Tweak Skrivet 19 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2011 Årets låtar: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 21 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2011 Förutom ett kasst intro och outro (oslipat?) har denna låten många kvalitéer, inte minst det feta bassolot. Jag hoppas att waleandet är halvseriöst vilket också gör det okej. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 21 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2011 Fantastiskt bra. Robyn + Teddybears = Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 2 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2012 Willem Rebergen (Headhunterz) släppte några house-liknande låtar han gjorde för något år sedan, tyckte de var ganska sköna faktiskt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2012 h suttit och letat lite svensk reggae på senaste tid och lyckats hitta ett sjukt nice band från Västerås! The Cigarres heter bandet, och det var ett band som spelade ska-reggae men som numera är splittrat sedan några år tillbaka. Att jag inte hört bandet tidigare är med all sannolikhet beroende på att de var aktiva när jag var rätt ung och inte så musiksökande som jag är idag. De var som mest aktiva från sent 90-tal till 04 - 05 någon gång. I alla fall, The Cigarres hann släppa ett album, Time Will Tell år 2000, som finns på spotify. Det är ett riktigt bra album. Helt klart värt åtminstone en genomlyssning om man gillar reggae! Det var två låtar som fick mig att fastna och ge gruppen och albumet en ordentlig chans. Dessa två är: We Nah Run och This Freedom. Två skitbra låtar, testa dessa två först och om ni gillar det så är det bara att klampa in på resten av albumet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 4 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2012 AWOLNATION - Sail Fy FAN vilken jävla skit video. Hade förväntat mig något bättre. Men kan bero på att jag hört låten till många filmer som haft jetsuits, basejump och jaktplan i sig. Och förresten, det känns som det är ett par 15 åringar som gjort den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 6 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2012 (redigerad) http://www.youtube.com/watch?v=5-I0QJ_Bb9Q http://www.youtube.com/watch?v=g3SWw2FTYuw&feature=related Redigerad 6 januari, 2012 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 8 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2012 Amazing Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2012 Någon sadist tycker om att jävlas med oss stackars Downtempo-älskare. Varför göra en så skön låt 1min lång?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 12 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2012 En av dom skivorna jag ser mest fram emot 2012 är uppföljaren till Miike Snow debutskiva. Happy To You har den nya skivan döpts till och släpps 26 mars. Redan nu har dom släppt ett smakprov. Miike Snow - Devil's Work http://www.youtube.com/watch?v=4hFxG7EwzFk 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 15 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2012 (redigerad) Redigerad 15 januari, 2012 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 15 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2012 h suttit och letat lite svensk reggae på senaste tid och lyckats hitta ett sjukt nice band från Västerås! The Cigarres heter bandet, och det var ett band som spelade ska-reggae men som numera är splittrat sedan några år tillbaka. Att jag inte hört bandet tidigare är med all sannolikhet beroende på att de var aktiva när jag var rätt ung och inte så musiksökande som jag är idag. De var som mest aktiva från sent 90-tal till 04 - 05 någon gång. I alla fall, The Cigarres hann släppa ett album, Time Will Tell år 2000, som finns på spotify. Det är ett riktigt bra album. Helt klart värt åtminstone en genomlyssning om man gillar reggae! Det var två låtar som fick mig att fastna och ge gruppen och albumet en ordentlig chans. Dessa två är: We Nah Run och This Freedom. Två skitbra låtar, testa dessa två först och om ni gillar det så är det bara att klampa in på resten av albumet! Har lyssnat på låtarna som du rekommenderade. Det är bra grejer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2012 Har lyssnat på låtarna som du rekommenderade. Det är bra grejer. Kul att du gillade det! Kul att få respons också, det händer inte så ofta i den här tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 19 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2012 Azealia Banks - 212 Shit vilken medryckande låt, har gått och nynnat på den i en månads tid nu, nu blev det ännu en anledning till att åka till Way Out West, lite Santiogold över det hela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2012 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 20 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2012 Cool osv. http://www.youtube.c...h?v=i3Jv9fNPjgk Azealia Banks - 212 Shit vilken medryckande låt, har gått och nynnat på den i en månads tid nu, nu blev det ännu en anledning till att åka till Way Out West, lite Santiogold över det hela. http://www.youtube.c...h?v=i3Jv9fNPjgk Ehum.. T: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2012 Azealia Banks - 212 Shit vilken medryckande låt, har gått och nynnat på den i en månads tid nu, nu blev det ännu en anledning till att åka till Way Out West, lite Santiogold över det hela. Sjukt bra låt, har lyssnat på den hela morgonen och eftermiddagen idag. Älskar när låten blir lite lugnare och hon sjunger. Lyssnade genom några av hennes andra låtar också, grym tjej helt klart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 22 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2012 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 24 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2012 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 25 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2012 http://www.youtube.com/watch?v=fznvwQACllo Musikaliskt mästerverk, helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts