Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

kFx_IniNjfE

> Beady Eye

Låten var banne mig helt ok, hans skivor kommer bli bra tror jag (han skulle väl släppa 2 på samma gång eller nått sånt om jag inte minns fel). Jag ställer mig till skaran som även gillar Beady Eye, tycker det var en helt ok rockskiva, känns som folk vill klanka ner på dom bara för att det vart som det vart med Oasis. Men verken Noel eller Beady Eye kommer komma ifrån att det låter väldigt mycket Oasis om musiken, men det får dom väl leva med om dom inte kommer överens med varandra. Känns dock som Noels projekt är lite mer genomtänkt än vad Beady Eye var, dom kändes lite som en förlängning av Oasis, till och med samma musiker minus Noel. Nåja två bra band/artister.

Little Dragon är en grymt bra electronica-popgrupp från Göteborg, trots att dom precis släppt sin tredje platta så är dom relativt okända i Sverige, Damon Albarn från Blur och Gorillaz är så stort fan att han tog med dom på Gorillaz USA-turnè, i andra samarbeten märks Big Boi och Andre 3000 från Outkast och TV on the Radio.

Nya skivan Ritual Union låter som det kommer bli deras stora genombrott i världen, den fick 4/5 i Rolling Stone, den låter så där typisk Svensk electropoppig som typ bara vi kan. Sverige har fått ett nytt band att sätta på kartan.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denna låt är riktigt skön!

Har bara hört JT & the Clouds några gånger tidigare, fastnade direkt för den här låten. (Och en annan som jag inte lyckats hitta än)

Men nu hittade jag äntligen denna, Low July, på deras hemsida, gratis att ladda ner.

Alltså, JT & the Clouds - Low July på http://www.jtandtheclouds.com/

Men jag är så snäll och delar ut den från min dropbox så ni slipper signa er för deras nyhetsbrev.

Tryck här för att lyssna!

Helt klart värt att lyssna, en riktigt skön låt! :)

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nya skivan Ritual Union låter som det kommer bli deras stora genombrott i världen, den fick 4/5 i Rolling Stone, den låter så där typisk Svensk electropoppig som typ bara vi kan. Sverige har fått ett nytt band att sätta på kartan.

Hear, hear

min favoritlåt från plattan

http://www.youtube.com/watch?v=Urur7d2SxTs

Smakprov från Justice - Audio, Disco, Video (taskig kvalité)

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor