (Movements). 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 19 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2012 (redigerad) Var länge sen jag lyssnade på lite redig deathcore (inte ett större fan av genren längre, men det finns vissa band som fortfarande leverar). Carnifex lyssnade jag mycket på för 4-5 år sedan, så när jag satte igång den här godingen så slungas jag tillbaka till den svunna tiden! Albumet heter, liksom låten, Hell Chose Me och släpptes 2010. Riktigt tung skit! Also, 2:44 och framåt. God damn. Redigerad 19 mars, 2012 av Mark 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 19 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2012 Ah, att du inte alls lyssnar på artisten i fråga gör dig väldigt kvalificerad att bedöma vad som är likt. Tack Renard! Jag vet vad jag älskar, och jag vet vad jag avskyr. Låt oss säga att jag gärna vet vad jag talar om innan jag börjar kasta skit på artister. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2012 Jag vet vad jag älskar, och jag vet vad jag avskyr. Låt oss säga att jag gärna vet vad jag talar om innan jag börjar kasta skit på artister. Alright, känner bara att jag inte skulle ta på mig att jämföra ett metal-band med ett annat eftersom jag inte vet nånting om genren även om jag avskyr musiken. --- Har nyligen kommit på att The Good, the Bad and the Ugly nog har världen bästa soundtrack. Skruva upp på hög volym och njut. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 21 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2012 Har nyligen kommit på att The Good, the Bad and the Ugly nog har världen bästa soundtrack. Skruva upp på hög volym och njut. Satans helvete vad bra den är! Morricone, vilken legend! --- Slänger in en annan favorit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 22 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2012 Jag vet vad jag älskar, och jag vet vad jag avskyr. Låt oss säga att jag gärna vet vad jag talar om innan jag börjar kasta skit på artister. Låt oss säga att vad du gärna vet och vad du egentligen vet är två olika saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 23 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2012 (redigerad) Morricone är en förjävla bra tonsättare, men ni är ju inte bevandrade. Redigerad 23 mars, 2012 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 23 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2012 Morricone är en förjävla bra tonsättare, men ni är ju inte bevandrade. http://www.youtube.c...h?v=Ez_J9Vf1tYU Haha. Jag är definitivt inte bevandrad, men jag älskar soundtracket till The Untouchables: Och kanske ännu mer när Karl X Johan oblygt snor det till denna fantastiska låt: Karl X Johan – Flames Annars är jag nuförtiden helt insnöad på Paul Kalkbrenner. Tror det var Renard som efterfrågade instrumental musik för nån vecka sen? Lyssna på den här playlisten: since 77 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 27 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2012 http://www.youtube.com/watch?v=owAo14GEUNs Tungt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2012 Squarepusher är fint Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2012 (redigerad) Den här låten tilltalar mig så jävla mycket just nu. Underbart lugn och harmonisk reggaemusik, där gitarren är sådär härligt underbar att lyssna till. Jacobs röst är en av de coolaste i reggaevärlden att lyssna på, och den gör sig så sjukt bra i de lugnare låtarna. Ett bonustips, en annan lugn låt där Jacobs röst gör sig otroligt bra. Det tog ett litet tag innan jag insåg hur pass bra den här låten egentligen är. Men nu är den en av mina favoriter på Rebelutions senaste album! Redigerad 5 april, 2012 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 5 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2012 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
comfy Skrivet 5 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2012 Galet chill reggae! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2012 Galet chill reggae! Underbart! Hade bara hört honom från remixen på Storstadsidyll med Petter, och den låten tyckte jag var lite sådär. Men den här var riktigt svängig och urhärlig! Tack för tipset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 6 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2012 Fortfarande en utav de bästa låtarna i hela världen. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 18 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2012 Utan någon som helst konkurrens Sveriges bästa kvinnliga artist. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2012 (redigerad) Philter har börjat lägga ut album teasers... Kan inte vänta! Så jävla skön musik. Redigerad 22 april, 2012 av Siana 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts